• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Blev klart sugen på denna igår!
Mecket är att den inte är regbar dvs traila till o från bana..
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Tittade på modellen när jag skulle köpa bil senast. Svårslagen om man ser till det yttre men det andra är väl sådär om man skall vara ärlig. Men det beror ju helt på vad du har för behov och vad du är van vid. Om du inte redan har testat en så gör det, jag gjorde det och köpte en annan bil... Suktar dock fortfarande efter en fin xkr, de är så jäkla läckra utvändigt.

Jag är van med lättmekat och trygga bilar, så säkert ett tokigt köp :) Det är som med klockor att man blir rastlös och börjar kolla på annat fast man borde vara nöjd med vad man har.
 
Berätta? Är väll en gt4?
Gt4 clubsport alltså tävling/ den enbart bananvändande bilen. Finns en kvar att köpa i sverige. Manthey bygger ihop de. Samtliga körs in o tuneas individuellt på nurburgring. Priset börjar på ca 115k euro ganska rimligt för en bil som verkar superpotent. Som jag förstår kör de fullvarv (ok lite osäker) med denna på 6.55. Toksnabb o driftsäker till ett bra pris iaf. Porsche center borås pöjkarna ska köra 24h ringen med just den som står på bild. Jag gissar att det kan vara en hyffsad investering över tid.
 
Någon som ägt en Jaguar XK8/XKR och har några ertarenheter att dela?

image.jpeg

image.jpeg

Jag har haft en XKR -00 och en XK8 -98, samt Daimler V8 och XJR, som ju delar mycket teknik med XK-serien.

Jag har dock inte så mycket att tillföra, utöver det du redan vet, de kan dock rosta i golvet (ungefär där de som åker fram har fötterna) och i bakkant på trösklarna. Överlag ganska trevliga bilar, inte fantastiska men trevliga. Ganska basic tekniskt sett, så de är inte allt för dyra i drift.

Jaguar är en återkommande produkt i min bilpark, jag har svårt att trivas med något annat om jag ska vara ärlig, även om det såklart finns bättre och mer praktiska bilar.
 
Blev klart sugen på denna igår!
Mecket är att den inte är regbar dvs traila till o från bana..
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Det beror ju på vilken klass du tänker köra i.
Vill du köra i en klass baserad på gatbilar är det säkert en OK bil, vill du köra i en friare klass så finns det snabbare bilar.
 
Var och testade nya Camaro SS, så jävla bra. För dem pengarna så är det svårslaget ....

Interiören är många snäpp bättre än föregående modell, stolarna passade mig bra. Utsikten ur bilen är inte den bästa.

Bilen är rapp som faen(i princip samma motor som i corvetten), den känns responsiv och gillar att varvas för att få ut allt. Har för mig att exv så levereras vridet tidigare på Mustang. Bilen jag körde hade en 8-stegad automat den är bra men inte pdk/dsg/s-tronic bra.

Ljudet är riktigt bra med dual-mode systemet, beroende på körläge så låter det olika högt. Bra mycket grymmare ljud än mustangen( med originalsystem på båda)

Sätena bak kunde jag knappt sitta i bakom mig själv(är 167cm), där var Mustangen bättre. Bagageutrymmet i Mustangen är större med större öppning om jag inte missminner mig. Får plats en del i bagaget men det är svårt att få in och ur lasten.

Designen tycker jag är lyckad bilen ser rå ut från alla vinklar förutom kanske rakt bakifrån.

Köper jag bilen så blir det nog med manuell, inte lika snabb men lite mer känsla.

Priset med manuell och ta mig faen all utrustning förutom taklucka ligger på 478kkr (ink magnetic ride)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Jag har haft en XKR -00 och en XK8 -98, samt Daimler V8 och XJR, som ju delar mycket teknik med XK-serien.

Jag har dock inte så mycket att tillföra, utöver det du redan vet, de kan dock rosta i golvet (ungefär där de som åker fram har fötterna) och i bakkant på trösklarna. Överlag ganska trevliga bilar, inte fantastiska men trevliga. Ganska basic tekniskt sett, så de är inte allt för dyra i drift.

Jaguar är en återkommande produkt i min bilpark, jag har svårt att trivas med något annat om jag ska vara ärlig, även om det såklart finns bättre och mer praktiska bilar.

Tack för infon! Alla såna detaljer är värdefulla om man ska börja kika på dem på allvar.
 
Glömde skriva, motorn leverar 453hk@5700rpm och hela 617NM@4600rpm.

Bilen väger 1659kg inte världens lättaste bil men de har lyckats skala av nästa 100kg mot föregående modell.




Var och testade nya Camaro SS, så jävla bra. För dem pengarna så är det svårslaget ....

Interiören är många snäpp bättre än föregående modell, stolarna passade mig bra. Utsikten ur bilen är inte den bästa.

Bilen är rapp som faen(i princip samma motor som i corvetten), den känns responsiv och gillar att varvas för att få ut allt. Har för mig att exv så levereras vridet tidigare på Mustang. Bilen jag körde hade en 8-stegad automat den är bra men inte pdk/dsg/s-tronic bra.

Ljudet är riktigt bra med dual-mode systemet, beroende på körläge så låter det olika högt. Bra mycket grymmare ljud än mustangen( med originalsystem på båda)

Sätena bak kunde jag knappt sitta i bakom mig själv(är 167cm), där var Mustangen bättre. Bagageutrymmet i Mustangen är större med större öppning om jag inte missminner mig. Får plats en del i bagaget men det är svårt att få in och ur lasten.

Designen tycker jag är lyckad bilen ser rå ut från alla vinklar förutom kanske rakt bakifrån.

Köper jag bilen så blir det nog med manuell, inte lika snabb men lite mer känsla.

Priset med manuell och ta mig faen all utrustning förutom taklucka ligger på 478kkr (ink magnetic ride)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Blev klart sugen på denna igår!
Mecket är att den inte är regbar dvs traila till o från bana..
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Manthey kan fasen sina grejjer. Det där är en drömbil. Precis samma koncept som snurrat i mitt huvud i ett antal år. Skulle vilja ha en lätt mittmotor-Porker för bana.

Skulle vara kul att veta vad den platsar i för klasser.

Oklart om det är en bra investering dock då den ju inte riktigt kommit så där från fabrik. 'Trim'-bilar, frånsett typ RUF och Shelby brukar ju leva under egna regler liksom.
 
Var och testade nya Camaro SS, så jävla bra. För dem pengarna så är det svårslaget ....

Interiören är många snäpp bättre än föregående modell, stolarna passade mig bra. Utsikten ur bilen är inte den bästa.

Bilen är rapp som faen(i princip samma motor som i corvetten), den känns responsiv och gillar att varvas för att få ut allt. Har för mig att exv så levereras vridet tidigare på Mustang. Bilen jag körde hade en 8-stegad automat den är bra men inte pdk/dsg/s-tronic bra.

Ljudet är riktigt bra med dual-mode systemet, beroende på körläge så låter det olika högt. Bra mycket grymmare ljud än mustangen( med originalsystem på båda)

Sätena bak kunde jag knappt sitta i bakom mig själv(är 167cm), där var Mustangen bättre. Bagageutrymmet i Mustangen är större med större öppning om jag inte missminner mig. Får plats en del i bagaget men det är svårt att få in och ur lasten.

Designen tycker jag är lyckad bilen ser rå ut från alla vinklar förutom kanske rakt bakifrån.

Köper jag bilen så blir det nog med manuell, inte lika snabb men lite mer känsla.

Priset med manuell och ta mig faen all utrustning förutom taklucka ligger på 478kkr (ink magnetic ride)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Absolut inte min typ av bil men ändå en riktigt cool bil. :)
 
Jäklar! Får förhandla upp tjänstebilsbudgeten till nästa gång! Helt missat att Alfa släppt en ny 3-seriestor, Giulia. Värstingen har Ferrariutvecklad motor med över 500 häst(!) och bakhjulsdrift(!!)

Efter halva videon kommer lite banbilder och -ljud. Räknar med att man behöver en rulle silvertjep innan inredningen sitter ihop hjälpligt.. Men med det ljudet kan jag leva med det :)


0-100 på 3,9 sek, 700 ksek till 20 ksek på under 6 år :D
 
Senast ändrad:
Var och testade nya Camaro SS, så jävla bra. För dem pengarna så är det svårslaget ....

Interiören är många snäpp bättre än föregående modell, stolarna passade mig bra. Utsikten ur bilen är inte den bästa.

Bilen är rapp som faen(i princip samma motor som i corvetten), den känns responsiv och gillar att varvas för att få ut allt. Har för mig att exv så levereras vridet tidigare på Mustang. Bilen jag körde hade en 8-stegad automat den är bra men inte pdk/dsg/s-tronic bra.

Ljudet är riktigt bra med dual-mode systemet, beroende på körläge så låter det olika högt. Bra mycket grymmare ljud än mustangen( med originalsystem på båda)

Sätena bak kunde jag knappt sitta i bakom mig själv(är 167cm), där var Mustangen bättre. Bagageutrymmet i Mustangen är större med större öppning om jag inte missminner mig. Får plats en del i bagaget men det är svårt att få in och ur lasten.

Designen tycker jag är lyckad bilen ser rå ut från alla vinklar förutom kanske rakt bakifrån.

Köper jag bilen så blir det nog med manuell, inte lika snabb men lite mer känsla.

Priset med manuell och ta mig faen all utrustning förutom taklucka ligger på 478kkr (ink magnetic ride)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Blir ju nästan lite sugen att byta ut min 2013...
2013-07-23 16.04.32.jpg
 
image.jpeg
Vansinnigt vacker bil.
Jag tänkte i min bilentusiastiska ungdom bygga en replika på en sådan där, men där "folk" har bubblachassi i dem så hade jag skaffat en tom 911 targakaross som jag skulle bygga på. Hann så långt att jag hade byggt om naven, rensat bort allt utom plattan och börjat anpassa måtten.
Sen blev den stående i tre år och såldes sedan. Jäkla tur att jag inte hann köpa kaross!

För övrigt står det en 356 kupé och rostar sönder på en bondgård här i traktern. Har pushat gubben ett par gånger, men nej, den ska stå kvar.
Riktigt läcker replika
http://www.blocket.se/dalarna/Porsche_356_Speedster_replika_68050148.htm?ca=11
Något för dig? @Urkvinnan :)
 
Så sjukt nöjd med min Merca, en av de snyggaste modeller de producerat i modern tid i min mening.:)

För i sommar är bilen klar. Fixad med ABC-systemet som krånglat (vanligt fel), nya hjul, sänkning, minimal spoiler fram, nytt 3" insug, 4-hjulsinställning. I vinter blir det det möjligen att försöka hitta lite extra effekt, dock finns det tyvärr inga billiga hk kvar att plocka ut, ny grill, ännu hårigare avgas ratt och försöka få ordning på stereon som behöver uppgraderas en aning.
IMG_2144.JPG

IMG_2149.JPG


IMG_2154.JPG


/gustav
 
Så sjukt nöjd med min Merca, en av de snyggaste modeller de producerat i modern tid i min mening.:)

För i sommar är bilen klar. Fixad med ABC-systemet som krånglat (vanligt fel), nya hjul, sänkning, minimal spoiler fram, nytt 3" insug, 4-hjulsinställning. I vinter blir det det möjligen att försöka hitta lite extra effekt, dock finns det tyvärr inga billiga hk kvar att plocka ut, ny grill, ännu hårigare avgas ratt och försöka få ordning på stereon som behöver uppgraderas en aning.
IMG_2144.JPG

IMG_2149.JPG


IMG_2154.JPG


/gustav

Den karossen är verkligen snygg. Det nya missfostret är obegripligt fult.
 
Är det någon som har erfarenhet från Lexus lillasuv dvs. NX300H? Hur är den att leva med, körmässigt, hur upplevs kvalitén?
Jag åker runt i min 190 HK A5:a, men trött på manuell låda och sambon önskar en högre bil. Därav börjat snegla mot eventuella suv:ar.
 
Tillbaka
Topp