Var och testade nya Camaro SS, så jävla bra. För dem pengarna så är det svårslaget ....
Interiören är många snäpp bättre än föregående modell, stolarna passade mig bra. Utsikten ur bilen är inte den bästa.
Bilen är rapp som faen(i princip samma motor som i corvetten), den känns responsiv och gillar att varvas för att få ut allt. Har för mig att exv så levereras vridet tidigare på Mustang. Bilen jag körde hade en 8-stegad automat den är bra men inte pdk/dsg/s-tronic bra.
Ljudet är riktigt bra med dual-mode systemet, beroende på körläge så låter det olika högt. Bra mycket grymmare ljud än mustangen( med originalsystem på båda)
Sätena bak kunde jag knappt sitta i bakom mig själv(är 167cm), där var Mustangen bättre. Bagageutrymmet i Mustangen är större med större öppning om jag inte missminner mig. Får plats en del i bagaget men det är svårt att få in och ur lasten.
Designen tycker jag är lyckad bilen ser rå ut från alla vinklar förutom kanske rakt bakifrån.
Köper jag bilen så blir det nog med manuell, inte lika snabb men lite mer känsla.
Priset med manuell och ta mig faen all utrustning förutom taklucka ligger på 478kkr (ink magnetic ride)