Har märkt att det tagit lite ovanligt många "varv" för 335an att starta på sista tiden. Ett par gånger har den också fått rejält ojämn gång vid kallstart och felkod för HPFP failure. I princip alla tidiga 335 har drabbats av felet och BMW har släppt ett antal nya pump-versioner för att få dom att hålla längre. Jag beställde hem den senaste varianten som förhoppningsvis inte lider av samma problem utan ska hålla länge.
Begärde in offert från en verkstad som offererade 6 timmar á 1000kr för att fixa det. En annan verkstad 3 timmar, hyfsad skillnad... Såg dock inte så svårt ut så jag gav mig på det själv ikväll, med vad som verkar vara ett lyckat resultat. En del saker satt ganska hårt och/eller var svåra att komma åt men det flöt ändå på klart över förväntan. Total tidsåtgång var runt 3-3,5 timmar.
Hmm, det är ganska många delar som har åkt bort redan. Undrar var dom satt...
Den svarta lådan satt som h-e, men ett par tusen svordomar senare fick den se sig besegrad... Bränslepumpen skymtar fram längst ner till vänster.
Ny vs Gammal
Allt ihopsatt, dags för provstart.. Och det fungerar!!
Beklagar bristen på klockor i mitt inlägg, men jag lät faktiskt Rollen stanna inne.