• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Någon som är duktig på VW ? Går i tankar kring Touareg, som gått 7000mil, något man ska tänka på?
Förutom hörsägen ang luftfjädringen så skulle jag säga att det man klarar sig utmärkt utan den komfortmässigt också. När jsg köpte en ny så provade jag med och utan, kunde inte motivera merkostnaden kände jag.
 
Förutom hörsägen ang luftfjädringen så skulle jag säga att det man klarar sig utmärkt utan den komfortmässigt också. När jsg köpte en ny så provade jag med och utan, kunde inte motivera merkostnaden kände jag.

Ok tack :) ska åka och provköra idag, känner inte heller att den är ett måste. Är du nöjd? Haft din länge?
 
Ok tack :) ska åka och provköra idag, känner inte heller att den är ett måste. Är du nöjd? Haft din länge?
Jag var helnöjd, dock inte att sälja den efter 2 år. Rätt stadigt prisfall :( Jag sålde den pga utlandsjobb men kommer köpa en (beg) igen när jag kommer hem.
Riktigt grym bil, bra att lasta men enda jag stödärde mig lite på var att när man fällde säterna så blev golvet inte helt plant.
Hade drag på min och diesel V6, märktes inte att man körde med släp.
Men helt rätt att köpa beg, min rasade typ 40% på 2 år.

Edit. Hittar du en med 220v uttag så är det en life saver om du har barn. Då kan du plugga in alla typer av mojänger för att hålla dem glada i baksätet :) Diesel värmare är också guld värd.
 
Körde Renault megane tills motorn skar igår.
image.jpeg
Trodde knappt sånt hände längre med moderna bilar. Hoppas du slipper ta det från klockbudgeten.
 
Jag var helnöjd, dock inte att sälja den efter 2 år. Rätt stadigt prisfall :( Jag sålde den pga utlandsjobb men kommer köpa en (beg) igen när jag kommer hem.
Riktigt grym bil, bra att lasta men enda jag stödärde mig lite på var att när man fällde säterna så blev golvet inte helt plant.
Hade drag på min och diesel V6, märktes inte att man körde med släp.
Men helt rätt att köpa beg, min rasade typ 40% på 2 år.

Edit. Hittar du en med 220v uttag så är det en life saver om du har barn. Då kan du plugga in alla typer av mojänger för att hålla dem glada i baksätet :) Diesel värmare är också guld värd.

Ja fasen nackdelen med nytt! :(
Har barn så ska kolla om dom 2 jag är intresserad av har det! Dieselvärmare vet jag att de finns. Verkar skönt att ha på vintern! :D
 
Ok tack :) ska åka och provköra idag, känner inte heller att den är ett måste. Är du nöjd? Haft din länge?

Man får ju en ny Touareg för 399 nu med rätt fin utrustning. Visserligen 204hk V6 TDI men det borde väl räcka. Värdeminskningen borde inte heller bli katastrofal.
 
Ja, mitt intryck är också att motorhaverier är betydligt vanligare idag än för 20 år sedan, främst kamkedjor och deras spännare verkar ju vara ett ständigt bekymmer:(
Ja precis... Vågar knappt köra vår VW med redan nämnda TSI-motor.
...en överdrift givetvis - men vi har i alla fall aldrig haft någon tanke på att longlife-serva den och låta det gå två år mellan gångerna.
 
Ja, mitt intryck är också att motorhaverier är betydligt vanligare idag än för 20 år sedan, främst kamkedjor och deras spännare verkar ju vara ett ständigt bekymmer:(
Jo, men då servades bilarna var 1000e mil eller ibland kortare än så. Nu ska ju alla ha long-life service var 3000e mil för att få ner servicekostnaderna på papperet.
 
Man får ju en ny Touareg för 399 nu med rätt fin utrustning. Visserligen 204hk V6 TDI men det borde väl räcka. Värdeminskningen borde inte heller bli katastrofal.

Sitter och kollar på de nu, men enl bytbil så står de 399 men " bilen på bilden är extra utrustning " så du kan lägga till detta å detta osv osv men börjar faktiskt hitta några som gått 1500 mil för 380.000kr.
Men helt plötsligt börjar jag tumma på budgeten. IGEN ;)
 
Har märkt att det tagit lite ovanligt många "varv" för 335an att starta på sista tiden. Ett par gånger har den också fått rejält ojämn gång vid kallstart och felkod för HPFP failure. I princip alla tidiga 335 har drabbats av felet och BMW har släppt ett antal nya pump-versioner för att få dom att hålla längre. Jag beställde hem den senaste varianten som förhoppningsvis inte lider av samma problem utan ska hålla länge.

Begärde in offert från en verkstad som offererade 6 timmar á 1000kr för att fixa det. En annan verkstad 3 timmar, hyfsad skillnad... Såg dock inte så svårt ut så jag gav mig på det själv ikväll, med vad som verkar vara ett lyckat resultat. En del saker satt ganska hårt och/eller var svåra att komma åt men det flöt ändå på klart över förväntan. Total tidsåtgång var runt 3-3,5 timmar.

IMG_3277.JPG

Hmm, det är ganska många delar som har åkt bort redan. Undrar var dom satt...

IMG_3273.JPG

Den svarta lådan satt som h-e, men ett par tusen svordomar senare fick den se sig besegrad... Bränslepumpen skymtar fram längst ner till vänster.

IMG_3275.JPG

Ny vs Gammal

IMG_3276.JPG

Allt ihopsatt, dags för provstart.. Och det fungerar!! :D

Beklagar bristen på klockor i mitt inlägg, men jag lät faktiskt Rollen stanna inne. :)
Du har en varningstriangel i displayen...
 
Priset är ju vansinnigt högt. Du borde få tag på en schysst facelift för samma pengar. Fälgar kan man köpa senare.
https://www.blocket.se/stockholm/Me...etec_9G_Tronic_Fleet_E_68710097.htm?ca=11&w=1
Ej org fälgar. Kleemann alt kleemann replikor.

Stämmer bra, kleemann ts-7 är det.


Tack för input! Jo priset känns väldigt högt problemet är att drag/värmare är ett måste och han är helt såld på bagageutrymmet.

Får leta lite till se ifall man hittar en faceliftad men hans kravspec
 
Tack för input! Jo priset känns väldigt högt problemet är att drag/värmare är ett måste och han är helt såld på bagageutrymmet.

Får leta lite till se ifall man hittar en faceliftad men hans kravspec
Drag går rätt lätt att eftermontera (8'-10'), bränslevärmare blir kanske inte lika prisvärt.
 
precis beställt en 520d touring, just nu får man xdrive, automat, comfortpaket och sportpaket för en väldigt bra peng, kändes riktigt trevlig att köra + gott om utrymme! däremot tyckte jag att pengen upp till 525d eller 530d var extremt dyrt
525d känns också helt poänglös numera eftersom den också är fyrcylindig. Lika bra att köra 530d direkt då.
 
Grattis till nya bilen @Mathiasg !

Själv sitter man med dilemmat att man vill ha en rolig bil som är lite "vuxen" och inte kostar mer än 50k. Funderar på en Golf GTI MK5 men det är tyvärr en VAG...
 
Grattis till nya bilen @Mathiasg !

Själv sitter man med dilemmat att man vill ha en rolig bil som är lite "vuxen" och inte kostar mer än 50k. Funderar på en Golf GTI MK5 men det är tyvärr en VAG...

Tack så mycket ! Varit ute och lekt en hel del och måste säga att den är värd varenda krona!
Jaså? Men VAG bilar brukar va fina så tror du blir supernöjd med en Golf.
 
Tillbaka
Topp