• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Funderat på det med d4 och chip men segt att riva ut var gång man ska serva....

Får se var det bär av, gillade bilen rejält senaste rundan :)
Den är grym! Du tog väl Momentum i kombination med business advanced? Då får du dimljus, el. infällbara backspeglar, större skärmar i bilen och halvläderklädsel. Kan även rekommendera akustikrutor. Blir lite tystare i kupén då
 
image.png


Måste ner i 348000kr

Var vänder jag mig, tar mig var fan som helst i riket! Nån bra handlare?

Edit: vi har redan 10% på det priset

Hittar du en handlare som kan ge dig 18,7% så är det bara att gratulera :)
Jag funderar själv på en D4 AWD då vi har 16,5% via jobbet om man tar en personalbil. Inte lika förmånligt som tjänstebil men bra pris, men med lite paket blir det ändå lite dyrt.. Svårt det här.
 
image.jpeg
Gör som A. Forsberg. Tar ut E24an, favoriten i garaget. Hängt med sen 1990. Har funkatbåde som resvagn och på bana. Är numera pensionerad för lungnare tillvaro, men klöset finns kvar...

Det blir en like på den - så klart!
Då är vi (åtminstone) tre stycken på forumet som glider gamla etjugofyror.

Årsmodell?
Tidigt åttio-nånting?

Fick faktiskt hem lite papper på min från Riksarkivet just idag. Har alltid velat veta vilken ÅF som sålde bilen ny - och nu vet jag.
Det är däremot högst oklart vad jag ska med den informationen till. Men ändå... ;)
 
Det blir en like på den - så klart!
Då är vi (åtminstone) tre stycken på forumet som glider gamla etjugofyror.

Årsmodell?
Tidigt åttio-nånting?

Fick faktiskt hem lite papper på min från Riksarkivet just idag. Har alltid velat veta vilken ÅF som sålde bilen ny - och nu vet jag.
Det är däremot högst oklart vad jag ska med den informationen till. Men ändå... ;)
Det är ju trevligt att veta.
 
image.png


Måste ner i 348000kr

Var vänder jag mig, tar mig var fan som helst i riket! Nån bra handlare?

Edit: vi har redan 10% på det priset
förutsatt att ni(företaget) inte köper ett par hundra Volvo om året och gör ett grymt ramavtal eller att du jobbar på Volvo så kommer handlaren gå back säkert 3 % med din tanke kring pris.
 
Det blir en like på den - så klart!
Då är vi (åtminstone) tre stycken på forumet som glider gamla etjugofyror.

Årsmodell?
Tidigt åttio-nånting?

Fick faktiskt hem lite papper på min från Riksarkivet just idag. Har alltid velat veta vilken ÅF som sålde bilen ny - och nu vet jag.
Det är däremot högst oklart vad jag ska med den informationen till. Men ändå... ;)
Från1983, utan katt, modifierat chassi. Jag är andra ägaren, så den får stanna i familjen. Är gammal BMWgalning så många modeller har jag haft,men den här bär sina år med heder.
 
Hittar du en handlare som kan ge dig 18,7% så är det bara att gratulera :)
Jag funderar själv på en D4 AWD då vi har 16,5% via jobbet om man tar en personalbil. Inte lika förmånligt som tjänstebil men bra pris, men med lite paket blir det ändå lite dyrt.. Svårt det här.
Wow, insåg inte att det var/är den i mina ögon enorma rabatt hos volvo, bra kännedom o inlägg!
 
Wow, insåg inte att det var/är den i mina ögon enorma rabatt hos volvo, bra kännedom o inlägg!

Mmm säljaren jag var i kontakt med hos min lokala handlare var grymt impad att vårt företag hade förhandlat fram ett så bra ramavtal! :) Jag blev inte mindre sugen efter att ha provkört en fullsmetad V90 D5 Inscription. Otroligt stort steg från gamla V70/XC70 men också otroligt mycket fräschare än min A6:a från 2012 och Bmw F-serien som jag också ägt tidigare.
 
Grym

Kollade du något på Camaron
Yes, har kört den en kortis och kollat på den. Skön känsla i bitarna! Men nu råkade i princip bli en musse bara sådär :) Och den kraftiga skillnaden i pris gör Camaron ointressant för mig då jag egentligen inte skulle ha en jänk. Så jag har inte jämfört dom fram och tillbaka och upp och ner som kombattanter. Då tror jag Camaron vinner nämligen :)
 
Yes, har kört den en kortis och kollat på den. Skön känsla i bitarna! Men nu råkade i princip bli en musse bara sådär :) Och den kraftiga skillnaden i pris gör Camaron ointressant för mig då jag egentligen inte skulle ha en jänk. Så jag har inte jämfört dom fram och tillbaka och upp och ner som kombattanter. Då tror jag Camaron vinner nämligen :)
Köpte du en sprillans ny? Eller är den beggad. Det skiljer väl 20k i pris mellan en GT med custompaket och en Camaro utan magnetic ride?

I vilket fall stort grattis, bra färgkombo med!
 
Köpte du en sprillans ny? Eller är den beggad. Det skiljer väl 20k i pris mellan en GT med custompaket och en Camaro utan magnetic ride?

I vilket fall stort grattis, bra färgkombo med!
Är en 2016 med ca 600 mil på mätaren! (Lite mer efter ikväll :D ) Kanske det gör, har ingen koll faktiskt :)

Stort tack!
 
Fast nu är ju det dvärgar i jämförelse.
Jag hade kikat på Passat 240TDI. Om du har vettiga rabatter kan du ev få in en snikutrustad sån. Betydligt rappare än Volvon.
Bagaget(liter) på Leonen är 587L medans V90:ns är på 560L om jag inte minns fel.

Det är väl utrymmen framför bagaget som är större på volvon med mera.

Sen om vi pratar tryck i bilarna så kör man 12:eek:r runt volvon, passaten..... Men pratar vi kvaliten på interiören så spelar volvon i en annan liga :D
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp