• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Någon med erfarenhet av Passat GTE? Ska plocka ut ny tjänstebil och den har onekligen ett lockande förmånsvärde! Men hur mycket drar den i "verkligheten"?
Jag lurar också på en GTE. Har ca 1,5 mil till jobbet och ibland möjlighet att ladda på jobbet (beror på hur tidig man är).
Den är relativt välutrustad i grund jämfört med en vanlig passat.
Passat TSI150 drar väl runt 0,6 så den lär väl ligga runt samma ev lite högre då GTE är lite tyngre och har DSG6 istället för DSG7.
 
Nyservad för dagen och 10k fattigare, så nu klarar man väl sig några mil till :happyhappy:
image.jpeg
Den varade länge den servicen! bilen stulen inatt hemma på uppfarten..
 
Usch fy fan. Va dom inne i huset och snodde nycklarna?
Nix, jag låg och sov i rummet precis intill uppfarten! båda nycklarna här inne..
Den är ju keyless dock, hur lätt är det att hacka systemet?
Där sitter dessutom ett Akrapovic avgas på den, dvs den är rätt högljudd vid kallstart, trots detta har varken jag eller min sambo hört ett knyst.
 
Senast ändrad:
Nix, jag låg och sov i rummet precis intill uppfarten! båda nycklarna här inne..
Den är ju keyless dock, hur lätt är det att hacka systemet?
Där sitter dessutom ett Akrapovic avgas på den, dvs den är rätt högljudd vid kallstart, trots detta har varken jag eller min sambo hört ett knyst.
Något samband med att det gjorde direkt efter service?
 
Något samband med att det gjorde direkt efter service?
Första tanken som slog mig faktiskt. dom läser ju av nyckeln där!
Frågan är vad man kan utläsa från den där? vem har tillgång till informationen? osv osv, man kan ju spekulera bäst man vill men i slutändan är man rätt hjälplös!
Bilen är lyst, nu kan man bara vänta och hoppas på det bästa.
 
Fy fan @Richie ! Hoppas du får tillbaka den oskadad, eller att försäkringabolaget sköter sig.

Själv hämtade jag a4:an från service igår. Min första bil kostade 20k, denna servicen exakt lika mycket faktiskt. Perspektiv...
 
Senast ändrad:
Fy fan @Richie ! Hoppas du dår tillbaka den oskadad, eller att försäkringabolaget sköter sig.

Själv hämtade jag a4:an från service igår. Min första bil kostade 20k, denna servicen exakt lika mycket faktiskt. Perspektiv...
Får hoppas på det! har svårt att tro att jag lär se röken av bilen igen, förmodligen utomlands redan!
är inga random pundare eller epa-raggare som snor en ny BMW, någon lär ju haft koll på både mig och min bil!
 
Fan vad trist @Richie. Ny BMW dagen efter service, utan glaskross. Ska inte kunna hända tycker man... Polisen torde kolla om det finns flera liknande incidenter, om fler som servat bilen på det stället råkat ut för samma.
Hoppas verkligen försäkringsbolaget är hjälpsamma.
 
Om det inte är något glaskross utanför, båda nycklarna är kvar och ingen har hört något lär bilen ha släpats upp på biltransport direkt. Finns alla möjligheter att göra det ljudlöst, bara 4st sådana så är det färdigt. Beklagar det inträffade.
33897851-origpic-a2fb3d.jpg
 
Den varade länge den servicen! bilen stulen inatt hemma på uppfarten..
Satan vad tråkigt !
Din bil pointades antingen på verkstaden eller innan.
Proffsligor som sysslar med detta och bilen är troligen redan ur landet.
De använder sig av utrustning avsedd för verkstäder och kodar om nycklar som sedan används, tyvärr förekommer det även att en del verkstäder är inblandade. Självklart kan jag inte säga att det är så i ditt fall.

Vi hade en liga i sthlmstrakten för två år sedan som faktisk torskade och modus kom fram, de misstänktes ha stulit närmare 40-50 bilar !

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lyxbilsliga-stal-for-20-miljoner

http://www.norrteljetidning.se/stockholm/norrtalje-kommun/liga-smugglade-lyxbilar
 
Den varade länge den servicen! bilen stulen inatt hemma på uppfarten..
Fy fan vad tråkigt! Lider med dig och själv hade jag nog helst inte velat ha den tillbaka oavsett :(

Hävde köpet på min Mustang igår så nu är jakten igång igen. (Den var felannonserad visade det sig och jag fick inte den kompensationen som krävdes så det fick bli återköp på en annars grym bil)
 
Satan vad tråkigt !
Din bil pointades antingen på verkstaden eller innan.
Proffsligor som sysslar med detta och bilen är troligen redan ur landet.
De använder sig av utrustning avsedd för verkstäder och kodar om nycklar som sedan används, tyvärr förekommer det även att en del verkstäder är inblandade. Självklart kan jag inte säga att det är så i ditt fall.

Vi hade en liga i sthlmstrakten för två år sedan som faktisk torskade och modus kom fram, de misstänktes ha stulit närmare 40-50 bilar !

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lyxbilsliga-stal-for-20-miljoner

http://www.norrteljetidning.se/stockholm/norrtalje-kommun/liga-smugglade-lyxbilar
Fy fan vad tråkigt! Lider med dig och själv hade jag nog helst inte velat ha den tillbaka oavsett :(

Hävde köpet på min Mustang igår så nu är jakten igång igen. (Den var felannonserad visade det sig och jag fick inte den kompensationen som krävdes så det fick bli återköp på en annars grym bil)

Som sagt, jag förväntar mig inte att de lär hitta bilen. Polisen gör nog inte skvatt såvida den inte dyker upp rakt framför ögonen på dem..
Bilar finns det ju nya, men det är ju en jäkla massa pengar det handlar om så jag hoppas det löser sig via försäkringsbolaget..
 
Som sagt, jag förväntar mig inte att de lär hitta bilen. Polisen gör nog inte skvatt såvida den inte dyker upp rakt framför ögonen på dem..
Bilar finns det ju nya, men det är ju en jäkla massa pengar det handlar om så jag hoppas det löser sig via försäkringsbolaget..
Tråkigt alldeles oavsett och en massa onödigt strul.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?
Jag provkörde en i3 länge och väl för något år sedan, tyckte den var hur häftig som helst. Kör ifrån dom flesta "svenssonbilarna" och är så fulsnygg det bara går att vara. Jag tänkte ha den som firmabil men vågade inte riktigt hoppa på första generationen med tanke på den osäkra andrahandsmarknaden. Hade inte pengar varit ett problem hade jag köpt den utan att tveka. Jämförde med Nissan Leaf också (den med konstiga strålkastare). BMW:n var helt klart den roligare av dom. Men som vanligt kan man inte alltid handla med hjärtat. Tycker dessutom det är hur coolt som helst att man kan köpa den som 100% elbil. Utan hybridtillbehör.
 
@Richie
Usch vad tråkigt, och obehagligt!
En fråga, har du platstjänst på vid bildtagning när du postat? (enl andra bilforum jag läser är det ett sätt de lokaliserar)
Vad var det för bmw? M5, m3?
 
@Richie
Usch vad tråkigt, och obehagligt!
En fråga, har du platstjänst på vid bildtagning när du postat? (enl andra bilforum jag läser är det ett sätt de lokaliserar)
Vad var det för bmw? M5, m3?


Hoppas verkligen det löser sig!


Jag lurar också på en GTE. Har ca 1,5 mil till jobbet och ibland möjlighet att ladda på jobbet (beror på hur tidig man är).
Den är relativt välutrustad i grund jämfört med en vanlig passat.
Passat TSI150 drar väl runt 0,6 så den lär väl ligga runt samma ev lite högre då GTE är lite tyngre och har DSG6 istället för DSG7.


Polaren kör sin GTE på ca 0.1 blandad körning.
 
  • Like
Reactions: PIC
Tillbaka
Topp