• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ok, jag läste @Karl T Svensson inlägg som att det alltid är något extra skit som ska bytas typ oljor och andra slitdelar. Som man alltid gör på alla bilar typ. Inte bara Ferrari.
Edit. Varför jag reagerade var att jag inte konstaterat att min Ferrari skulle vara av sämre kvalitet än någon annan bil. Fast det är klart att 360:an är en nu något äldre modell. Så visst, problem kommer ofta på äldre bilar i allmänhet, inte bara Ferrari. :)
 
Senast ändrad:
Ok, jag läste @Karl T Svensson inlägg som att det alltid är något extra skit som ska bytas typ oljor och andra slitdelar. Som man alltid gör på alla bilar typ. Inte bara Ferrari.

Jag läste det som att den alltid är trasig och i princip rasade ihop på daglig basis. Tolkade det också som att rostangreppen var hårda och skoningslösa! :D
 
Ok, jag läste @Karl T Svensson inlägg som att det alltid är något extra skit som ska bytas typ oljor och andra slitdelar. Som man alltid gör på alla bilar typ. Inte bara Ferrari.
Edit. Varför jag reagerade var att jag inte konstaterat att min Ferrari skulle vara av sämre kvalitet än någon annan bil. Fast det är klart att 360:an är en nu något äldre modell. Så visst, problem kommer ofta på äldre bilar i allmänhet, inte bara Ferrari. :)
många verkar överens om att kvalitén ändrades rätt kraftigt 2010
 
Haha:) Jag hoppas verkligen att det inte är så. 360:an är sista modellen med riktigt dyr service dessutom. Nya får man 7 års fri service på.
Jag tittade på att köpa en 430 från 08.

Säljare:-Du kan inte prova bilen just nu för den är på verkstaden
Vi går ut och tittar på den
Jag: -Jaha vad gör man?
S: - Vi byter grenröret på det
J: - Jaha ska inte det problemet försvunnit från 430 eftersom 360 hade problemet?
S: - Jo det ska det ha gjort....
J: - Vad kostar det då?
S: - 80 000
J: - Jaha men då är man safe nu ett tag då?
S: - Jo kanske, men tidigare ägaren bytte förra året också...


Sen gav jag upp den tanken och åkte till Porsche, har inte råd att driva en Ferrari...
 
@par @Denke @ZtaFfaN om jag ska vara allvarlig så e faktiskt 360 grymt driftsäker bil. From 360 skedde det stora förändringar och det är det första "moderna" Ferrarin. Stor skillnad mot tex 355 där tex motorn måste ut vid kambyte. 360 satte ny standard när den kom och e bla första Ferrarin helt i aluminium (chassi o kaross).

Moderna Ferraris (räknar 360 o framåt) är driftsäkra och relativt billiga att serva. Men detta är bilar som e byggda för att köras hårt, riktigt hårt och då kommer man att ofta få byta slitdelar... Problemet är att reservdelar till en Ferrari koooooostar skjortan, vansinnigt dyrt även om man jämför med Porsche. Sen finns det bara några få verkstäder i Sverige som kan serva en Ferrari och deras timpris e dyrare än en advokat, vilket bland annat beror på att man behöver en specialdator fr Ferrari som kostar flera hundratusen att köpa.

Summa summarum är att en modern Ferrari håller hög kvalitet men den kostar skjortan att dra runt pga dyra verkstäder och ännu dyrare reservdelar.
 
Senast ändrad:
Inget e dock gratis i livet och "fri service" finansieras av högre nypris ut till konsument. Sen är ju egentligen denna "fria service" lite kattskit för det inkl ju inte slitagedelar utan bara en enkel basservice. Fri service låter ju bra men i verkligheten e det inte själva servicen som kostar skjortan utan reservdelarna... Så lägg inte alla pengar på en ny Ferrari och tro att du drar runt den gratis i sju år, det kommer fortfarande att svida ordentligt i plånboken!
 
@Richie
Usch vad tråkigt, och obehagligt!
En fråga, har du platstjänst på vid bildtagning när du postat? (enl andra bilforum jag läser är det ett sätt de lokaliserar)
Vad var det för bmw? M5, m3?
Ganska obehagligt ja, de lär ju haft bra koll på både mig och min bil! Säkert följt efter mig några dagar..
Bra fråga,hur kollar jag det?o_O
Kolla några poster längre upp, var en F30 335i från 2013!

Såg Ett inlägg på Facebook och tydligen så försvann även en E60 M5 i Malmö kvällen efter, dvs igår vid 18.30 tiden! Denna plockade dem utanför ägarens jobb..
Och även denna var keyless!
 
Ganska obehagligt ja, de lär ju haft bra koll på både mig och min bil! Säkert följt efter mig några dagar..
Bra fråga,hur kollar jag det?o_O
Kolla några poster längre upp, var en F30 335i från 2013!

Såg Ett inlägg på Facebook och tydligen så försvann även en E60 M5 i Malmö kvällen efter, dvs igår vid 18.30 tiden! Denna plockade dem utanför ägarens jobb..
Och även denna var keyless!

Jag blev av med min M3 E92 för några år sedan. Innan jag fått reda på hur de gick tillväga tänkte jag lite som dig. Nu vet jag att en treåring är kapabel att stjäla en modernare BMW. Gissar att du hade otur likt mig och att tjuvarna helt enkelt såg dig när du var ute och körde och följde efter dig hem.
 
Jag blev av med min M3 E92 för några år sedan. Innan jag fått reda på hur de gick tillväga tänkte jag lite som dig. Nu vet jag att en treåring är kapabel att stjäla en modernare BMW. Gissar att du hade otur likt mig och att tjuvarna helt enkelt såg dig när du var ute och körde och följde efter dig hem.
Har också sett en del klipp och läst en del foruminlägg igår, ser hyfsat lätt ut med rätt utrustning ja..

Hur gick det för dig? Var det en lång process? Återfanns bilen eller löste bolaget värdet av bilen?
 
Har också sett en del klipp och läst en del foruminlägg igår, ser hyfsat lätt ut med rätt utrustning ja..

Hur gick det för dig? Var det en lång process? Återfanns bilen eller löste bolaget värdet av bilen?

Det var den första M3 E92 som blev stulen i Sverige så bolaget satte sig duktigt på tvären. Efter några månaders utredning och mängder av möten med dem så sa jag slanta nu eller så går jag till TR imorgon. Efter en vecka satt en duktig klump med pengar på kontot dock likvärdigt med vad jag kunde sålt bilen för ganska enkelt så det var en förlust såväl ekonomiskt som att det tog glädjen från den sommaren. Vart bilen tog vägen har aldrig blivit känt för mig.
 
Det var den första M3 E92 som blev stulen i Sverige så bolaget satte sig duktigt på tvären. Efter några månaders utredning och mängder av möten med dem så sa jag slanta nu eller så går jag till TR imorgon. Efter en vecka satt en duktig klump med pengar på kontot dock likvärdigt med vad jag kunde sålt bilen för ganska enkelt så det var en förlust såväl ekonomiskt som att det tog glädjen från den sommaren. Vart bilen tog vägen har aldrig blivit känt för mig.
Försäkringsbolag är ju inte direkt kända för att vara medgörliga,men duktigt betalt ska dem ha!
Får se vad som händer, tack för svar iaf! :)
 
Det kommer nog gå bra ska du se. ;) Skicka PM om de trilskas så hjälper jag dig.
Gl4cGRT.png


:D
 
Tillbaka
Topp