• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Updatering: Hittades idag av skogshuggare/markskötare några km ifrån där vi bor. Blir rent ut sagt äcklad, kräktes nästan. tvifan
14322177_10153923445088603_5771547655832215345_n.jpg
Fyfan! Man kan ju dock undra varför dom sket i bromsarna? Med tanke på hur noga dom varit med resten. Usch.
 
Hört något från försäkringsbolaget?
Nja asså jag har ju pratat med dem idag men vi får inte röra bilen förrän polisen kollat och gjort en bedömning om den får köras iväg till verkstad/skrot eller om den skall in på teknisk undersökning.
Problemet är att polisen är underbemannade och prioriterar inte detta, ringde dem i förmiddags när vi funnit den. De har fortfarande inte varit där..

Ang. bromsarna förstår jag inte heller faktiskt.. men dessa, tillsammans med motor,drivlina och även mina bilstein coils är kvar.. allt annat kosmetiskt + elektronik är borta.
 
Nja asså jag har ju pratat med dem idag men vi får inte röra bilen förrän polisen kollat och gjort en bedömning om den får köras iväg till verkstad/skrot eller om den skall in på teknisk undersökning.
Problemet är att polisen är underbemannade och prioriterar inte detta, ringde dem i förmiddags när vi funnit den. De har fortfarande inte varit där..

Fy fan va segt! Hoppas verkligen d löser sig!
Undra hur lång tid det tar innan dom åker dit.
 
Det var den första M3 E92 som blev stulen i Sverige så bolaget satte sig duktigt på tvären. Efter några månaders utredning och mängder av möten med dem så sa jag slanta nu eller så går jag till TR imorgon. Efter en vecka satt en duktig klump med pengar på kontot dock likvärdigt med vad jag kunde sålt bilen för ganska enkelt så det var en förlust såväl ekonomiskt som att det tog glädjen från den sommaren. Vart bilen tog vägen har aldrig blivit känt för mig.
Men! Jag följde tråden på Zatzy. Cliffhanger...
 
Hemskt tråkigt @Richie !
Kan förstå att du inte tycker det var så kul och jag kan verkligen förstå att det inte är så roligt just nu med allt krångel med Polis och FB. Hände samma sak för pappa med hans första och enda Bmw, e34 touring. Dom hittade ett helt tom kaross..
 
Krockpulka från Tyskland/USA som just nu håller på att rustas upp i Litauen - snart i en bilhall nära dig!

Stor sannolikhet. Lättare och lägre risk att köra över delarna än hela bilen. Att rensa bilen går rätt fort. Ligorna har väl börjat tänka logistik, returlass i skåpbilarna som smugglar cigg och sprit till Norge..

Tänk om folk slutade köpa billiga importbilar från Baltikum, skulle i alla fall minska marknaden rejält. Salvage title-bilar från staterna upplagade med stulna delar, folk köper ändå gladeligen och blir förvånade när skiten sen strular.
 
Stor sannolikhet. Lättare och lägre risk att köra över delarna än hela bilen. Att rensa bilen går rätt fort. Ligorna har väl börjat tänka logistik, returlass i skåpbilarna som smugglar cigg och sprit till Norge..

Tänk om folk slutade köpa billiga importbilar från Baltikum, skulle i alla fall minska marknaden rejält. Salvage title-bilar från staterna upplagade med stulna delar, folk köper ändå gladeligen och blir förvånade när skiten sen strular.
Vem fan köper en importbil från Baltikum? :D Lite som att sitta och vänta på pengarna när man svarat på ett nigeriabrev..
 
Stor sannolikhet. Lättare och lägre risk att köra över delarna än hela bilen. Att rensa bilen går rätt fort. Ligorna har väl börjat tänka logistik, returlass i skåpbilarna som smugglar cigg och sprit till Norge..

Tänk om folk slutade köpa billiga importbilar från Baltikum, skulle i alla fall minska marknaden rejält. Salvage title-bilar från staterna upplagade med stulna delar, folk köper ändå gladeligen och blir förvånade när skiten sen strular.

Folk har ju i regel ingen som helst koll på vad fan det är de köper. Många har ju bilen likt en statussymbol och om de då kan få den lite billigare nappar de gladeligen. Dock blir ju som oftast billigt dyrt i slutändan...
 
Vem fan köper en importbil från Baltikum? :D Lite som att sitta och vänta på pengarna när man svarat på ett nigeriabrev..

Många, men sällan på plats i Baltikum. Just salvage title-bilar går ofta den vägen. Väl snabbt fixade och reggade inom EU kan bilarna vandra runt fort, nog långt ifrån alla köpare som gräver i historiken.

En VIN-check på valfi nättjänst kan vara intressant, hittat många prestanda-BMW som är smällda eller översvämningsskadade och inlösta i USA, med till salu på blocket uppfixade.
Ofta kan man hitta bilder på bilarna från försäkringsauktionerna.
 
Många, men sällan på plats i Baltikum. Just salvage title-bilar går ofta den vägen. Väl snabbt fixade och reggade inom EU kan bilarna vandra runt fort, nog långt ifrån alla köpare som gräver i historiken.

En VIN-check på valfi nättjänst kan vara intressant, hittat många prestanda-BMW som är smällda eller översvämningsskadade och inlösta i USA, med till salu på blocket uppfixade.
Ofta kan man hitta bilder på bilarna från försäkringsauktionerna.

Jag blir alltid oerhört skeptisk när det kommer till bilar som är importerade från Amerika och då speciellt Europeiska bilar likte Bmw och MB. Tänk er själva, varför vill man först exportera in bil till USA för att sedan importera den tillbaka till EU?
 
Den största bulken av USA importerade smällda bilar från Baltikum går inte till Sverige eller ens väst-europa utan till helt andra länder. Framförallt forna Östblockets nedersta delar (Moldavien, Albanien) men ännu mer till före detta sovjetrepubliker. Där är ursprungskontrollen inte så rigorös om man säger...
 
Jag blir alltid oerhört skeptisk när det kommer till bilar som är importerade från Amerika och då speciellt Europeiska bilar likte Bmw och MB. Tänk er själva, varför vill man först exportera in bil till USA för att sedan importera den tillbaka till EU?
För att vissa bilar är riktigt billiga i USA. Var iaf tidigare.
 
Vad gäller europabilar som exporteras från USA skulle jag säga att 99,9% av dem är smällda i olika grad. Finns ingen ekonomi annars. Det är först 10% tull och sedan 25% moms. Det är större än prisskillnaden, framförallt om man tar hänsyn till det lägre värdet här i andra hand.

För USA-märken är det en helt annan sak. Där saknas många gånger utbudet i Europa och då blir prisskillnaden så stor att det kan löna sig även för oskadade bilar.
 
Nja asså jag har ju pratat med dem idag men vi får inte röra bilen förrän polisen kollat och gjort en bedömning om den får köras iväg till verkstad/skrot eller om den skall in på teknisk undersökning.
Problemet är att polisen är underbemannade och prioriterar inte detta, ringde dem i förmiddags när vi funnit den. De har fortfarande inte varit där..

Ang. bromsarna förstår jag inte heller faktiskt.. men dessa, tillsammans med motor,drivlina och även mina bilstein coils är kvar.. allt annat kosmetiskt + elektronik är borta.

Tur i oturen att bilen kom fram. Alltid enklare att få ersättning då.
 
När jag skulle välja ny bil så satte jag upp lite olika "måsten"
1. Öppen bil = Enormt utbud
2. Prestanda 0-100 < 5sek , toppf >250 km/h = Fortfarande stort utbud
3. Gå att köra med året om = minskade rejält
4. Pris < 300 000:- = Och där försvann de flesta
5. Till slut hittade jag en som fyllde kraven = SL 55 AMG med 525 hk 750 Nm rastar den det mesta , och om jag har behovet så kan jag få ut 700 hk för vad en service på en Ferrrari kostar :) Bilden visar en likadan fast jag har snyggare AMG Fälgar 19" .Efter ett år är jag helnöjd :)
Mercedes_SL_55_AMG_front.jpg
 
När jag skulle välja ny bil så satte jag upp lite olika "måsten"
1. Öppen bil = Enormt utbud
2. Prestanda 0-100 < 5sek , toppf >250 km/h = Fortfarande stort utbud
3. Gå att köra med året om = minskade rejält
4. Pris < 300 000:- = Och där försvann de flesta
5. Till slut hittade jag en som fyllde kraven = SL 55 AMG med 525 hk 750 Nm rastar den det mesta , och om jag har behovet så kan jag få ut 700 hk för vad en service på en Ferrrari kostar :) Bilden visar en likadan fast jag har snyggare AMG Fälgar 19" .Efter ett år är jag helnöjd :)
Mercedes_SL_55_AMG_front.jpg

Har du inte tagit ett foto på din egen bil efter ett år så köpte du fortfarande fel bil. Just sayin'!
Finns någon lag som säger att om man inte vänder sig om och tittar på sin parkerade bil åtminstone en gång när man går ifrån den så har man fel bil.

Skämt åsido... Snygg bil, det där. Även om jag själv är en större fan av R129-generationen.
 
Tillbaka
Topp