• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Idé på hur den kan se ut

333333333.jpg
 
Jag har faktiskt inte tagit någon bild än. Och just nu står den inlåst på jobbet. Kan knäppa en bild imorgon :)
Röd med kromade lister och svarta fälgar.. Svart diffusor (Ej kolfiber) med helsvart inredning.
Okej, har du aluminium-optik med quattro i alu i fronten?
Jag gillar den röda! Ska du göra en ball foliering så är jag med dig på ovan. Kör en mellangrå solid färg(typ som Audis Nardo grey som finns bilder på Rs6 i färgen) och kör röda eller orange kontrast men inte för mkt.
 
Okej, har du aluminium-optik med quattro i alu i fronten?
Jag gillar den röda! Ska du göra en ball foliering så är jag med dig på ovan. Kör en mellangrå solid färg(typ som Audis Nardo grey som finns bilder på Rs6 i färgen) och kör röda eller orange kontrast men inte för mkt.

Nej ingen Quattro-logo under skylten (Tyvärr)
Kikade vad det skulle kosta. Och dom skulle ha runt 25.000:- för att byta den.. Känns inte så aktuellt ;)
Aluminium-optik för övrigt (Grill-lister, takrails, dörrlister osv) men dom skall också folieras eller lackas.

Även speglarna kommer lackas blank-svart.


nardo-grey är ruskigt fint! Men inte skoj att foliera till något man kan köpa original..
Därför är jag lite sugen på "gun metall grey matte"

Gunmetal-Grey-Mercedes-S-Coupe-2.jpg
 
En sak till, ska man ha Nardo eller liknande färg så krävs nästan att du folierar alla aludetaljer i blanksvart eller mattsvart men gärna bryter av med lite orange
 
Nej ingen Quattro-logo under skylten (Tyvärr)
Kikade vad det skulle kosta. Och dom skulle ha runt 25.000:- för att byta den.. Känns inte så aktuellt ;)
Aluminium-optik för övrigt (Grill-lister, takrails, dörrlister osv) men dom skall också folieras eller lackas.

Även speglarna kommer lackas blank-svart.
Kolfiber spegelkåpor brukar inte vara hutlöst dyrt annars på Audi. På nya S4 kostar paret runt 5000kr
 
Nej ingen Quattro-logo under skylten (Tyvärr)
Kikade vad det skulle kosta. Och dom skulle ha runt 25.000:- för att byta den.. Känns inte så aktuellt ;)
Aluminium-optik för övrigt (Grill-lister, takrails, dörrlister osv) men dom skall också folieras eller lackas.

Även speglarna kommer lackas blank-svart.


nardo-grey är ruskigt fint! Men inte skoj att foliera till något man kan köpa original..
Därför är jag lite sugen på "gun metall grey matte"

Gunmetal-Grey-Mercedes-S-Coupe-2.jpg

Snygg färg men skippa matt! Känns så jäkla 2012 ärligt talat:)
Tycker personligen matta färger mest ser billiga ut faktiskt, charmen med en bra foliering är ju att den inte ska synas.
 
En sak till, ska man ha Nardo eller liknande färg så krävs nästan att du folierar alla aludetaljer i blanksvart eller mattsvart men gärna bryter av med lite orange

Ingenting kommer var alu.. Såhär ser planen ut.

Grå/svart matt foliering med röda detaljer
Aluminium kommer folieras blanksvart (Likaså ytterbackspeglar)
Bak och framlyktor skall få skyddsfilm och en lättare toning.
Bakrutorna är runt 20% tonade.. Skall lägga en lite ljusare toning på sido-framrutan med.

Detta är bokat den 10e på WTP Dekor i Götet.
Sedan får vi se vad som sker i framtiden :) kanske ett Miltek-system och en blygsam sänkning (20mm?)

Redan tagit bort RS6 emblemet därbak (Roligare att vara lite "dold" för dom som inte vet vad det är för bil) och skylten ska bort där fram :) ingen ful platta på grillen bakom nummerskylten som på R8an tack o lov)
 
  • Like
Reactions: par
Ingenting kommer var alu.. Såhär ser planen ut.

Grå/svart matt foliering med röda detaljer
Aluminium kommer folieras blanksvart (Likaså ytterbackspeglar)
Bak och framlyktor skall få skyddsfilm och en lättare toning.
Bakrutorna är runt 20% tonade.. Skall lägga en lite ljusare toning på sido-framrutan med.

Detta är bokat den 10e på WTP Dekor i Götet.
Sedan får vi se vad som sker i framtiden :) kanske ett Miltek-system och en blygsam sänkning (20mm?)

Redan tagit bort RS6 emblemet därbak (Roligare att vara lite "dold" för dom som inte vet vad det är för bil) och skylten ska bort där fram :) ingen ful platta på grillen bakom nummerskylten som på R8an tack o lov)


Okej, blir säkert bra men jag hade tänkt två gånger gällande matt foliering. Blir lite mkt pizzakärra över det:D

Jag vet inte hur många vidriga matta x6or man ser varje vecka...
bmw-x6-austria6.jpg
 
Okej, blir säkert bra men jag hade tänkt två gånger gällande matt foliering. Blir lite mkt pizzakärra över det:D

Jag vet inte hur många vidriga matta x6or man ser varje vecka...
bmw-x6-austria6.jpg

Haha jag vet vad du menar ;) men det beror mycket på vem som kör bilen vågar jag påstå.
Skall jag foliera den i någon färg (Ej matt) så får det vara något annorlunda (Alltså ej en vanlig färg)
 
Nya RS4an kommer lanseras delvis i den här gröna. Svin fet:) Kööör!
Audi-TT-RS-9.jpg

Den var riktigt fräsch! Speciellt med svarta fälgar och lite mörkare rutor.
Nardo som ni tipsade om är också riktigt fin. Men ser mer och mer av dom på gatan.

Undra om det ens finns någon wrap i den gröna färgen att köpa än?
Tror dom hade tillgång till 3M, Avery och Hexis- wraps

attachment.php
 
  • Like
Reactions: par
Den var riktigt fräsch! Speciellt med svarta fälgar och lite mörkare rutor.
Nardo som ni tipsade om är också riktigt fin. Men ser mer och mer av dom på gatan.

Undra om det ens finns någon wrap i den gröna färgen att köpa än?
Tror dom hade tillgång till 3M, Avery och Hexis- wraps

attachment.php

Ja på något sätt så blir den riktigt bra, de svarta kontrasterna håller allt samman typ
 
Det här är långt utanför min spelplan men här kommer mina två korvören ang foliering.

1. Det känns som att sätta en sopsäck över en fin bil.

2. Det känns bajsnödigt om det är för att skydda den fina lacken.

3. Varför dölja en bil som syns? Jag skulle gärna ha en röd bil bland alla svarta och grå.

/ V70n-åkaren
 
Det här är långt utanför min spelplan men här kommer mina två korvören ang foliering.

1. Det känns som att sätta en sopsäck över en fin bil.

2. Det känns bajsnödigt om det är för att skydda den fina lacken.

3. Varför dölja en bil som syns? Jag skulle gärna ha en röd bil bland alla svarta och grå.

/ V70n-åkaren

1) smaksak, men tack för din synpunkt
2) Bonus att skydda lacken, men inte därför jag gör det
3) Röd är stiligt o vackert när den är ren. Men jag vill ha en "fräck" bil om man kan säga så.

Det är nog mycket åldersrelaterat. Nu vet jag inte hur gammal du är. Men jag är själv i 20-30 års åldern. Så det är lätt för mig att komma undan med en "stylad" bil
 
1) smaksak, men tack för din synpunkt
2) Bonus att skydda lacken, men inte därför jag gör det
3) Röd är stiligt o vackert när den är ren. Men jag vill ha en "fräck" bil om man kan säga så.

Det är nog mycket åldersrelaterat. Nu vet jag inte hur gammal du är. Men jag är själv i 20-30 års åldern. Så det är lätt för mig att komma undan med en "stylad" bil
Tack för ditt uppriktiga och raka bemötande. Det jag menar är mest att foliering känns lite som en fakeklocka. "Jag ville ha en matt/spegelblank/eller vad det nu kan vara men var tvungen att förställa för att få till looken".
En polare har en mörkgrå mattlackad 5-serie touring av nyare snitt. Han är mycket nöjd med det. Nackdelen är att minsta repa innebär omlackering...
Hoppas att du blir nöjd med ditt val och att du langar upp bilder i tråden när du är klar. Lika roligt att kolla på en drömbil som en drömklocka.

mvh
Lithium
 
Tack för ditt uppriktiga och raka bemötande. Det jag menar är mest att foliering känns lite som en fakeklocka. "Jag ville ha en matt/spegelblank/eller vad det nu kan vara men var tvungen att förställa för att få till looken".
En polare har en mörkgrå mattlackad 5-serie touring av nyare snitt. Han är mycket nöjd med det. Nackdelen är att minsta repa innebär omlackering...
Hoppas att du blir nöjd med ditt val och att du langar upp bilder i tråden när du är klar. Lika roligt att kolla på en drömbil som en drömklocka.

mvh
Lithium

Självklart! :D Och tack själv.
Lovar att ladda upp bilder före och efter foliering :D
 
Grattis @Magido !
Blir det full metal jacket mot skatteverket nu? Vad gäller folieringen måste du ju ha en poppig färg så folk flyttar på sig när du ligger som ett frimärke i backspegeln. :D

Okej, blir säkert bra men jag hade tänkt två gånger gällande matt foliering. Blir lite mkt pizzakärra över det:D

Jag vet inte hur många vidriga matta x6or man ser varje vecka...
bmw-x6-austria6.jpg

Påtal om pizza racer, X6 är nog den absolut värsta av dom alla. (hemskt ledsen @Breakout ) Extremt äcklig styggelse till bil och den du länka till är ju helt vidrig med sina rails. Visst, det är en mycket trevlig bil att köra och åka i (sålänge man inte är lång och sitter bak..) men att bli sedd körandes den, vågar inte ens tänka tanken..
 
Grattis @Magido !
Blir det full metal jacket mot skatteverket nu? Vad gäller folieringen måste du ju ha en poppig färg så folk flyttar på sig när du ligger som ett frimärke i backspegeln. :D



Påtal om pizza racer, X6 är nog den absolut värsta av dom alla. (hemskt ledsen @Breakout ) Extremt äcklig styggelse till bil och den du länka till är ju helt vidrig med sina rails. Visst, det är en mycket trevlig bil att köra och åka i (sålänge man inte är lång och sitter bak..) men att bli sedd körandes den, vågar inte ens tänka tanken..

Tur att alla har olika smaker! ;) Denna får duga tills jag köpt mig en Tesla..=)
 
Tack! :D
Det återstår att se!

Säljer jag R8an så blir detta min bruksbil.
Får R8an vara kvar så har jag den bara som tjänstebil :)

Kör äckligt mycket i tjänsten. Så blir inte mkt åkande privat ändå!



Grattis @Magido !
Blir det full metal jacket mot skatteverket nu? Vad gäller folieringen måste du ju ha en poppig färg så folk flyttar på sig när du ligger som ett frimärke i backspegeln. :D



Påtal om pizza racer, X6 är nog den absolut värsta av dom alla. (hemskt ledsen @Breakout ) Extremt äcklig styggelse till bil och den du länka till är ju helt vidrig med sina rails. Visst, det är en mycket trevlig bil att köra och åka i (sålänge man inte är lång och sitter bak..) men att bli sedd körandes den, vågar inte ens tänka tanken..
 
Gjorde ett sista försök innan sängdags :)
Åsikter? (Försökte härma Nardo-dark grey metallic)

Ändrat färg på grillramen
Ändrat färg på lacken
Ändrat färg på speglarna
Tonat framlyktorna
Ändrat färg på "side-bladsen" (Dom röda)

klocksnack.jpg
 
Gjorde ett sista försök innan sängdags :)
Åsikter? (Försökte härma Nardo-dark grey metallic)

Ändrat färg på grillramen
Ändrat färg på lacken
Ändrat färg på speglarna
Tonat framlyktorna
Ändrat färg på "side-bladsen" (Dom röda)

klocksnack.jpg
Snyggt, ska inte nedre läppen vara svart eller röd också?
 
Gjorde ett sista försök innan sängdags :)
Åsikter? (Försökte härma Nardo-dark grey metallic)

Ändrat färg på grillramen
Ändrat färg på lacken
Ändrat färg på speglarna
Tonat framlyktorna
Ändrat färg på "side-bladsen" (Dom röda)

klocksnack.jpg
Håller verkligen foileringen hög motorvägshastighet året runt? Min brors gjorde inte det.
 
Snyggt! Lägg på svart folie på rails och läpp också.
Kosta sen på dig en uppgradering av framlyktorna och baklyktorna till facelift och addera ett HMS avgassystem.
Då har du den ultimata kombin :)


Gjorde ett sista försök innan sängdags :)
Åsikter? (Försökte härma Nardo-dark grey metallic)

Ändrat färg på grillramen
Ändrat färg på lacken
Ändrat färg på speglarna
Tonat framlyktorna
Ändrat färg på "side-bladsen" (Dom röda)

klocksnack.jpg
 
Ställer en öppen fråga - Skall köpa en SUV som vinterbil då Porschen snart ställs av.
Tänkte lägga max 250K måste ha bluetooth musikstreaming, dragkrok och 4-hjulsdriftFörslag?
 
Tillbaka
Topp