• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Såg en vit m2:a som brassa på i centrala Örebro i helgen, fina smällar från avgassystemet,
Knöt näven och förbannade mig själv över att man inte har trippel A i finanser :)
 
Chairman var ju lite smått lik en s-klass merca hahah :banghead:

Vill minnas att det sitter merca motorer bland annat i dem.. säkert mer merca grejer också

På mina Mussos är det mercedesmotorer. Riktiga. Med mercamärken i järnet. De såldes tom på vissa marknader som Mercedes Musso. Så det är inga problem med delar till drivlinan. Det är däremot problem med delar till resten av bilen. ;)
 
Haha! Tackar för detta...
Har dock inga aspirationer på att ta hem titeln "Coolast bil på KS". Drar mig till minne att någon kör en gammal Daytona om somrarna.
Det är en ganska cool bil! ;)

Ni kvalar ju in i coolast vintage. ;)
Bra mycket svårare kategori att vinna än den där alla nyare räcers kvalar in. Fart kan köpas men inte stil. ;)
Men som du säger, det finns massor av fina bilar på forumet likt de du nämnt (och @Denke ´s ) och iaf en Ferrari California, en 360 Spyder, två SL55 AMG och sen har/Hade vell Snickaren @Guskleto en GTR (Men är han inte jurist eller har jag helt missat något??). :)
 
Ni kvalar ju in i coolast vintage. ;)
Bra mycket svårare kategori att vinna än den där alla nyare räcers kvalar in. Fart kan köpas men inte stil. ;)
Men som du säger, det finns massor av fina bilar på forumet likt de du nämnt (och @Denke ´s ) och iaf en Ferrari California, en 360 Spyder, två SL55 AMG och sen har/Hade vell Snickaren @Guskleto en GTR (Men är han inte jurist eller har jag helt missat något??). :)
Finns ju dessutom SLR och Aston!
 
Ni kvalar ju in i coolast vintage. ;)
Bra mycket svårare kategori att vinna än den där alla nyare räcers kvalar in. Fart kan köpas men inte stil. ;)
Men som du säger, det finns massor av fina bilar på forumet likt de du nämnt (och @Denke ´s ) och iaf en Ferrari California, en 360 Spyder, två SL55 AMG och sen har/Hade vell Snickaren @Guskleto en GTR (Men är han inte jurist eller har jag helt missat något??). :)

Jag har sålt min GT-R men har för avsikt att köpa något annat kul inom en snar framtid. ;)
 
Så en RS6 är mer nackvridare än en California? :hilarious::hilarious::hilarious:
I min värld som Audifrälst, ja. Även bland min umgängeskrets. La-ferrari då snackar vi..:)
Smaken är olika. Allra helst i inriktningen och erfarenheten av bilar. Vissa gillar DW klockor för att alla andra gillar dom. Andra gillar Vintage för att ingen "vanlig" vet vad det kan vara. Tyck du att california är det fetaste du kan se på asfalt så tycker jag att en välbevarad RS6 är fetare alla dar i veckan. Men du behöver inte förlöjliga dig med dumma smileys för att någon tycker olika. Priset är inte allt.
 
Som Audifrälst, ja. La-ferrari då snackar vi..:)
Smaken är olika. Allra helst i riktningen och erfarenheten av bilar. Vissa gillar DW klockor för att alla andra gillar dom. Andra gillar Vintage för att ingen "vanlig" vet vad det kan vara. Tyck du att california är det fetaste du kan se på asfalt så tycker jag att en välbevarad RS6 är fetare alla dar i veckan. Men du behöver inte förlöjliga dig med dumma smileys för att någon tycker olika. Priset är inte allt.
Klart en ferrari är coolare än en audi. Även hur jävla cool en rs6a är :D
 
I min värld som Audifrälst, ja. Även bland min umgängeskrets. La-ferrari då snackar vi..:)
Smaken är olika. Allra helst i inriktningen och erfarenheten av bilar. Vissa gillar DW klockor för att alla andra gillar dom. Andra gillar Vintage för att ingen "vanlig" vet vad det kan vara. Tyck du att california är det fetaste du kan se på asfalt så tycker jag att en välbevarad RS6 är fetare alla dar i veckan. Men du behöver inte förlöjliga dig med dumma smileys för att någon tycker olika. Priset är inte allt.
Det är inte prislappen jag väljer att skratta åt. Det är att du förminskar en California och drar sedan fram RS6 som den ultimata nackvridaren, thats my laugh for tonight :)
 
Det är inte prislappen jag väljer att skratta åt. Det är att du förminskar en California och drar sedan fram RS6 som den ultimata nackvridaren, thats my laugh for tonight :)
Tur att alla tycker olika. Hoppas du bara har Patek i din samling annars är den värdelös. Right? Handlar om intresse. Ferrari är tråkigt och i min värld utom räckhåll. RS6 som är min absoluta favoritbil av flera anledningar. Kommer att kunna äga om jag hade prioriterat. Älskar VAG. Därför går Lambo framför Ferrari. Allra helst en gammal stingray i min condition framför en ferrari. Sluta ta illa vid dig av att jag inte tycker som du. Ingen anledning att dryga sig väl? Bilar är kul. Låt intresset föra oss samman istället för att bli ledsen att man tycker olika.
 
Tur att alla tycker olika. Hoppas du bara har Patek i din samling annars är den värdelös. Right? Handlar om intresse. Ferrari är tråkigt och i min värld utom räckhåll. RS6 som är min absoluta favoritbil av flera anledningar. Kommer att kunna äga om jag hade prioriterat. Älskar VAG. Därför går Lambo framför Ferrari. Allra helst en gammal stingray i min condition framför en ferrari. Sluta ta illa vid dig av att jag inte tycker som du. Ingen anledning att dryga sig väl? Bilar är kul. Låt intresset föra oss samman istället för att bli ledsen att man tycker olika.

Utifrån vad jag skrivit så förstår jag inte riktigt hur du kan komma fram med en så lång feltolkning.
Jag har inte tagit illa vid, jag har inte heller klankat ned på Audi/VAG, även fast jag kanske borde, men det är en annan historia.
För tredje och sista gången skriver jag nu att JAG finner det festligt att en Ferrari går under radarn framför en Audi som i sammanhanget får anses vara en dussinbil. Du får och ska självklart tycka som du vill, men jag vågar påstå att ytterst få delar din syn och därför tycker jag det är festligt. Var det tydligt?
 
Utifrån vad jag skrivit så förstår jag inte riktigt hur du kan komma fram med en så lång feltolkning.
Jag har inte tagit illa vid, jag har inte heller klankat ned på Audi/VAG, även fast jag kanske borde, men det är en annan historia.
För tredje och sista gången skriver jag nu att JAG finner det festligt att en Ferrari går under radarn framför en Audi som i sammanhanget får anses vara en dussinbil. Du får och ska självklart tycka som du vill, men jag vågar påstå att ytterst få delar din syn och därför tycker jag det är festligt. Var det tydligt?
Perfekt. Tur att smaken är som baken! Annars hade det inte funnits några RS6or kvar åt mig :)
Hoppas vi kan snacka bil tsm vid på en gtg någon gång! Sov gott.
 
SLR? :O

Seriöst?

SL finns ju ett par men SLR är ju en helt annan liga! Coolt!
Jodå har sett en tråden minns bara inte vems, sett den ett par ggr t.o.m vill jag minnas.

Tur att alla tycker olika. Hoppas du bara har Patek i din samling annars är den värdelös. Right? Handlar om intresse. Ferrari är tråkigt och i min värld utom räckhåll. RS6 som är min absoluta favoritbil av flera anledningar. Kommer att kunna äga om jag hade prioriterat. Älskar VAG. Därför går Lambo framför Ferrari. Allra helst en gammal stingray i min condition framför en ferrari. Sluta ta illa vid dig av att jag inte tycker som du. Ingen anledning att dryga sig väl? Bilar är kul. Låt intresset föra oss samman istället för att bli ledsen att man tycker olika.
Nog för att ferrari år dyra men en RS6 är ju inte direkt heller något för "svensson" om man bortser från något med 10 år på nacken. En ny är ju inte mer överkomligt än en 360 eller dyl.
 
Hur cool verkar inte Mercedes nya satsning på El-bilar vara. Konceptbilen Genereration EQ och möjligheten att genom induktion ladda bilen tycker jag verkar väldigt bra. Tänk om t.ex IKEA skulle bjuda på laddning genom marken på deras parkering till betalande kunder där du kommer ut till en full-laddad bil efter du handlat.
Hoppas bara att man lagom till lansering återgår till soffa i baksätet och drar ner på de mest futuriska inslagen.
http://nyheter.mercedes-benz.se/2016/09/29/mercedes-gar-in-for-elbilar-generation-eq-visad/
 
Hur cool verkar inte Mercedes nya satsning på El-bilar vara. Konceptbilen Genereration EQ och möjligheten att genom induktion ladda bilen tycker jag verkar väldigt bra. Tänk om t.ex IKEA skulle bjuda på laddning genom marken på deras parkering till betalande kunder där du kommer ut till en full-laddad bil efter du handlat.
Hoppas bara att man lagom till lansering återgår till soffa i baksätet och drar ner på de mest futuriska inslagen.
http://nyheter.mercedes-benz.se/2016/09/29/mercedes-gar-in-for-elbilar-generation-eq-visad/
Rätt så snitsig design för att vara en elbil!

Jag är dock genuint oroad över dessa elbilar, bilhobbyn har alltid varit jätteviktig för mig och nu gör elbilarna sitt intåg, bilar som... nej de känns inte på riktigt, de väcker absolut inga känslor alls, är det bara jag som känner så?
 
Rätt så snitsig design för att vara en elbil!

Jag är dock genuint oroad över dessa elbilar, bilhobbyn har alltid varit jätteviktig för mig och nu gör elbilarna sitt intåg, bilar som... nej de känns inte på riktigt, de väcker absolut inga känslor alls, är det bara jag som känner så?
Jag har nästan raka motsatsen, aldrig varit intresserad av bilar mer än transportmedel A-B men med alla nya el-bilar som är tystare, billigare och mer inovativa så börjar till och med jag läsa på lite och kolla på bilvideos på nätet.
 
Jag har nästan raka motsatsen, aldrig varit intresserad av bilar mer än transportmedel A-B men med alla nya el-bilar som är tystare, billigare och mer inovativa så börjar till och med jag läsa på lite och kolla på bilvideos på nätet.
Ja, de har ju fördelar, men de känns inte som riktiga...bilar. De känns fel, som verktyg eller liknande är de ok men hela grejen med en bil är ju motorn, ljudet. Men jag är ju generellt konservativ, ny teknik är inget för mig.

Stora fördelen är väl förenklad service, de är ju betydligt enklare och därmed billigare att serva än förbränningsmotorer, samtidigt som tillverkarna knappast med glädje kommer se denna enorma inkomstkälla försvinna, så de hittar nog på något nytt, kostsamma uppdateringar, batteriservice etc.
 
Tillbaka
Topp