bykr89
Basic
Äh, jag har inget emot ferrari, snuskigt feta.
Men sleepers är så mycket fetare i min värld. 500+hk med takbox och hundbur är svårslaget. Gilla läget, alla gillar olika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh, jag har inget emot ferrari, snuskigt feta.
Såg en vit m2:a som brassa på i centrala Örebro i helgen, fina smällar från avgassystemet,
Knöt näven och förbannade mig själv över att man inte har trippel A i finanser
Främre xenonstrålkastare på evoquen ska kosta 16513 jämfört med 3595 för samma på Audi q3 (enligt automotorsport)Är de dyra alltså, varit sugen på en sådan men då snarare Range Rover och har väl gissat att de kostar premium att äga men inte att även service skulle vara osedvanligt dyrt
Seiko = Volvo.Audi är bilvärldens Seiko. Spelar ingen roll hur bra produkten är, den är fortfarande ointressant.
Oh fy f*n! Hmm sjönk ju dessvärre intresset!Främre xenonstrålkastare på evoquen ska kosta 16513 jämfört med 3595 för samma på Audi q3 (enligt automotorsport)
Har hänt mig en gång bara, men det borde ge en fingervisning om kostnadsskillnaden mellan bilmärken ändå.Hur ofta byter man en strålkastarinsatsen på en bil ?
Har hänt mig en gång bara, men det borde ge en fingervisning om kostnadsskillnaden mellan bilmärken ändå.
Vet snubben som åker runt i den. Pappa betalar är det enda ordet som finns för den bilen, eller snarare pappa leasar...
Strålkastarna ja. Min gissning är att de avspeglas i priser på slitagedelar med såsom bromsat, bussningar o dylikt, men de är som sagt en gissning från mig.Du har ju vagnskada att ersätta strålkastarna med. Dock så kommer dyra reservdelspriser skapa en dyrare försäkring för modellen som helhet iofs.
Har du otur och får byta en Ledinsats så är 16k billigtHur ofta byter man en strålkastarinsatsen på en bil ?
Land Rover är långt ifrån kända för billiga reservdelar. Det behöver vi inte oroa oss för.Strålkastarna ja. Min gissning är att de avspeglas i priser på slitagedelar med såsom bromsat, bussningar o dylikt, men de är som sagt en gissning från mig.
Kommer ihåg grannens åk.. 35k kostade kalaset dåHar du otur och får byta en Ledinsats så är 16k billigt
Ja, de har ju fördelar, men de känns inte som riktiga...bilar. De känns fel, som verktyg eller liknande är de ok men hela grejen med en bil är ju motorn, ljudet. Men jag är ju generellt konservativ, ny teknik är inget för mig.
Stora fördelen är väl förenklad service, de är ju betydligt enklare och därmed billigare att serva än förbränningsmotorer, samtidigt som tillverkarna knappast med glädje kommer se denna enorma inkomstkälla försvinna, så de hittar nog på något nytt, kostsamma uppdateringar, batteriservice etc.
Gas är rätt krångligt. Begränsat utbud stationer som erbjuder gas jämfört med bensinHallå hallå. Min morfar letar lite efter en ny bil (begagnad) och han har hittat en volkswagen golf sport årsmodell 2015 110hk som han gillar. Dock är denna bilen en bensin/gas bil. Är det någon som har erfarenhet av en gas/bensin bil?
Hallå hallå. Min morfar letar lite efter en ny bil (begagnad) och han har hittat en volkswagen golf sport årsmodell 2015 110hk som han gillar. Dock är denna bilen en bensin/gas bil. Är det någon som har erfarenhet av en gas/bensin bil?
Jag hade absolut inte köpt en, det finns i princip inga fördelar utan bara nackdelar, framförallt att det är krångligt med dubbla system för bränslet, dubbelt så mycket som kan krångla och gå sönder. Så länge de är hyfsat nya är de ok men när åren kommer är de inte helt roliga att hålla i drift. Vi har VW med olika gas/bensin-motorer på jobbet och de fungerar helt ok så länge de är nya men sen är de rätt så krångliga tycker jag. Plus att det känns som en ganska kall bil på andrahandsmarknaden, folk är misstänksamma mot gasbilar.Hallå hallå. Min morfar letar lite efter en ny bil (begagnad) och han har hittat en volkswagen golf sport årsmodell 2015 110hk som han gillar. Dock är denna bilen en bensin/gas bil. Är det någon som har erfarenhet av en gas/bensin bil?
Jag har alltid haft bilar som absolut största intresse. I början tyckte jag att elbilar var pest och pina, men har börjat inse att det bara är bra för miljön. Tråkiga människor som vill åka tråkiga bilar får gärna göra det, så länge man själv inte tvingas göra det.
Jag tror att elbilstrenden kan liknas vid kvartskrisen. Många tillverkare kommer stryka med, men det kommer nog alltid finnas någon som bygger bilar med förbränningsmotor.
Hur mycket det blir i straffskatt på dem om 50 år låter jag dock vara osagt
Låter bekant. Miljön är viktig, men någon annan får rädda denJag tänkte också på kvartskrisen
Ja, ja, det är väl bara att betala och vara glad.
Jag arbetar på ett fastighetsbolag och jag kan ju säga att intresset för laddstolpar har varit helt enormt sedan förra året, de boende har drivit på som tusan, nu har vi tagit fram och lanserat ett koncet där man för 500kr månad får stople och fri el, men nu har intresset tvärdött, ingen är beredd att betala, inte än i alla fall (vaddå, ska jag BETALA för att rädda miljön, aldrig i livet, det får någon annan göra!)
Välj manuell i så fall. DSG lådan håller inte i längden.Kikar lite på Golf GTI från -05 men då många verksr gått runt 18-20.000 mil så undrar jag lite hur hållbara de är. De har ju säkerligen gått ganska hårt under sin livstid dessutom.
Bör man vara orolig och avstå?
Det var en fundering jag hade och manuell känns som ett givet val. Min sambo önskar också manuell så det passar braVälj manuell i så fall. DSG lådan håller inte i längden.
Hallå hallå. Min morfar letar lite efter en ny bil (begagnad) och han har hittat en volkswagen golf sport årsmodell 2015 110hk som han gillar. Dock är denna bilen en bensin/gas bil. Är det någon som har erfarenhet av en gas/bensin bil?
Jag kan inte kommentera motorn, men däremot så skulle jag vilja slå ett slag för vägegenskaperna på Golf. Vi hade en diesel 2014 eller 2015 på körskolan, hemma har vi en 2009/2010 etanol. Båda är roliga och stabila att köra. Dock så är det för hög ljudnivå i vår Golf, men det är åtgärdat för några år sedan skulle jag tro, tänkte inte alls på det när jag övningskörde.Vi hade en Passat med gas/bensindrift tidigare (årsmodell 2012). Det funkade med gas eftersom vi har många gasstationer i trakten. Upplevde motorn som helt ok, men rätt blurrig i kombo med automatlådan. Sen tycker jag passaren generellt har rätt tragiska vägenskaper. Men det är ju såklart subjektivt. Rätt kass ur ett service och småfelsperspektiv också.
Vid närmare eftertanke gillade jag den kanske inte alls.
Jag tror den lilla besparingen man gör går förlorad när man väl ska sälja bilen dessutom.Gasbil åker man om man tar den som tjänstebil, inte annars. Som privatperson finns nästan bara nackdelar. Sämre effekt, kortare räckvidd, mindre lastutrymme och dubbelt så många felkällor. Den lilla besparing som finns jämfört med en bensinbil på förbrukningsfronten kompenserar inte för det i min mening.