• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Om detta är forumets coolaste bil blir jag besviken! Coolaste paketöppningningen, mycket möjligt! Någon måste väl ändå rocka någon snuskigt fet RS6'a eller någon sen 60-tals shelby?? ;)
No offense. Ferrari är kul. Men det är knappast någon nackvridare..
Fast det är väl inte en RS6'a heller? :)
No offense. Audi är kul. Men det är knappast någon nackvridare..
 
Kikar lite på Golf GTI från -05 men då många verksr gått runt 18-20.000 mil så undrar jag lite hur hållbara de är. De har ju säkerligen gått ganska hårt under sin livstid dessutom.

Bör man vara orolig och avstå?
Vi hade en 07a. Den drog endel olja,sålde den när den gått 4500mil. Enda delen vi fick byta var någon givare till bältesvarningen på passagerstolen. Fina bilar gick helt ok också.
 
IMG_0658.JPG
Hallå hallå. Min morfar letar lite efter en ny bil (begagnad) och han har hittat en volkswagen golf sport årsmodell 2015 110hk som han gillar. Dock är denna bilen en bensin/gas bil. Är det någon som har erfarenhet av en gas/bensin bil?

Jag rullar en Golf Gt -14 1,4tsi som jag är grymt nöjd med, rekommenderar modellen men däremot tycker jag din morfar skall välja bensin eller diesel. Jag finner ingen anledning alls att ta en modell med gasmotor när man köper begagnat och inte plockar ut den som tjänstebil.
Om någon annan är sugen på golf så rekommenderar jag att välja till DSG, pluspaket, klima och värmare så får man en trevlig bil, min bil är den främre på bilden.
 
Senast ändrad:
Tycker den senaste börjar bli för kantig i linjerna. Vår är från 2011.
Jo den är allt lite kantigare, men jag gillar den ändå.
Hade 2008 cab en gång tiden.

Har kört nya TTS:en på Audi Sports tour och intrycken var att den var riktigt trevlig. Men jag undrar hur den är för vardagligt bruk. Om den ger någon speciell känsla eller om den bara känns som en riktigt slipad kniv bara.
 
Gas är rätt krångligt. Begränsat utbud stationer som erbjuder gas jämfört med bensin :)

Har han planerat ha bilen länge rekommenderas en "ren rasig" bil. Golf är ju annars en bra bil. många köpare och pressen kan ju inte ha fel. Är det Sportsvan så är det säkert en mycket bra bil för äldre.

Jag hade absolut inte köpt en, det finns i princip inga fördelar utan bara nackdelar, framförallt att det är krångligt med dubbla system för bränslet, dubbelt så mycket som kan krångla och gå sönder. Så länge de är hyfsat nya är de ok men när åren kommer är de inte helt roliga att hålla i drift. Vi har VW med olika gas/bensin-motorer på jobbet och de fungerar helt ok så länge de är nya men sen är de rätt så krångliga tycker jag. Plus att det känns som en ganska kall bil på andrahandsmarknaden, folk är misstänksamma mot gasbilar.

Bilen som sådan är nog helt ok, jag hade köpt en Toyota då deras kvalitet statistiskt sett är väldigt hög, visst kan de vara lite charmlösa men det är nog VAG-produkterna också kan jag tycka. Är morfar mest intresserad av annat i livet än bilar hade jag nog föreslagit en japansk bil, även om Golf som sagt också är ett bra val-

Vi hade en Passat med gas/bensindrift tidigare (årsmodell 2012). Det funkade med gas eftersom vi har många gasstationer i trakten. Upplevde motorn som helt ok, men rätt blurrig i kombo med automatlådan. Sen tycker jag passaren generellt har rätt tragiska vägenskaper. Men det är ju såklart subjektivt. Rätt kass ur ett service och småfelsperspektiv också.

Vid närmare eftertanke gillade jag den kanske inte alls. :D

IMG_0658.JPG


Jag rullar en Golf Gt -14 1,4tsi som jag är grymt nöjd med, rekommenderar modellen men däremot tycker jag din morfar skall välja bensin eller diesel. Jag finner ingen anledning alls att ta en modell med gasmotor när man köper begagnat och inte plockar ut den som tjänstebil.
Om någon annan är sugen på golf så rekommenderar jag att välja till DSG, pluspaket, klima och värmare så får man en trevlig bil, min bil är den främre på bilden.

Tack så hemskt mycket för alla svar! Drog upp lite saker här som ni har sagt och han hade också läst lite och han struntar i att köpa den. Vi har hittat en liknande golf sportscombi (bensin) som vi ska åka och titta på imorgon.
 
19 år.. har du ens hunnit plocka ned den röda ferrariaffischen från väggen och skaffat dig någon egen favorit ännu?
Klart man gillar Ferrari, jag förstår inte riktigt hur man INTE kan göra det. Dock så är har jag inte och aldrig haft någon sådan affisch. Favoriten är Volvo P-1800, utan tvekan. Du gillar sleepers. Jag köper hellre en golfbil eller gaffeltruck, men respekterar ditt val av favoritbilstyp. Avslutar med att citera dig och hoppas på att inte se mer sådana här fåniga inlägg. Får man inte vara bilintresserad vid 19-års ålder?

Gilla läget, alla gillar olika.
 
Senast ändrad:
Vilken tråkig attityd. Jag förstår inte vad det finns att imponeras av i en Audi RS6 om jag ska vara ärlig. Visst, stark motor och 0-100 på några sekunder och helt okej på bana, men inte mycket mer än så. Klart man gillar Ferrari, jag förstår inte riktigt hur man INTE kan göra det. Dock så är har jag inte och aldrig haft någon sådan affisch. Favoriten är Volvo P-1800, utan tvekan. Du gillar sleepers. Jag köper hellre en golfbil eller gaffeltruck, men respekterar ditt val av favoritbilstyp. Avslutar med att citera dig och hoppas på att inte se mer sådana här fåniga inlägg. Får man inte vara bilintresserad vid 19-års ålder?
Läs tidigare inlägg om vad jag tkr om ferrari.
Allt agg mot mig är ju pga dålig attityd från er.
Men det märks att detta är ett klockforum. Och tur är väl det!
Sov gott nu. Hoppas du får dig en gaffeltruck till jul..
 
Läs tidigare inlägg om vad jag tkr om ferrari.
Allt agg mot mig är ju pga dålig attityd från er.
Men det märks att detta är ett klockforum. Och tur är väl det!
Sov gott nu. Hoppas du får dig en gaffeltruck till jul..

Jag hoppas att du förstod att mitt inlägg var skrivet med en glimt i ögat. Därav den glada smileyn i inlägget.
Jag ändrade mitt inlägg för att inte kliva någon på tårna. Till skillnad från dig så respekterar jag nämligen andras bilval. Jag vet inte hur stort det bilintresse faktiskt är, men om du faktiskt är bilintresserad så borde du förstå storheten med P-1800. Enligt mitt och många andras tycke Sveriges bästa bil någonsin
 
Senast ändrad:
Jag ändrade mitt inlägg för att inte kliva någon på tårna. Till skillnad från dig så respekterar jag nämligen andras bilval. Jag vet inte hur stort det bilintresse faktiskt är, men om du faktiskt är bilintresserad så borde du förstå storheten med P-1800. Enligt mitt och många andras tycke Sveriges bästa bil någonsin.
Och då måste du förstå att jag vänder mig om efter en rätt specad rs6 framför en california jag ser på var och varannan bild på insta. Mitt fordonsintresse är inte så fördjupat i de 5-6 inlägg här på ett klockforum..
 
Det här t.ex
:D Klart det är ballt med en kombi som gör 0-100 fortare än en Ferrari California t.ex :) Hur kan man inte vara impad av båda bilarna för sina olika härligheter om man är bilintresserad? Var bara tvungen att lägga mig i ;)
Hahah typ den jag hade i åtanke. Men orkar inte fight for my right i fel forum (bokstavligt talat).. även förklarat liknande tidigare men min uppmaning att läsa tidigare inlägg gick inte fram.
 
Det här t.ex
:D Klart det är ballt med en kombi som gör 0-100 fortare än en Ferrari California t.ex :) Hur kan man inte vara impad av båda bilarna för sina olika härligheter om man är bilintresserad? Var bara tvungen att lägga mig i ;)
För att det är lätt. Det är lätt för Audi att stoppa in en stark motor i en redan existerande bil. Det finns ingen personlighet bakom en RS6:a, det finns ingen charm. Det enda som finns är kraft och styrka, och om det är något som tilltalar en så respekterar jag det såklart, men det är inte något jag blir imponerad av. Kraft och styrka i ett chassi som klarar kurvor - ja, då snackar vi.
 
För att det är lätt. Det är lätt för Audi att stoppa in en stark motor i en redan existerande bil. Det finns ingen personlighet bakom en RS6:a, det finns ingen charm. Det enda som finns är kraft och styrka, och om det är något som tilltalar en så respekterar jag det såklart, men det är inte något jag blir imponerad av. Kraft och styrka i ett chassi som klarar kurvor - ja, då snackar vi.
Den åker i princip jämnt med Cailfornian på t.ex Hockenheim, 1.13,50 för rarren och 1.13,70 för RS6 kombi. Det är väl imponerande om något? Men charmpoängsmatchen vinner Ferrari alltid :) Trevlig kväll
 
Den åker i princip jämnt med Cailfornian på t.ex Hockenheim, 1.13,50 för rarren och 1.13,70 för RS6 kombi. Det är väl imponerande om något? Men charmpoängsmatchen vinner Ferrari alltid :) Trevlig kväll
Jo, det är faktiskt imponerande. Står fortfarande fast vid att fart spelar mindre roll, allt handlar om en bils karaktär. Men visste faktiskt inte att RS6 var så snabb runt Hockenheim. Betyder det att RS6 ens kan jämföras med en California? Ja det betyder nog faktiskt det. Dock så är vinnaren solklar!
 
Köpte den till min sambo. Hon gillde egentligen urmodellen bäst, men men... Hon kör den till vardags, jag kan tycka den är lite för stötig men hon vande sig snabbt vid det. Jag är mer van vid min BMW 530 som är betydligt snällare, trots M-paketet. Vridet är dock inte att klaga på, för en vardagsbil.
Jag känner ingen direkt wow-känsla, mer som en slipad kniv som du skrev.
Det var ganska nytt med S-tronic låda när hon fick Audin, och det var ju kul, då iaf. En himla skillnad mot R-tronic lådan jag hade i R8:an. Så, allt är relativt:)
Jag är riktigt imponerad på din uppsättning leksaker (bilar & klockor) måste jag säga! Bra smak också!
 
Bara för att jag sa att mina bilar stått tryggt i Göteborg så fick jag äta upp det..
Ett par ordentliga fotmärken i sidan och på bagageluckan samt något som ser ut att vara en nyckel som repat klarlacken lite här och var....

Spenderade säkert 7 timmar idag med polermaskin på Okq8..
Men försvann gjorde det! Nu är bilen som ny igen :D

Unnade den röda kombin ett par spacers med (13mm breddad fram och 15mm bak)

Sänkning 20mm på Söndag i Partille. Och delvis foliering på Måndag hos WTP Dekor.
Dessutom ligger Miltek-systemet ifrån Jimmy Särås på Stertman hos posten :D så chipptrim och välljud står på schemat senare nästa vecka.



Såhär blev resultatet efter rubbing, polering och ännu mer polering. (Samt spacers)

Jag kan starkt rekommendera Ulf på Bilmodecenter samt Emanuell på Autopoolen för ett strålande arbete.
Autopoolen har dessutom en nedsänkbar lift. Vilket är ett måste för sänkta eller ombyggda bilar om ni har sådana.

unnamed.jpg
 
Bara för att jag sa att mina bilar stått tryggt i Göteborg så fick jag äta upp det..
Ett par ordentliga fotmärken i sidan och på bagageluckan samt något som ser ut att vara en nyckel som repat klarlacken lite här och var....

Spenderade säkert 7 timmar idag med polermaskin på Okq8..
Men försvann gjorde det! Nu är bilen som ny igen :D

Unnade den röda kombin ett par spacers med (13mm breddad fram och 15mm bak)

Sänkning 20mm på Söndag i Partille. Och delvis foliering på Måndag hos WTP Dekor.
Dessutom ligger Miltek-systemet ifrån Jimmy Särås på Stertman hos posten :D så chipptrim och välljud står på schemat senare nästa vecka.



Såhär blev resultatet efter rubbing, polering och ännu mer polering. (Samt spacers)

unnamed.jpg
Den ser verkligen sjukt maffig ut! Bra val att plocka bort skylten fram också :D
 
Tillbaka
Topp