• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Den ser verkligen sjukt maffig ut! Bra val att plocka bort skylten fram också :D

Tackar! Men den byts ut på Måndag.
UPS kom förbi med grillen ifrån England idag.

Slutade med att jag köpte en eftermarknadsgrill. Tänker inte punga ut runt 30 lakan för en grill (Som dessutom Audi vägrade sälja till mig för att den inte är specad med den original)... suck..

Samma grill som på bilden nedan (Minus regskylten)
2014_mtm_audi_rs6_7_1920x1080.jpg
 
Bara för att jag sa att mina bilar stått tryggt i Göteborg så fick jag äta upp det..
Ett par ordentliga fotmärken i sidan och på bagageluckan samt något som ser ut att vara en nyckel som repat klarlacken lite här och var....

Spenderade säkert 7 timmar idag med polermaskin på Okq8..
Men försvann gjorde det! Nu är bilen som ny igen :D

Unnade den röda kombin ett par spacers med (13mm breddad fram och 15mm bak)

Sänkning 20mm på Söndag i Partille. Och delvis foliering på Måndag hos WTP Dekor.
Dessutom ligger Miltek-systemet ifrån Jimmy Särås på Stertman hos posten :D så chipptrim och välljud står på schemat senare nästa vecka.



Såhär blev resultatet efter rubbing, polering och ännu mer polering. (Samt spacers)

Jag kan starkt rekommendera Ulf på Bilmodecenter samt Emanuell på Autopoolen för ett strålande arbete.
Autopoolen har dessutom en nedsänkbar lift. Vilket är ett måste för sänkta eller ombyggda bilar om ni har sådana.

unnamed.jpg

Den som designat den där har verkligen talang och sinne för form.

Snyggaste kombin just nu? Jag tror faktiskt det.
 
Bara för att jag sa att mina bilar stått tryggt i Göteborg så fick jag äta upp det..
Ett par ordentliga fotmärken i sidan och på bagageluckan samt något som ser ut att vara en nyckel som repat klarlacken lite här och var....

Spenderade säkert 7 timmar idag med polermaskin på Okq8..
Men försvann gjorde det! Nu är bilen som ny igen :D

Unnade den röda kombin ett par spacers med (13mm breddad fram och 15mm bak)

Sänkning 20mm på Söndag i Partille. Och delvis foliering på Måndag hos WTP Dekor.
Dessutom ligger Miltek-systemet ifrån Jimmy Särås på Stertman hos posten :D så chipptrim och välljud står på schemat senare nästa vecka.



Såhär blev resultatet efter rubbing, polering och ännu mer polering. (Samt spacers)

Jag kan starkt rekommendera Ulf på Bilmodecenter samt Emanuell på Autopoolen för ett strålande arbete.
Autopoolen har dessutom en nedsänkbar lift. Vilket är ett måste för sänkta eller ombyggda bilar om ni har sådana.

unnamed.jpg

Fantastisk bil! Riktigt avis! Vet att ni prata foliering förut men fasen den e ju ruggigt snygg i röd ! :)
 
Vad snälla ni är! :)
Bilen kommer fortsatt vara röd. Åtminstone tillsvidare.

Det som skall göras på WTP Dekor är följande.
-Toning av baklyktor och strålkastare
-Lättare toning av sidorutorna fram
-Dom silvriga taklisterna och fönsterkarmarna kommer bli svarta
-Grillen kommer bli helsvart

resultatet kommer se ut ungefär såhär :) men den på bilden är inte sänkt och har inga spacers.
IMG_4260.jpg
 
Vad snälla ni är! :)
Bilen kommer fortsatt vara röd. Åtminstone tillsvidare.

Det som skall göras på WTP Dekor är följande.
-Toning av baklyktor och strålkastare
-Lättare toning av sidorutorna fram
-Dom silvriga taklisterna och fönsterkarmarna kommer bli svarta
-Grillen kommer bli helsvart

resultatet kommer se ut ungefär såhär :) men den på bilden är inte sänkt och har inga spacers.
IMG_4260.jpg
Sänka mer? Trams!
 
Köpte den till min sambo. Hon gillde egentligen urmodellen bäst, men men... Hon kör den till vardags, jag kan tycka den är lite för stötig men hon vande sig snabbt vid det. Jag är mer van vid min BMW 530 som är betydligt snällare, trots M-paketet. Vridet är dock inte att klaga på, för en vardagsbil.
Jag känner ingen direkt wow-känsla, mer som en slipad kniv som du skrev.
Det var ganska nytt med S-tronic låda när hon fick Audin, och det var ju kul, då iaf. En himla skillnad mot R-tronic lådan jag hade i R8:an. Så, allt är relativt:)
Svårt att få en wow-känsla med ett fullblod i garaget :D, tack för inputen
 
Så jäkla fet :D

Tråkigt att folk ej kan hålla fingrarna ifrån.
Men kul att det löste sig.

Bara för att jag sa att mina bilar stått tryggt i Göteborg så fick jag äta upp det..
Ett par ordentliga fotmärken i sidan och på bagageluckan samt något som ser ut att vara en nyckel som repat klarlacken lite här och var....

Spenderade säkert 7 timmar idag med polermaskin på Okq8..
Men försvann gjorde det! Nu är bilen som ny igen :D

Unnade den röda kombin ett par spacers med (13mm breddad fram och 15mm bak)

Sänkning 20mm på Söndag i Partille. Och delvis foliering på Måndag hos WTP Dekor.
Dessutom ligger Miltek-systemet ifrån Jimmy Särås på Stertman hos posten :D så chipptrim och välljud står på schemat senare nästa vecka.



Såhär blev resultatet efter rubbing, polering och ännu mer polering. (Samt spacers)

Jag kan starkt rekommendera Ulf på Bilmodecenter samt Emanuell på Autopoolen för ett strålande arbete.
Autopoolen har dessutom en nedsänkbar lift. Vilket är ett måste för sänkta eller ombyggda bilar om ni har sådana.

unnamed.jpg
 
Den är inte sänkt alls i dagsläget. 20mm ska hon ner ;)



Tackar :D
Ja riktigt skönt att slippa blanda in F-bolag och omlackering.
Modellen i sig är sänkt. Men då kan du svara på en fråga då jag aldrig förstått, varför sänker man en bil när hjulet sitter perfekt i hjulhuset? Jag förstår att man inte vill ha mer luft ovanför hjulet än vid sidan och att hjulet ska fylla ut hjulhuset, det är universellt snyggt. Varför vill man gå över denna gräns och fulsänka? I min värld ser det bara hemmameckat och trött ut.
 
Håller med här. Riktigt snygg och läcker bil men det är fortfarande en kombi. Tycker personligen det ser helt fel ut när kombis och ännu värre på SUVar som glider runt och är lika låga som en sportbil.

Man får ju såklart tycka olika :D Som sagt grymt fin bil du har!
 
Så jäkla fet :D

Tråkigt att folk ej kan hålla fingrarna ifrån.
Men kul att det löste sig.
Modellen i sig är sänkt. Men då kan du svara på en fråga då jag aldrig förstått, varför sänker man en bil när hjulet sitter perfekt i hjulhuset? Jag förstår att man inte vill ha mer luft ovanför hjulet än vid sidan och att hjulet ska fylla ut hjulhuset, det är universellt snyggt. Varför vill man gå över denna gräns och fulsänka? I min värld ser det bara hemmameckat och trött ut.

Jag tror vi har olika definitioner av vad som blir fult.
Såhär ser jag på det

Bild 1) Alldeles för mycket. Så man stylar en riskokare
Bild 2) Perfekt. Så den borde byggts ifrån fabrik (Men jag förstår varför den inte gjorde det)

Bild 2 är sänkt 20mm



Screen-Shot-2014-10-16-at-12.33.45.png


TC-Concepts-Audi-RS6-1.jpg
 
Vad snälla ni är! :)
Bilen kommer fortsatt vara röd. Åtminstone tillsvidare.

Det som skall göras på WTP Dekor är följande.
-Toning av baklyktor och strålkastare
-Lättare toning av sidorutorna fram
-Dom silvriga taklisterna och fönsterkarmarna kommer bli svarta
-Grillen kommer bli helsvart

resultatet kommer se ut ungefär såhär :) men den på bilden är inte sänkt och har inga spacers.
IMG_4260.jpg
Mer sänkt än på bilden känns ju dock onödigt och riskerar att förstöra looken.
 
Jag tror vi har olika definitioner av vad som blir fult.
Såhär ser jag på det

Bild 1) Alldeles för mycket. Så man stylar en riskokare
Bild 2) Perfekt. Så den borde byggts ifrån fabrik (Men jag förstår varför den inte gjorde det)

Bild 2 är sänkt 20mm



Screen-Shot-2014-10-16-at-12.33.45.png


TC-Concepts-Audi-RS6-1.jpg
Så det är inget du kan sätta fingret på varför du föredrar en sänkt bil? Själv drar jag direkt kopplingen att det är en falsk rs, men vi är ju alla olika så klart.
 
Jag tror vi har olika definitioner av vad som blir fult.
Såhär ser jag på det

Hur går det att svänga fullt med sådan sänkning?

Bild 1) Alldeles för mycket. Så man stylar en riskokare
Bild 2) Perfekt. Så den borde byggts ifrån fabrik (Men jag förstår varför den inte gjorde det)

Bild 2 är sänkt 20mm



Screen-Shot-2014-10-16-at-12.33.45.png


TC-Concepts-Audi-RS6-1.jpg
 
Vad snälla ni är! :)
Bilen kommer fortsatt vara röd. Åtminstone tillsvidare.

Det som skall göras på WTP Dekor är följande.
-Toning av baklyktor och strålkastare
-Lättare toning av sidorutorna fram
-Dom silvriga taklisterna och fönsterkarmarna kommer bli svarta
-Grillen kommer bli helsvart

resultatet kommer se ut ungefär såhär :) men den på bilden är inte sänkt och har inga spacers.
IMG_4260.jpg
Kommer bli grymt. Helt klart fetaste bilen som kan rulla på asfalt.
Plastidippa fälgarna mattgråa också :)
 
Jag tror vi har olika definitioner av vad som blir fult.
Såhär ser jag på det

Bild 1) Alldeles för mycket. Så man stylar en riskokare
Bild 2) Perfekt. Så den borde byggts ifrån fabrik (Men jag förstår varför den inte gjorde det)

Bild 2 är sänkt 20mm



Screen-Shot-2014-10-16-at-12.33.45.png


TC-Concepts-Audi-RS6-1.jpg
Jag går mot strömmen och säger kör!
Den får en ännu råare look.
Absolut inte mer än 20mm dock.
 
Fast när en sån bil blir gammal har man redan sålt den för att inte förlora andrahandsvärdet..

Köper man en sådan bil så får man vara beredd på att tappa stora belopp om det ska vara någon form av seriöst ägande. Om man inte gör som många stekare som köper bilen, kör två-tre månader och säljer av fort för att inte riskera kostnader.
 
Fast när en sån bil blir gammal har man redan sålt den för att inte förlora andrahandsvärdet..
Haha, va?
Detsamma gäller i stort sett 99% av alla bilar. Trams.
Kanske extra mycket vad gäller AMG, M- och RS-bilar. Det tror jag att respektive köpare är mycket väl medvetna om.

Edit: Eller så är du ultra-mega pedant med den, behåller den i 50 år tills den blir vintage - och säljer. Har du tur så kanske du går i +. Fast vi skiter i att räkna all underhållskostnad. Låter som en bra idé.
 
Hemskt att ge sig på en RS, M eller AMG överhuvudtaget. När dessa bilar blir några år gamla så skriker stora fälgar, sänkning eller annan modifiering förort.

Original är bäst.

Håller med. En sleeper är bara en sleeper när det hålls original. Moddade bilar av sorten är mer tidningen Bilsport än klass. Men, each to their own, RS6an är grym, väldigt snygg färg dessutom.
 
Haha, va?
Detsamma gäller i stort sett 99% av alla bilar. Trams.
Kanske extra mycket vad gäller AMG, M- och RS-bilar. Det tror jag att respektive köpare är mycket väl medvetna om.

Edit: Eller så är du ultra-mega pedant med den, behåller den i 50 år tills den blir vintage - och säljer. Har du tur så kanske du går i +. Fast vi skiter i att räkna all underhållskostnad. Låter som en bra idé.
Haha, va?
 
Tillbaka
Topp