Skulle tro att 95% är en grav underskattning, och gäller nog så gott som alla bilar i alla prisklasser.
Absolut, den ekonomiska smällen är ju dock enorm i kronor räknat vid köp av prestandabilar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle tro att 95% är en grav underskattning, och gäller nog så gott som alla bilar i alla prisklasser.
Berätta gärna hur de övriga 5% lyckas klara sig utan värdeminskning vid köp av ny bil. Eller är du så okunnig om bilar som du utmärker dig att vara?
3000 mil är inte en ny bil. Det är en beggad bil som rullat ganska långt.Va? Om du ska köpa en en AMG eller RS (för att ta två exempel). Vad tror du är bäst ekonomiskt:
1) att köpa en sprillans; eller,
2) att köpa en som gått dryga 3000 mil.
?
3000 mil är inte en ny bil. Det är en beggad bil som rullat ganska långt.
Och mitt första inlägg som du började tjafsa om handlade om gamla bilar, jag vet inte vad som menades med definitionen a gammal bil var från den som först skrev det. Men för mig är det 6-10 år gammal. Inte redan vid 3000 mil vilket uppskattningsvis på en kombisportbil är 2-3 år gammal.
Ok.. hajar inte vad du snackar om. Bra snack.Ärligt talat, komigen nu. Du som första ägare av dylik bil kommer att ta den största smällen avseende värdeminskning. Är det oklart?
Och nej, jag tjafsar inte. Du verkar vara en drömmare, och det är ju kul!
Ok.. hajar inte vad du snackar om. Bra snack.
Japp, trist att råka ut för ännu fler stolpskott i denna tråden.Trist för dig.
Tagga ner lite, det är du som framstår som idioten. Åter till ämnet.Japp, trist att råka ut för ännu fler stolpskott i denna tråden.
Häftigt. Idiot kan du vara själv. Idiot.Tagga ner lite, det är du som framstår som idioten. Åter till ämnet.
Vilken stjärna.Häftigt. Idiot kan du vara själv. Idiot.
Det går att köpa ny bil och i princip slippa värdeminskning om man
1) Har oerhört bra kontakt med återförsäljare och får mer rabatt än normalköpare. Sedan säljer man efter max 6 månader.
2) Köper en limiterad Porsche/Ferrari modell.
Så många andra sätt finns inte
Så det är inget du kan sätta fingret på varför du föredrar en sänkt bil? Själv drar jag direkt kopplingen att det är en falsk rs, men vi är ju alla olika så klart.
För att förtydliga, @Magido. Grym bil du köpt och kul med projekt - jag gillar original bättre. Men vi är alla olika, inte meningen att klanka ner på dig.
Det finns kunder som exempelvis får köpa bilar som egentligen är tänkta som demobilar. Där ligger rabatten runt 20%. Är modellen hyffsat attraktiv (tänk V90, XC90 och dylikt) motsvarar det värdeminskningen och ibland mer.Tvåan köper jag.
Men vad gäller ettan så borde "har oerhört bra kontakt" skrivas om till "du ligger med någon som har hög position hos generalagent". Det är nog väldigt få modeller där första alternativet faktiskt är överensstämmande med verkligheten.
Man måste få ganska många fler procent rabatt än normalköparen om det ska motsvara ett halvårs värdefall.
Polarn har likadant eller snarlikt system på sin, fy tusan vilket skönt ljud det blir! Grattis till en riktigt fin bil!Idag kom postgubben med mer godis
Fick samtal ifrån en firma igår. Och det visade sig att dom både mappar, sänker och installerar systemet på Söndag!!
Bonusbild på min älskling bakom ratten (9 veckor och 2 dagar gammal )
Polarn har likadant eller snarlikt system på sin, fy tusan vilket skönt ljud det blir! Grattis till en riktigt fin bil!
Jävlar vilken tung Co-driver!Idag kom postgubben med mer godis
Fick samtal ifrån en firma igår. Och det visade sig att dom både mappar, sänker och installerar systemet på Söndag!!
Bonusbild på min älskling bakom ratten (9 veckor och 2 dagar gammal )
Att köra listerna svarta istället blir toppen. Krom tillhör 60-talet.Bild 1) Bild på en bil i London (Sänkt 20mm med svarta rails och lister
Bild 2) Såhär ser min bil ut i dagsläget
Bild 3) Såhär menar jag att listerna skall bli (Sänkningen ej photoshoppad)
Kände att jag behövde klargöra några missförstånd.
Bild 1 är 20mm lägre än bild 2 & 3
Synd du inte förstod mitt inlägg och hjälper mig att förstå. Tro vad?I ärlighetens namn så kunde jag inte bry mig mindre om du tror det är en A6a eller inte
Därför tänker jag inte heller försöka motbevisa dig. Tro vad du vill helt enkelt.
Synd du inte förstod mitt inlägg och hjälper mig att förstå. Tro vad?
Berätta gärna hur de övriga 5% lyckas klara sig utan värdeminskning vid köp av ny bil. Eller är du så okunnig om bilar som du utmärker dig att vara?
Så mao stör det inte att det är mer luft vid sidan av däcket än ovanför? Att man vill ha det tight förstår jag helt. Visste inte heller att den hade inställningsbar luftfjädring, "nollpunkten" blir lägre men du kan höja upp den i något normal/komfortläge? Min kommentar om äkta RS6 syftade endast på känslan jag får när jag ser bilar som är rejält låga/sänkta. Som sagt verkligen inget ont om bilen eller att du ändrar den, var bara nyfiken på vad som får folk att sänka den där sista biten. Speciellt om det är en såpass sänkt/pimpad modell från fabrik.Jag tolkade ditt inlägg som att du trodde jag hade byggt om en A6a till en RS6a.
Anledningen till att jag vill sänka är:
-Jag tycker det är snyggare när det är så lite mellanrum mellan däckkant och stötfångare (Dock får inte stötfångaren gå över däcket)
-Bilen upplevs stabilare när det går undan i små snäva kurvor och rondeller
-Det går enkelt att återställa med en knapp i bilen (Luftfjädring)
Så mao stör det inte att det är mer luft vid sidan av däcket än ovanför? Att man vill ha det tight förstår jag helt. Visste inte heller att den hade inställningsbar luftfjädring, "nollpunkten" blir lägre men du kan höja upp den i något normal/komfortläge? Min kommentar om äkta RS6 syftade endast på känslan jag får när jag ser bilar som är rejält låga/sänkta. Som sagt verkligen inget ont om bilen eller att du ändrar den, var bara nyfiken på vad som får folk att sänka den där sista biten. Speciellt om det är en såpass sänkt/pimpad modell från fabrik.