• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nej det stör mig inte. Och japp exakt.
Om du växlar ifrån dynamic till komfort så höjer den sig rätt rejält.
Men utöver det kommer jag även ha en liten knapp eller dosa någonstans i bilen som "nollställer" sänkningen jag gjort. Då blir den helt normal.
Det är en box man kopplar in någonstans.. (Är rätt okunnig, men så jag fått det förklarat för mig) kan ladda upp bild efter Söndag :D

Okej då förstår jag! Missförstod dig bara lite :)
Jag har hört rätt mycket negativt om det här. Om jag förstått rätt så lurar man bilens sensorer som styr luftfjädringen? Tänk även på att du behöver göra ny hjulinställning
 
Jag har hört rätt mycket negativt om det här. Om jag förstått rätt så lurar man bilens sensorer som styr luftfjädringen? Tänk även på att du behöver göra ny hjulinställning

Möjligtvis om man byter fjädrar. Men nu är det ju luftfjädringen dom korrigerar.
Bilen höjer och sänker sig redan ifrån fabrik.
 
Vad @Zed och @par säger om hjulinställning är rätt intressant. Såfort man gör en ändring i hjulupphängningen bör en hjulinställning göras. Men på bilar med variabel höjd oberoende av teknik måste det ju alltid finnas ett "normalläge" vilket säkerligen är det läge bilen är tänkt att rulla merparten av tiden. Det gör ju att om bilen istället "tvingas" att köra i ett annat läge, högre eller lägre, kommer man ju frångå normalläget och då säkerligen det läge som är optimalt. Vad som är optimalt är ju en fråga om uppfattning och preferenser men snabbt tänkt måste ju en RS6a i normal läge vara avsedd att ha bra grepp men inte slita mer än normalt på däckens livslängd, något som i Dynamic mode inte är det viktigaste. Om man då sänker bilen så att dynamic mode blir permanent kommer ju däckslitaget att öka men väggreppet att bli bättre vilket inte är något konstigt.

Jag är som sagt ett fan av låga bilar och har åkt betydligt lägre än du tänkt dig åka @Magido och säkerligen med vassare hjulvinklar för den delen med. Dock säger du dig själv köra extremt mycket och då måste vell ändå däckslitage vara lite intressant även fast en RS6 är lite av en motsats till ekonomiskt tänkande.. :D

Som sagt, detta är enbart en liten egen reflektion men som kanske kan vara intressant att beakta.
 
image.jpeg


Nya maskinen! Redo för vintern.
 
Det går att köpa ny bil och i princip slippa värdeminskning om man
1) Har oerhört bra kontakt med återförsäljare och får mer rabatt än normalköpare. Sedan säljer man efter max 6 månader.
2) Köper en limiterad Porsche/Ferrari modell.

Så många andra sätt finns inte
Exakt så är det!
 
Det går att köpa ny bil och i princip slippa värdeminskning om man
1) Har oerhört bra kontakt med återförsäljare och får mer rabatt än normalköpare. Sedan säljer man efter max 6 månader.
2) Köper en limiterad Porsche/Ferrari modell.

Så många andra sätt finns inte
Ett väldigt bra exempel på en nutida bil är Mclaren P1, gått upp 6-7 mille på två år :D
 
Ladies and gentleman let the cleaning begin :D
Skall bli kul att testa foam-lancen

Polish and Sealant-burken fick jag med på köpet :), riktigt bra service. Hade glömt rabattkoden så jag fick den istället. Gör lite smygreklam, köpt på Pingens bra service som vanligt. Samma på BBV-bilvård

Högtrycken har legat oöppnad i två månder(om inte mer) inte helt likt mig. Men det har varit så mycket annat att ta tag i

20161009-P1000305.jpg
 
Ladies and gentleman let the cleaning begin :D
Skall bli kul att testa foam-lancen

Polish and Sealant-burken fick jag med på köpet :), riktigt bra service. Hade glömt rabattkoden så jag fick den istället. Gör lite smygreklam, köpt på Pingens bra service som vanligt. Samma på BBV-bilvård

20161009-P1000305.jpg

Antar att din bättre hälft inte var hemma när högtryckstvätten kom in i köket? ...för sån där skit hade inte funkat hemma hos mig! ;)
 
Härligt @MaziK !
Nya prylar gör allt roligare. Mr. Pink kan jag rekommendera till foam lancen. Funkar riktigt bra! Är själv lite sugen på en egen foam lance då jag bara provat polarens. Dock måste jag lyckas lista ut vad Okq8 har för adapter då jag inte har någon egen plats att tvätta bilen på. Tror inte det blir så populärt om jag drar ut slangen genom fönstret och ställer mig på gatan direkt.. :D
 
Ett väldigt bra exempel på en nutida bil är Mclaren P1, gått upp 6-7 mille på två år :D
I princip alla superbilar byggda från 2000 och framåt har gått upp i pris sedan de var nya. Med undantag för Aventador, då det helt enkelt finns för många. Bland annat Carrera GT, Enzo, Pagani oavsett modell, 911 GT3RS 4.0, nya 911R, P1, 918, Laferrari, F12 TDF, M3 CSL och i princip alla modeller av Porsche, Ferrari med en manuell växellåda.
 
Uppskattningsvis 690 ponnysar blev det :)
Sänkte den 15mm istället för 20mm.

Sen kunde dom även göra annat skoj via VCDS-systemet.
Start-stopp funktionen är avaktiverad vid start
Bilen piper när man låser den
Led-ljuset fram lyser 100% istället för 30% som ifrån fabrik
Bagageluckan går även att stänga med nyckeln

Samt ett par saker till som jag inte kommer ihåg.
Blev iallafall toppen nöjd! Och kan varmt rekommendera AK-Tuning :)


Ljudklipp: (Men videon ger det ingen rättvisa)

https://www.facebook.com/kadricadnan/videos/10154615793388588/
14632881_10154615651103588_1351428458807518537_n.jpg

14589935_10154615651113588_3263961486525379083_o.jpg
 
Senast ändrad:
Ruskigt fet bil.
Älskar hur ARG den ser ut :D
Jag såg en på Smögen i somras. Men har tyvärr aldrig fått äran att provköra eller åka med..

Hur var den att köra?
Riktigt aggresivt utseende, drog många blickar till sig. Interiören kunde de jobbat lite mer på tycker jag. Den var fin, men precis som i vilken annan Bmw som helst, hade varit kul med något lite häftigare.
Körmässigt var den skön! Gick att köra hårt, men om man kände för att smyga omkring och glida gjordes det bekvämt. Häftigt med dörrarna som öppnas uppåt, men för mig som är över 190 cm var det lite meckigt att komma in och ut. Vid hög fart på motorväg tycker jag den kändes väldigt lätt, den upplevdes lite ostadig.
Men helheten var grym!

Läste precis specen på din RS6, bara att återigen gratulera till en fin bil!
 
Riktigt aggresivt utseende, drog många blickar till sig. Interiören kunde de jobbat lite mer på tycker jag. Den var fin, men precis som i vilken annan Bmw som helst, hade varit kul med något lite häftigare.
Körmässigt var den skön! Gick att köra hårt, men om man kände för att smyga omkring och glida gjordes det bekvämt. Häftigt med dörrarna som öppnas uppåt, men för mig som är över 190 cm var det lite meckigt att komma in och ut. Vid hög fart på motorväg tycker jag den kändes väldigt lätt, den upplevdes lite ostadig.
Men helheten var grym!

Läste precis specen på din RS6, bara att återigen gratulera till en fin bil!

Fräckt :D elbilar och hybrider är verkligen framtiden.
Måste vara ett makalöst vridmoment i den när du kör iväg ifrån ett rödljus t.e.x?

Tack så mycket :)
 
Fräckt :D elbilar och hybrider är verkligen framtiden.
Måste vara ett makalöst vridmoment i den när du kör iväg ifrån ett rödljus t.e.x?

Tack så mycket :)
Jo det är ju (tyvärr) det, på gott och ont. Inget som slår en stor krallig bensinare;)
Det rörde på sig helt klart, men Teslan känns vassare där. Däremot får man ju ganska schysst ljud i I8:an (är väl dock ur högtalarna tror jag?) vilket ger den ett par extra poäng mot Tesla:D
 
Jo det är ju (tyvärr) det, på gott och ont. Inget som slår en stor krallig bensinare;)
Det rörde på sig helt klart, men Teslan känns vassare där. Däremot får man ju ganska schysst ljud i I8:an (är väl dock ur högtalarna tror jag?) vilket ger den ett par extra poäng mot Tesla:D

Ja men Teslan är en klass för sig..
El-bilarnas loch ness monster typ....... :D :D
Håller med dig om bensinare dock. Gillar när de brötar.
 
Tillbaka
Topp