• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Säger det funkar...
IMG_0102.JPG
IMG_0101.JPG

Inte sett så många på vägarna än.
Hur känns den än så länge i jämförelse emot konkurrenterna?

Härligt
Vems programvara åker du med nu?

Uppskattningsvis 690 ponnysar blev det :)
Sänkte den 15mm istället för 20mm.

Sen kunde dom även göra annat skoj via VCDS-systemet.
Start-stopp funktionen är avaktiverad vid start
Bilen piper när man låser den
Led-ljuset fram lyser 100% istället för 30% som ifrån fabrik
Bagageluckan går även att stänga med nyckeln

Samt ett par saker till som jag inte kommer ihåg.
Blev iallafall toppen nöjd! Och kan varmt rekommendera AK-Tuning :)

Ljudklipp: (Men videon ger det ingen rättvisa)

https://www.facebook.com/kadricadnan/videos/10154615793388588/
14632881_10154615651103588_1351428458807518537_n.jpg

14589935_10154615651113588_3263961486525379083_o.jpg

Härligt @MaziK !
Nya prylar gör allt roligare. Mr. Pink kan jag rekommendera till foam lancen. Funkar riktigt bra! Är själv lite sugen på en egen foam lance då jag bara provat polarens. Dock måste jag lyckas lista ut vad Okq8 har för adapter då jag inte har någon egen plats att tvätta bilen på. Tror inte det blir så populärt om jag drar ut slangen genom fönstret och ställer mig på gatan direkt.. :D
Mr Pink är det schampo, avfettning?

haha nej det lär inte vara så poppis. Jag har aldrig använt lance, oklart om det hjälper något. Visst i LA eller Florida där det aldrig blir riktigt skitigt så kan jag tänka mig att det funkar bra. Men här efter någon vecka i höst/vinterväglag så undrar jag hur mycket det hjälper. Det är väl mest för att få bort värsta lösa skiten för att sedan gå på en omgång med svamp/vante

ok i all välmening du är du säker på att de levererar bra grejer?
Har de utrustning för att skapa programvara för din bil? En bil i den kalibern så hade jag personligen kört med MTM, ABT etc.

Han har ett gott rykte omkring sig precis som t.e.x TM-Chiptuning och Stertman.
Vet flera som chippat allt ifrån Ferrari - Aventador hos honom. Men det visar inte så mycket egentligen. Har inget bra svar på din fråga ;) Förutom att jag känner mig trygg.

Tar tacksamt mot tips på bra gds i sthlm alt rekond som klarar av att tvätta en bil (obs inget skämt) noggrannt till ett rimligt pris? JSandell är det första jag tänker på men är de duktiga där?

Mr Pink är det schampo, avfettning?

haha nej det lär inte vara så poppis. Jag har aldrig använt lance, oklart om det hjälper något. Visst i LA eller Florida där det aldrig blir riktigt skitigt så kan jag tänka mig att det funkar bra. Men här efter någon vecka i höst/vinterväglag så undrar jag hur mycket det hjälper. Det är väl mest för att få bort värsta lösa skiten för att sedan gå på en omgång med svamp/vante

Mr Pink är medel/schampo till just foam lance. Polaren använder foam lance efter avfettning när det är skitigt eller foam lance istället för avfettning sommartid. Man kan ju köra snabbvarianten med och köra avfettning foam och sen svampar man medans det är foam på bilen. Jag är dock för att använda mycket vatten så det blir RENT! :D

Tar tacksamt mot tips på bra gds i sthlm alt rekond som klarar av att tvätta en bil (obs inget skämt) noggrannt till ett rimligt pris? JSandell är det första jag tänker på men är de duktiga där?
JSandell har jag bara hört bra om. Täby bilvård skall också vara bra.

GDS-hall finns en bra i Q8 i Hallonbergen, har 8 platser om jag inte missminner mig. Finns en Q8 i Norrviken med plats för en bil. Det är de två jag känner till, Norrort i alla fall

Mr Pink är medel/schampo till just foam lance. Polaren använder foam lance efter avfettning när det är skitigt eller foam lance istället för avfettning sommartid. Man kan ju köra snabbvarianten med och köra avfettning foam och sen svampar man medans det är foam på bilen. Jag är dock för att använda mycket vatten så det blir RENT! :D
Köpt avfettning för just lance! Skall prova med mitt vanliga meguiar-schampo i lancen också, funkar det inte så kan jag test Mr Pink

I Göteborg brukar jag åka till Ditech eller MrCap. Dom godkänner även företagskonto om det är en firmabil det gäller.
Det är lite dyrare än vanliga tvättar (350:- ex moms) men dom är ruskigt bra och noggranna.

Bara avfettning om det verkligen behövs.. Foamlance. Nya svampar hela tiden. Torkas med tryckluft. Däckgglans efter tvätt osv.

Jag antar att ni har något liknande i Stockholm. Kika med dom som gör Ditech lackbehandlingar eller liknande.. Dom brukar kunna erbjuda biltvättar vid förfrågningar.

HELVETE :(:(:(:(
Nu har bilen varit på verkstad i säkert närmare 2 månader p.g.a knäckt diffuser och lite andra småsaker baktill.
Äntligen var det snart dags att få hem bilen... Då kontaktar verkstaden där bilen är inlämnad mig.

"För din vetskap. Jag lackar om din front till dig. En kund råkade toucha till bilen när han backa sin nya bil. Så det blev en del skrap runt grillen..
Detta är så typiskt. Men föraren tar på sig allt ansvar och betalar. Vi ville bara meddela dig vad som hänt"

Haha ja det tror jag dock att jag kommer låta bli.
Vill gärna ha motorgarantin kvar :p

Dom som mappar den tar en backup på originalstyrboxen.
Så dom kan återställa den utan spår av mappning till original om man skulle behöva lämna in bilen för garanti..
Detta gäller ju enbart om det inte är ECUn som bränner vid mappningen dock.... :D

Då hade jag kört på 530D alla dagar i veckan.
Vridet i BMWs turbodieslar är underbart.

Dags att byta ut tjänstebilen.
Så vad säger ni, fullmatad 520d eller väldigt tråkigt utrustad 530d?
Hade nog kört på 520 då. Man upplever mer av utrustningen tycker jag. Ska man köra fort och köra racer är knappast en 5-serie särskilt aktuell ändå :) gasa lite på motorvägen är ju tämligen meningslöst bättre då ha en snålare motor med mer mys i.

Alternativet är att leasa en bil som rullat några hundra bil. Och därmed få det bästa av 2 världar :D
Jag tjänar inga miljoner så att ha två bilar bara för kuls är inte heller ett alternativ!
Även om det förstås vore drömmen. Men då skulle jag iofs inte fundera på en 530d heller.

Eftersom nya 5 serien släpps nästa år är priserna förhållandevis bra, det är bara därför en 530 är intressant över huvud taget.
Men det kanske är bättre att sikta in sig på 520, betydligt bättre förmånsvärde där också.

Jag tjänar inga miljoner så att ha två bilar bara för kuls är inte heller ett alternativ!
Även om det förstås vore drömmen. Men då skulle jag iofs inte fundera på en 530d heller.

Eftersom nya 5 serien släpps nästa år är priserna förhållandevis bra, det är bara därför en 530 är intressant över huvud taget.
Men det kanske är bättre att sikta in sig på 520, betydligt bättre förmånsvärde där också.

Haha inte två bilar.
Jag menar att du kan köpa en fullutrustad 530D för samma pris som en ny 520D med utrustning.
Jag kom dock på att förmånsvärdet baseras på nybilspriset och inte vad man köper bilen för. Men dom brukar kunna skriva av lite utrustning åt dig om du ber snällt ;)

Haha inte två bilar.
Jag menar att du kan köpa en fullutrustad 530D för samma pris som en ny 520D med utrustning.
Jag kom dock på att förmånsvärdet baseras på nybilspriset och inte vad man köper bilen för. Men dom brukar kunna skriva av lite utrustning åt dig om du ber snällt ;)
Ja fast det fula just nu är att det är billigare att som företagare köpa en helt ny 530D än att leasa en begagnad. De var inte ens intresserad av att diskutera det.

Tillbaka
Topp