• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Första på forumet?

Inscription, har du skinnklädd instrumentplanel då?

Nya 90-serie är otroligt spännande tycker jag, designen på utsidan är väl kanske varken mer eller mindre attraktiv än konkurenterna men inredningen, oj oj oj... den är i en helt annan nivå än något annat i den prisklassen.

Jag blev chockad när jag såg V90 för första gången på vägen.
Personligen tycker jag S90n var en flopp. Men V90 såg verkligen ut som en riktig direktörskärra :D
 
Han har ett gott rykte omkring sig precis som t.e.x TM-Chiptuning och Stertman.
Vet flera som chippat allt ifrån Ferrari - Aventador hos honom. Men det visar inte så mycket egentligen. Har inget bra svar på din fråga ;) Förutom att jag känner mig trygg.
Förutom att han kör med fula knep som att skapa falska användare på olika forum och ge sig själv bra omdömen samt försöka sno andras kunder genom att messa folk som ställt förfrågningar på andra trimfirmors sidor. Har även hört att det har varit problem med flera bilar han har tagit i. Kör man med så fula metoder så blir man kortlivad i branschen.
 
Första på forumet?

Inscription, har du skinnklädd instrumentplanel då?

Nya 90-serie är otroligt spännande tycker jag, designen på utsidan är väl kanske varken mer eller mindre attraktiv än konkurenterna men inredningen, oj oj oj... den är i en helt annan nivå än något annat i den prisklassen.
Nej valde faktiskt inte skinnklädd instrumentpanel, det är tillval även i inscription, kollade på XC90 (V90 fanns ju inte att se live när jag beställde) och tycker det blir för mycket sömmar överallt pga panelens form. I övrigt har jag valt till det mesta i form av utrustning, kunde dock inte motivera prisskillnaden för värstingstereon.
 
Förutom att han kör med fula knep som att skapa falska användare på olika forum och ge sig själv bra omdömen samt försöka sno andras kunder genom att messa folk som ställt förfrågningar på andra trimfirmors sidor. Har även hört att det har varit problem med flera bilar han har tagit i. Kör man med så fula metoder så blir man kortlivad i branschen.

Oj det var hårda ord. Låter nästa som du har råkat ut för något personligen med honom?
Jag känner många som mappat sina sportbilar hos honom. Och jag har nära vänner som gett honom bra omdömen.
det är tillräckligt för mig. Men jag uppskattar ändå att du skrev det. För det är ingenting jag visste om sedan tidigare.
 
Oj det var hårda ord. Låter nästa som du har råkat ut för något personligen med honom?
Jag känner många som mappat sina sportbilar hos honom. Och jag har nära vänner som gett honom bra omdömen.
det är tillräckligt för mig. Men jag uppskattar ändå att du skrev det. För det är ingenting jag visste om sedan tidigare.
Hårda och hårda. Räcker med att googla lite så ser man hur flera forum genomskådat de falska användarna han har skapat. Gällande det andra om att han försöker stjäla kunder så är det en person nära mig som har blivit drabbad med sin nystartade firma i en annan stad där AK skrev till alla som hade gjort förfrågningar och erbjudit sina tjänster istället.

Angående själva filerna så är det ingenting han skapar själv utan han köper och laddar ner allt från ett välrenommerat företag i England så där kan det inte bli fel om inte AK gör bort sig i själva uppladdningen.
 
Oj det var hårda ord. Låter nästa som du har råkat ut för något personligen med honom?
Jag känner många som mappat sina sportbilar hos honom. Och jag har nära vänner som gett honom bra omdömen.
det är tillräckligt för mig. Men jag uppskattar ändå att du skrev det. För det är ingenting jag visste om sedan tidigare.

Vad det gäller mappning är det enkelt att klämma ut mer effekt och samtidigt få det att hålla. Vad det sedan gäller finlir och bensinförbrukning krävs det lite mer kunskap och inte minst en del testande. Det är som vanligt att man får vad man betalar för.
 
Nej valde faktiskt inte skinnklädd instrumentpanel, det är tillval även i inscription, kollade på XC90 (V90 fanns ju inte att se live när jag beställde) och tycker det blir för mycket sömmar överallt pga panelens form. I övrigt har jag valt till det mesta i form av utrustning, kunde dock inte motivera prisskillnaden för värstingstereon.
Du får väl ändå inte välja musik så det finns ingen anledning att lägga pengar på dyr stereo...:)
 
Bytt till en traktor :(
Presentation1.jpg
 
HELVETE :(:(:(:(
Nu har bilen varit på verkstad i säkert närmare 2 månader p.g.a knäckt diffuser och lite andra småsaker baktill.
Äntligen var det snart dags att få hem bilen... Då kontaktar verkstaden där bilen är inlämnad mig.

"För din vetskap. Jag lackar om din front till dig. En kund råkade toucha till bilen när han backa sin nya bil. Så det blev en del skrap runt grillen..
Detta är så typiskt. Men föraren tar på sig allt ansvar och betalar. Vi ville bara meddela dig vad som hänt"


Fy fan vad surt.
Men... vem fan backar in i en Audi R8? Ser man inte att det står en riktigt dyr bil bakom sig och att man därför backar lite extra försiktigt?
 
Ajabaja! :) Volvon är fin men att välja framför en Porsche?! Får rysningar...:D
Haha jo så kan det nog kännas, jag gillar Porsche och jag gillar dem skarpt. Men jag är också av uppfattningen att Porsche ska avnjutas i en liten kompakt bil och då helst utanför allmänt vägnät, inte genom stora suvar av lönnfeta och trötta gubbar och tanter/citymorsor som knappt kan släppa upp en koppling (jag vet de har automat numera) eller har varvat en bil till varvstoppet.
Kort sagt så har jag en ganska snäv bild av hur Porsche ska användas :) inte så konstigt då att stora delar av min fascination för märket dog ut med 964 och 993.
 
Haha jo så kan det nog kännas, jag gillar Porsche och jag gillar dem skarpt. Men jag är också av uppfattningen att Porsche ska avnjutas i en liten kompakt bil och då helst utanför allmänt vägnät, inte genom stora suvar av lönnfeta och trötta gubbar och tanter/citymorsor som knappt kan släppa upp en koppling (jag vet de har automat numera) eller har varvat en bil till varvstoppet.
Kort sagt så har jag en ganska snäv bild av hur Porsche ska användas :) inte så konstigt då att stora delar av min fascination för märket dog ut med 964 och 993.
@K-S
 
Haha jo så kan det nog kännas, jag gillar Porsche och jag gillar dem skarpt. Men jag är också av uppfattningen att Porsche ska avnjutas i en liten kompakt bil och då helst utanför allmänt vägnät, inte genom stora suvar av lönnfeta och trötta gubbar och tanter/citymorsor som knappt kan släppa upp en koppling (jag vet de har automat numera) eller har varvat en bil till varvstoppet.
Kort sagt så har jag en ganska snäv bild av hur Porsche ska användas :) inte så konstigt då att stora delar av min fascination för märket dog ut med 964 och 993.
Ja såklart att märket helst ska avnjutas i sportmodell. Man förstår ju dock varför Porsche valt att tillverka 4-dörrars modeller och de har varit väldigt lyckat för företaget. Rätt imponerande att märket har allt från suvar till några av världens mest extrema sportbilar.

Tycker själv det fina med just Porsche är att de fungerar både för smala/feta gubbar som pendlar till kontoret, frugan tar den till NK för shopping och på helgen drar man ner till mantorp och kör skiten ut den. Inte många sportbilar som klarar detta och året runt :)
 
Ja såklart att märket helst ska avnjutas i sportmodell. Man förstår ju dock varför Porsche valt att tillverka 4-dörrars modeller och de har varit väldigt lyckat för företaget. Rätt imponerande att märket har allt från suvar till några av världens mest extrema sportbilar.

Tycker själv det fina med just Porsche är att de fungerar både för smala/feta gubbar som pendlar till kontoret, frugan tar den till NK för shopping och på helgen drar man ner till mantorp och kör skiten ut den. Inte många sportbilar som klarar detta och året runt :)
Absolut är det imponerande att ha lyckats med den utveckling av modellprogrammet som de har gjort inget snack och jo jag kan också förstå och uppskatta användbarheten i vissa modeller som du beskriver men jag kan bara inte komma ifrån att jag får något lite surt i munnen när jag ser en Cayenne eller dyl då jag av någon anledning lätt kopplar det till märkeshets/stautssökande :) men det är väl för att man är lite "bonde" boendes i småstad haha...
 
Tillbaka
Topp