@Fredde76 kanske är påven och pratar om sig själv i tredje person?Tråden heter "Vad sportar ni för bil?" inte "Vad sportar Påven för bil?"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Fredde76 kanske är påven och pratar om sig själv i tredje person?Tråden heter "Vad sportar ni för bil?" inte "Vad sportar Påven för bil?"
Världens bästa GIF.Tråden heter "Vad sportar ni för bil?" inte "Vad sportar Påven för bil?"
Påven sportar Fiat
Steg 2 klart
740hk och cirka 900nm
GoPro's inbyggda mikrofon i kombination med komprimeringen på Youtube gör inte klippet rättvist.
Den låter som ett monster när man öppnar spjällen helt. (Satt på raka rör)
Jag erkänner, är avundsjuk! Och snygg keps!Steg 2 klart
740hk och cirka 900nm
GoPro's inbyggda mikrofon i kombination med komprimeringen på Youtube gör inte klippet rättvist.
Den låter som ett monster när man öppnar spjällen helt. (Satt på raka rör)
Jag erkänner, är avundsjuk! Och snygg keps!
Hur upplevde du optimeringen?
Har provat original samt den gamla modellen med V10 både original och med 730 mtm kit.
Tyckte inte att 730kitet kändes som det skottade på så mycket mer faktiskt..
Natt och dag faktiskt..
Gamla V10an hade väl inte dubbelturbo? Och dessutom en äldre låda?
0-100 - 3,5 (Med hjulspinn pga dubbdäck)
100-150 - 2,3
100-200 7,2
Framförallt så märker man att turbosarna snurrar upp mycket fortare.
Bilen har riktigt bra gasrespons redan original. Men efter borttagningen av katalysatorerna och det nya chippet så är responsen helt overklig. Så fort du snuddar gasen så sticker den..
Effekten märks redan ifrån start. Men det är framförallt i toppen (Över 100-150km/h) som man märker att den bara fortätter att gå..
Jag har inte mätt den från 200-300 (Tagit bort spärren) men 200-250 tar inte många sekunder..
Synd att jag sålt min GT-R för annars kunde lekt lite.
Steg 2 klart
740hk och cirka 900nm
GoPro's inbyggda mikrofon i kombination med komprimeringen på Youtube gör inte klippet rättvist.
Den låter som ett monster när man öppnar spjällen helt. (Satt på raka rör)
Grattis! Fantastisk bil!Steg 2 klart
740hk och cirka 900nm
GoPro's inbyggda mikrofon i kombination med komprimeringen på Youtube gör inte klippet rättvist.
Den låter som ett monster när man öppnar spjällen helt. (Satt på raka rör)
Grattis! Fantastisk bil!
Helt klart ballt!
...skulle dock orka med raka rör på en vardagsbil i typ 4 minuter själv.
Inte jag heller.
Roligt lite då och då bara.
Spjällen är justerbara. Så den låter inte mer än vad den gör original om jag stänger spjällen och ställer in växellådan till icke dynamisk (Ett knapptryck)
Grymt! Bra val!
Då vill jag också ha rakt.
Drömbilen ur ljudperspektiv är Carrera GT med raka pipor.
Grymt! Bra val!
Då vill jag också ha rakt.
Drömbilen ur ljudperspektiv är Carrera GT med raka pipor.
Varför nöja dig med 10 cylindrar om du kan få 12?
För att 12 låter inte lika bra som 10. I mina öron.
Det är något speciellt med ljudet ur V10or och raka 5or (tänk ur-Quattro).
Någon som har erfarenheter av Stertman motorsport?
För att 12 låter inte lika bra som 10. I mina öron.
Det är något speciellt med ljudet ur V10or och raka 5or (tänk ur-Quattro).
Någon som har erfarenheter av Stertman motorsport?
Ok tack för input! Ska köpa en leon 2.0 tfsi (185hk) och såg att de hade en del till VAG även kikat på BSR. Tänkte göra ett steg 1 men Stertman är lite dyrare men kan kanske vara värt det.Köpt mina system ifrån miltek av jimmy särås på stertman. Snabba leveranser och mycket god kunskap hos både jimmy och mattias.
Mattis stertman har ju trampat i klaveret ett par gånger och argumenterat med folk om löjliga saker på facebook och på bilforum (Vilket kanske inte är det smartaste när man representerar sitt företag) men jag tvivlar inte en sekund på att han är en mycket erfaren och duktig mekaniker
Jag älskar ljudet av 5-baserade motorer, men 6-baserade motorer är i grunden det bästa på grund av balansen i motorn. En 6- eller 12-cylindrig vibrerar betydligt mindre än en 5- eller 10-cylindrig.
Ur-Quattron låter fantastiskt, men jag föredrar ljudet av en Nissan Skyline från 1972 med rak sexa. CGT:n låter också underbart, men t.ex. en Pagani Zonda låter ännu bättre i mina öron.
Jag ger dig Zondan, den har ett soundtrack utöver det vanliga. V10or har dock en tendens att låta än mer aggresivt. 8or med 180-graders vev är heller inte dumt om vi nu börjar prata ljud.
Men EGENTLIGEN finns det bara en kung när det gäller bilar och fantastisk ljudkuliss:
Haha, wankel är verkligen en klass för sig. Synd att de blev bannade på Le Mans efter Mazdas vinst 1991.Jag ger dig Zondan, den har ett soundtrack utöver det vanliga. V10or har dock en tendens att låta än mer aggresivt. 8or med 180-graders vev är heller inte dumt om vi nu börjar prata ljud.
Men EGENTLIGEN finns det bara en kung när det gäller bilar och fantastisk ljudkuliss: