• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tråden heter "Vad sportar ni för bil?" inte "Vad sportar Påven för bil?" ;)
Världens bästa GIF.
1381178234_patriarch_kirills_folding_cross.gif
 
Hur upplevde du optimeringen?
Har provat original samt den gamla modellen med V10 både original och med 730 mtm kit.
Tyckte inte att 730kitet kändes som det skottade på så mycket mer faktiskt..
 
Hur upplevde du optimeringen?
Har provat original samt den gamla modellen med V10 både original och med 730 mtm kit.
Tyckte inte att 730kitet kändes som det skottade på så mycket mer faktiskt..

Natt och dag faktiskt..
Gamla V10an hade väl inte dubbelturbo? Och dessutom en äldre låda?

0-100 - 3,5 (Med hjulspinn pga dubbdäck)
100-150 - 2,3
100-200 7,2


Framförallt så märker man att turbosarna snurrar upp mycket fortare.
Bilen har riktigt bra gasrespons redan original. Men efter borttagningen av katalysatorerna och det nya chippet så är responsen helt overklig. Så fort du snuddar gasen så sticker den..

Effekten märks redan ifrån start. Men det är framförallt i toppen (Över 100-150km/h) som man märker att den bara fortätter att gå..
Jag har inte mätt den från 200-300 (Tagit bort spärren) men 200-250 tar inte många sekunder..
 
Natt och dag faktiskt..
Gamla V10an hade väl inte dubbelturbo? Och dessutom en äldre låda?

0-100 - 3,5 (Med hjulspinn pga dubbdäck)
100-150 - 2,3
100-200 7,2


Framförallt så märker man att turbosarna snurrar upp mycket fortare.
Bilen har riktigt bra gasrespons redan original. Men efter borttagningen av katalysatorerna och det nya chippet så är responsen helt overklig. Så fort du snuddar gasen så sticker den..

Effekten märks redan ifrån start. Men det är framförallt i toppen (Över 100-150km/h) som man märker att den bara fortätter att gå..
Jag har inte mätt den från 200-300 (Tagit bort spärren) men 200-250 tar inte många sekunder..

Synd att jag sålt min GT-R för annars kunde lekt lite. :)
 
Någon som har erfarenheter av Stertman motorsport?

Köpt mina system ifrån miltek av jimmy särås på stertman. Snabba leveranser och mycket god kunskap hos både jimmy och mattias.

Mattis stertman har ju trampat i klaveret ett par gånger och argumenterat med folk om löjliga saker på facebook och på bilforum (Vilket kanske inte är det smartaste när man representerar sitt företag) men jag tvivlar inte en sekund på att han är en mycket erfaren och duktig mekaniker :)
 
För att 12 låter inte lika bra som 10. I mina öron.

Det är något speciellt med ljudet ur V10or och raka 5or (tänk ur-Quattro).

Jag älskar ljudet av 5-baserade motorer, men 6-baserade motorer är i grunden det bästa på grund av balansen i motorn. En 6- eller 12-cylindrig vibrerar betydligt mindre än en 5- eller 10-cylindrig.
Ur-Quattron låter fantastiskt, men jag föredrar ljudet av en Nissan Skyline från 1972 med rak sexa. CGT:n låter också underbart, men t.ex. en Pagani Zonda låter ännu bättre i mina öron.
 
Köpt mina system ifrån miltek av jimmy särås på stertman. Snabba leveranser och mycket god kunskap hos både jimmy och mattias.

Mattis stertman har ju trampat i klaveret ett par gånger och argumenterat med folk om löjliga saker på facebook och på bilforum (Vilket kanske inte är det smartaste när man representerar sitt företag) men jag tvivlar inte en sekund på att han är en mycket erfaren och duktig mekaniker :)
Ok tack för input! Ska köpa en leon 2.0 tfsi (185hk) och såg att de hade en del till VAG även kikat på BSR. Tänkte göra ett steg 1 men Stertman är lite dyrare men kan kanske vara värt det.

En bil långt ifrån många i tråden men känns bra som andrabil i familjen och känns lite roligare än en 1.2 Golf i varje fall. Gissar att man kan vara enda Seatägaren i denna tråden :)
 
Senast ändrad:
Jag älskar ljudet av 5-baserade motorer, men 6-baserade motorer är i grunden det bästa på grund av balansen i motorn. En 6- eller 12-cylindrig vibrerar betydligt mindre än en 5- eller 10-cylindrig.
Ur-Quattron låter fantastiskt, men jag föredrar ljudet av en Nissan Skyline från 1972 med rak sexa. CGT:n låter också underbart, men t.ex. en Pagani Zonda låter ännu bättre i mina öron.

Jag ger dig Zondan, den har ett soundtrack utöver det vanliga. V10or har dock en tendens att låta än mer aggresivt. 8or med 180-graders vev är heller inte dumt om vi nu börjar prata ljud.

Men EGENTLIGEN finns det bara en kung när det gäller bilar och fantastisk ljudkuliss:

 
Jag ger dig Zondan, den har ett soundtrack utöver det vanliga. V10or har dock en tendens att låta än mer aggresivt. 8or med 180-graders vev är heller inte dumt om vi nu börjar prata ljud.

Men EGENTLIGEN finns det bara en kung när det gäller bilar och fantastisk ljudkuliss:

Haha, wankel är verkligen en klass för sig. Synd att de blev bannade på Le Mans efter Mazdas vinst 1991.
 
Tillbaka
Topp