• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

tackar för infon, har faktiskt just varit på hedins och tittat på en vit,amg,aut,panoramatak:)
är våldsamt sugen:woot:
denna bil hade också den mattsvarta träpanelen och analog klocka som e sååå läcker
2015-C-CLASS-SEDAN-025-MCFO.jpg


glömde fråga om du vet om några speciella typfel som drabbar s/w205?

Najs!

Klockan är väl en rolig funktion, men man måste upp i en C63 för att få IWC-klockan dessvärre. Mycket bra med träpanelen! Den är riktigt fin och den är så mycket bättre rent praktiskt än den pianoblanka då den blanka är en riktig dammagnet och också väldigt lättrepad.
 
  • Like
Reactions: PCB
Najs!

Klockan är väl en rolig funktion, men man måste upp i en C63 för att få IWC-klockan dessvärre. Mycket bra med träpanelen! Den är riktigt fin och den är så mycket bättre rent praktiskt än den pianoblanka då den blanka är en riktig dammagnet och också väldigt lättrepad.

IWC går att eftermontera för cirka 3 500 kr.
 
  • Like
Reactions: PCB
Slänger ut en fråga här.
Vem måste värdera en tjänstebil/förmånsbil om man vill köpa ut den ur ett eget ägt ab så man inte gör fel? Vilken bilfirma somhelst? Räcker bilpriser.se eller hur går man tillväga? Mycket tacksam för svar i frågan.
 
Slänger ut en fråga här.
Vem måste värdera en tjänstebil/förmånsbil om man vill köpa ut den ur ett eget ägt ab så man inte gör fel? Vilken bilfirma somhelst? Räcker bilpriser.se eller hur går man tillväga? Mycket tacksam för svar i frågan.
Bilpriser skriver ut riktiga intyg om man betalar extra. Att kolla på nätet själv duger ej. Det viktiga är att det är en fackman som skriver intyget. En etablerad bilhandlare funkar. Kvd också.
 
Tredje inlägget från mig i denna tråden, började med en företagslease Prius, därefter företagsleasad Golf, numera tillbaka i Sverige och stolt Volvo förare,
Bilpool, "sooo 2017" :cool:
Skärmavbild 2016-11-01 kl. 22.12.52.png
 
:D

Av att döma av Matts kommentarer under körningen så verkar den vara rikigt balanserad. Hyfsat grymt med en 500+hk v8 sugmotor i en bil som väger 1200kg eller vad det nu blir

Har inte hunnit kolla på filmen - måste göra det - men det låter som ett potentiellt recept för understyrning, understyrning, understyrning, öööööööööööööverstyrning.

...en potent Miata skulle fasen vara kul, om man kunde svälja stoltheten...
 
Har beställt en likadan nu. Sent ska syndaren vakna då jag jobbat på Mercedes i ett år nu. :) Har kört många S205 (kombi heter S, inte W) och det är en väldigt trevlig bil om man tar det för vad det är. Har dock inte kört i snö men det är väldigt avancerade antisladdsystem idag så det ska inte vara några problem.

Ägandekostnader är vad dom är. Det är ofta höga timpriser men delar i sig är inte dyrare än andra märken. Man jobbar även aktivt med att "smeta" ut serviceintervallen något så att det inte ska skilja så mycket i pris mellan olika servicear. En fördel jämfört med vissa andra märken är att intervallen på service reminder är 25000km istället för normala 20000. Kör man långt får man altså ca 500 mil "på köpet". Kör man under det så tickar bilen på dagar istället och där är det ett år som gäller precis som alla andra.

Jag rekommenderar verkligen att du tar minimum SE paket, premiumpaket, AMG night, panorama och automat. En vit med dom paketen är extremt säljbar i andra hand.
blev affär idag :woot:
vit amg night, 220 ,7g,panorama ,navi,parktronik,dieselvärmare m.m
känns roligt ,min första MB,tog även ett serviceavtal på bilen,rätt eller fel? så känns det ändå bra att ha koll på kostnaderna,
måste erkänna med viss rodnad:oops: ,att när man öppnade dörren och texten på trösklen tändes upp,då var det klippt:D
prag1.jpg

mercedes-benz-c-class-c205_equipment_so_optional_interiorlightningpackage_814x443_02-2016.jpg
 
Senast ändrad:
blev affär idag :woot:
vit amg night, 220 ,7g,panorama ,navi,parktronik,dieselvärmare m.m
känns roligt ,min första MB,tog även ett serviceavtal på bilen,rätt eller fel? så känns det ändå bra att ha koll på kostnaderna,
måste erkänna med viss rodnad:oops: ,att när man öppnade dörren och texten på trösklen tändes upp,då var det klippt:D
prag1.jpg

mercedes-benz-c-class-c205_equipment_so_optional_interiorlightningpackage_814x443_02-2016.jpg
Grattis till uppgradering till Stjärna ;)
 
  • Like
Reactions: PCB
Tjena

Ska beställa en f11. Navi PRO är inkluderat funderar på ifall utökat kombi instrument är nåt att ha, typ en hel LCD skärm istället för mekaniska mätare. Vad säger ni
 
Tack, kul att höra att du var nöjd med dina. Har för mig jag läste tidigare i tråden att du rattade Porsche 911 också?
Jaja för mig blir nog clubsporten bra. Billig och rolig "racer" för mindre pengar än en utrustad V60.

Min Clubsport dyker upp hos bilhandlaren inom några veckor, alldeles lagom i tid för vintersäsongen såklart. Jag kommer från quattrovärlden och kör just nu en S4 men vill ha en mindre bil och då var ju Golf R det självklara valet - trodde jag. Efter provkörning och jämförelse prismässigt med en Clubsport kändes valet för mig självklart, extremt rolig och kompetent bil för den pengen.
 
Kul! Har du bokat in bankörningen som ingår också? :)

Mellan de tre: GTI, clubsport och R så känns faktiskt clubsporten bäst (jag har dock inte testat R ännu). Jag velar fortfarande om jag ska slå till nu eller vänta in mk8... lite beroende på när den släpps.
 
Tjena

Ska beställa en f11. Navi PRO är inkluderat funderar på ifall utökat kombi instrument är nåt att ha, typ en hel LCD skärm istället för mekaniska mätare. Vad säger ni
Köööör! Det är riktigt coolt att byta från economy-comfort-sport å hela skiten ändrar färg, mätare, övrig information s.s. vridmoment, kW mm. I alla fall i min BMW.:)
Sen är det väldigt snyggt, dessutom.
 
Tillbaka
Topp