• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

cab

Audemars
2-Faktor
Blev sugen på en cayman idag... Nån som haft/har den?
Haft en Boxster 987, lika som cayman fast utan tak och typ 10KH mindre. Grymt rolig bil med bra egenskaper med mittmotor. Tycker inte utseendet bak är helt lyckad men det är ju en smaksak.

Tycker både nya Cayman och Boxtern är riktigt snygga skulle kunna tänka mig nya Boxtern, man saknar att kunna ta av taket ibland :)
 

par

Patek
2-Faktor
Blev sugen på en cayman idag... Nån som haft/har den?

Om jag minns rätt är väll en nackdel att den har samma "glasmotor" som i 996/997 så se upp för ims och cylinderfodret som brukar vara svagheterna. Finns massor att läsa
Jäkligt trevliga bilar dock, en bil som är med på min top 10 lista av bilar att äga i framtiden är boxster spyder

epcp_1003_03_o%2B2011_porsche_boxster_spyder%2Bspyders.jpg
 

David74

Omega
Oj är inte hemma på vad modellerna heter. Har en 08a. Har en bakvänd i mitten där bak mellan två framåtvända. Lite meckigt med det funkar. Kan kolla vad det är för stolar.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Oj är inte hemma på vad modellerna heter. Har en 08a. Har en bakvänd i mitten där bak mellan två framåtvända. Lite meckigt med det funkar. Kan kolla vad det är för stolar.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

08 då är det den äldre modellen, tror nya är rymligare tom så det borde funka.

Finns det fästpunkter i stolarna för spännband. ?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har samma "problem", tredje barnet på väg in. Blir en S-Max, utrymmet på andra raden är grymt sen finns ju två extra säten när det behövs. En vuxen och två barnstolar på andra raden och den vuxna sitter fortfarande bra. Inte många bilar som löser det?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har samma "problem", tredje barnet på väg in. Blir en S-Max, utrymmet på andra raden är grymt sen finns ju två extra säten när det behövs. En vuxen och två barnstolar på andra raden och den vuxna sitter fortfarande bra. Inte många bilar som löser det?

Den är känd som en vettig familjebil så det är nog bra.
Ev någon vw sharan eller touran , multivan eller liknande som fixar det också.

Jag har bara ett men kommer väl ett till senare och vill vara säker på att bilen jag köper kommer funka då också.
 

lex

Omega
Många fina bilar i den här tråden.
Jag kör en gammal golf som passerat bäst före datum för länge sedan. Det börjar bli dags att se efter något nyare, men så länge den funkar så känns det drygt att uppgradera.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Svart Volvo S60 2012:a
I ett år till, sen blir det nåt nytt :)
Har tillkommit en i familjen sen dess, nu är vi tre, vad rekommenderar ni för bil? Känner att s60n är lite liten. Men måste man ha en v70/passat/mondeo storlek? Räcker en bmw 3 serien touring / audi a4 / volvo v60 eller vad har ni för erfarenheter?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Svart Volvo S60 2012:a
I ett år till, sen blir det nåt nytt :)
Har tillkommit en i familjen sen dess, nu är vi tre, vad rekommenderar ni för bil? Känner att s60n är lite liten. Men måste man ha en v70/passat/mondeo storlek? Räcker en bmw 3 serien touring / audi a4 / volvo v60 eller vad har ni för erfarenheter?

Jag letar också och tycker v70 är ganska liten i bak, då frugan sitter bakom mig och man har en eller 2 barnstolar i baksätet, jag är då medellång.

Ford Mondeo, Skoda superb, mercedes E klass är rymligare.

Sen att merca har ett kasst system för barnstol i framsätet är en annan femma.

Volvo är en familjebil så är det, men jäkligt tråkig också /)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Svart Volvo S60 2012:a
I ett år till, sen blir det nåt nytt :)
Har tillkommit en i familjen sen dess, nu är vi tre, vad rekommenderar ni för bil? Känner att s60n är lite liten. Men måste man ha en v70/passat/mondeo storlek? Räcker en bmw 3 serien touring / audi a4 / volvo v60 eller vad har ni för erfarenheter?


Har själv en V60 2012. Har haft allt från förra generationens S60, S80, S70, V70 och nya generationens V70 och en V60 2011.
Vill du ha något större än S60 med avseende på benutrymme bak och funderar på V60 så leta vidare.
Samma sak vad gäller bagageutrymme. V60 är mer snygg än praktisk.
In med två feta balar med skithuspapper i bakluckan så lämnar det inte mycket till övers för resten av handlandet.
 

kalufsen

Panerai
Har alltid undrat hur dom där är att köra, ser och verkar väldigt soft. En snabb recension tack :D


Min första reaktion är fet! DNA systemet fungerar fint beroende på hur du vill köra, glida runt lite i N eller racea och få mycket mer tryck i pedalen på D, tyst i kupé trots sin storlek, allt som allt diggar jag den och den är ju för jävla snygg! Varenda vinkel ger olika intryck av bilen, kurvor överallt :)
 
Topp