• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Min första reaktion är fet! DNA systemet fungerar fint beroende på hur du vill köra, glida runt lite i N eller racea och få mycket mer tryck i pedalen på D, tyst i kupé trots sin storlek, allt som allt diggar jag den och den är ju för jävla snygg! Varenda vinkel ger olika intryck av bilen, kurvor överallt :)


Tråkigt att du upplever den som fet.
Jag tycker däremot att de lyckats väl med proportionerna.
Fint att du får börja billivet med god väghållning och anor. Detta borde göra att du håller dig undan avarter av typen familjebilar, praktisk, snål osv.
Prova gärna en 60-70-tals Alfa med bakhjulsdrift, varför inte en gammal Giulietta. Då kan du jämföra om utvecklingen tilltalar dig eller ej.
Själv föredrar jag de äldre. De har en helt annan och råare känsla.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
bild.JPG
Denna åker jag runt i sedan ett par veckor tillbaka, första bilen och allt :)
Fina bilar! Jag blev så jäkla nöjd när jag skulle semestra några dagar på Amalfikusten 2011. Flög till Rom och hade hyrt en bil i golfklassen. Fick en Guilietta :). Den var ju helt ny då och jag var i Italien så det kändes helrätt.
 

kalufsen

Panerai
Tråkigt att du upplever den som fet.
Jag tycker däremot att de lyckats väl med proportionerna.
Fint att du får börja billivet med god väghållning och anor. Detta borde göra att du håller dig undan avarter av typen familjebilar, praktisk, snål osv.
Prova gärna en 60-70-tals Alfa med bakhjulsdrift, varför inte en gammal Giulietta. Då kan du jämföra om utvecklingen tilltalar dig eller ej.
Själv föredrar jag de äldre. De har en helt annan och råare känsla.

Du får ursäkta uttrycket, (dagens ungdom), Med fet menade jag grym (jag är kär)! Jag håller med dig helt och hållet, proportionerna är klockrena. Vad gäller äldre alfor så är det något som måste testas, tråkigt nog är det ofta man bara hör dåliga saker i stället för bra saker om de äldre modellerna, men där får man bilda sin egna uppfattning.
 

kalufsen

Panerai
Fina bilar! Jag blev så jäkla nöjd när jag skulle semestra några dagar på Amalfikusten 2011. Flög till Rom och hade hyrt en bil i golfklassen. Fick en Guilietta :). Den var ju helt ny då och jag var i Italien så det kändes helrätt.

Det förstår jag :) vilken motor etc fick du hyra? Jag kör 1.4 Multi Air Turbo, 170hk.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Idag har jag kört 39 nedcabbade, kurviga och snabba mil. Har inte tänkt på eller ens kollat klockan idag.
Larvigt lycklig blir jag av sådant.


Hade en first gen (NA) Miata för några år sedan, underbart rolig bil trots avsaknad av både hästar och vrid.
Dom har verkligen lyckats att bibehålla körglädjen genom alla generationer också även om jag gillar NA-modellen bäst, lite stötigare och lite "råare" :)
Så stort grattis till den, den kommer du ha roligt måååååååånga mil till med! :D

Edit: Hittade en bild på min gamla, och ja, den borde varit lägre, vet inte vad jag tänkte på ;)



För min del så körs det bara familjebil (Mazda 6) för tillfället.
Skulle jag ha möjligheten till att köpa något roligt så står Toyota GT86/Subba BRZ ganska högt upp på listan nu, var ute och lekte lite med denna:


... för några veckor sedan! Påminner mycket om Miata när det gäller körglädje samt att man fick varva en hel del innan det hände något.
Har kört kultbilen/orginalet AE86 en del också, den nya är inte lika driftvänlig men det kanske är säkrare så :D
 
Du får ursäkta uttrycket, (dagens ungdom), Med fet menade jag grym (jag är kär)! Jag håller med dig helt och hållet, proportionerna är klockrena. Vad gäller äldre alfor så är det något som måste testas, tråkigt nog är det ofta man bara hör dåliga saker i stället för bra saker om de äldre modellerna, men där får man bilda sin egna uppfattning.

Jag bara skojade med dig:D
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Var och provade en BMW 130i idag, funderar på att byta ut 120D jag har och trivs med modellen. Gick bra och mycket utrustning men tyvärr inte i det "mycket fina skick" som annonsen utlovade. Får leta vidare :)
 

Domino

Omega
Ford mondeo 2011 ekologisk diesel 115hk, bra utrymme men ack så slö, övertalat frugan att köpa en nyare mondeo med mer hk eller Mercedes kombi :)
 

Tome

Cartier
Audi Q5 2,0D. Helt ok familjebil. Med quattro takboxen från Packline så ryms skidutrustningen fint vilket är primärt när barnen är med i lokala slalomklubben. Hade gärna haft S-line dock, och 20" fälgar, annars har den alla utrustningspaket.

image.jpg
 
Topp