• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Anfield

Panerai
Bilparken i dagsläget.:)
AM Rapide V-12
Maserati Gran-cabrio Sport 450 V-8
ML 500 4-matic V-8
20140316_104938_2_bestshot.jpg


2014-05-19 15 28 51.jpg

Underbart Rolex och Aston Martin. Gillar din stil
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ni som har en sommarbil som ni bara sportar på sommaren, är de något som ni ändå kostar på en rostskyddsbehandling?
Gör några det nu ens på nyare året runt bilar? Känns mer som folk gjorde det förr på sina gamla rostiga bilar som inte var helgalvade.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja det finns faktiskt inget mer att diskutera om vem som har forumets värsta bilpark. Jag tror dock att jag har forumets snabbaste bil och då syftar jag på min GT-R. Eller finns det kanske någon som är villig att utmana mig? :woot:



Snabbast var då? På en knixig konbana är du välkommen att försöka any day! ;)
 

Randel

Cartier
Bilparken i dagsläget.:)
AM Rapide V-12
Maserati Gran-cabrio Sport 450 V-8
ML 500 4-matic V-8

Åh, vilken fröjd för ögat! Jag tycker det är så otroligt kul och uppmuntrande med folk som unnar sig den typen av bilar, all heder åt dig Omen! :) Du får posta hur många bilder på den där Aston Martin du vill, hela tiden :cigar:
Och admin: lås tråden.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Gör några det nu ens på nyare året runt bilar? Känns mer som folk gjorde det förr på sina gamla rostiga bilar som inte var helgalvade.


Jag kör ju jänkare och den ser ganska plåtren ut undertill. Undrar om det är lönt att lämna in den på behandling om den bara ska gå sommartid.
Man vill ju inte att den ska börja rosta så fort det regnar.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Snabbast i min värld är tiden på ringen och eventuellt 0-402 m. Min verklighet är dock inte den ultimata sanningen. Vad rattar herren för kärra? :D


Jag håller med om Ringen - bra bedömningsgrund för hur kompetent en bil, och kanske framförallt en chaufför, är. Så där har du rätt om sanningen.

Raktframåka tycker dock jag personligen är helt ointressant, så ur mitt perspektiv har du där fel om sanningen! :D

För mig handlar 402m, eller flying mile eller vad man nu väljer att köra, alldeles för mycket om hur mycket pengar du är villig att plöja ner i maskinen och alldeles för lite om hur mycket kompetens som sitter mellan stolen och ratten - för mig är det där magin sker - i gränssnittet mellan människa och maskin.

Mitt hobbyåk som jag rullat bana med nu och då under de senaste åren framgick i en post högre upp:

https://klocksnack.se/threads/ot-bilar-vad-sportar-ni-för-bil.1213/page-42#post-499132

Den brukar kunna skrämma en och annan chaufför med, på papperet, mycket kompetentare bil när man rullar ut på banträffarna. På Nordschleife kommer jag dock få svårt att hänga med, speciellt när det är rakt. I valfri slalom/konbana kan jag nog bjuda upp till dans även om du rattar GTR! ;) Något annat eventuellt 'monster' vågar jag inte uttala mig om...

Vi får se till att det blir en KS-del, med tillhörande GTG, i depån på någon banträff framöver!
 

BOTL

Panerai
Själv tappade jag all respekt för Maserati när under samma dag två bekanta fick strul med sina. Den enas passagerardörr ramlade av hur fan det nu kan gå och den andra växellåda slutade att funka under vanlig stadskörning. Men Gud den där AM, jag hoppas du härmar Sir Sean Connery när du pratar med folk medans du sitter i den bilen.


Ben Bockbrännarbolmers
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vill gärna klargöra, att jag sportar med kroppen. Inte med bilen.

Börjar inse att jag är allt för kostnadsmedveten (läs: snål) för att slanta upp för en sportig bil. Sorgligt, men sant. I stället tänker jag tankar som "miljöpåverkan" samt att det är bra för hälsan att cykla till jobbet... Hindrar mig dock inte från att köpa AMS årsbok, vilket jag gjorde första gången 1989.

Med färre än femtonhundra körda mil per år, får jag nog tänka på mig själv som teoretiker, snarare än praktiker... Fast jag tycker förstås att jag är en bättre förare än genomsnittet... Jag är ju man...

:D

A
 
Topp