Daytona96
Guld
Tack!Fan vad coolt projekt! Jättekul att se, en dröm för mig att göra något liknande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Fan vad coolt projekt! Jättekul att se, en dröm för mig att göra något liknande.
Håller på och renoverar den här Corvette indy pacecar:en från 1978.
![]()
![]()
![]()
Proveniens
![]()
Original "tank sticker"
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack!Holy shit.
Bra skick på den där, du...
Jag hade X6:an med 3-liters dieseln som jag körde 8000 mil med. Den hade gått 9000 mil när jag sålde den. Den kändes fortfarande som ny då. Vilken motor säger jag bara!Usch, då går ju den fetbort. Undrar om det finns någon modell öht från BMW dom är driftsäker. Jag har haft att göra med två x5or tidigare och det var tametusan problem med båda. Motorras på 4.6an dessutom. Suck.
Audi s4 2010?
Vad är egentligen den stora kontentan om man söker familjebil, ca 400k.
Kravlista utrustn
Ny
Kombi
Dragkrok
Helskinn
automat
keyless
hög säkerhet
elbaklucka
värme i sätena bak
Gärna Fyrhjulsdrift
Inte supertrist att köra
Gärna hybrid (svårt för de pengarna)
Bilar jag tänker på är främst Passat Alltrack, nya V90 har slagit mig men Volvo tar emot.. Audi A6 är fantastisk men kommer ju ny kaross snart.
Någon som har en Passat GTE? Nöjda?
Jag ser nu att det blev fel när jag skrev inlägget. Den hade gått 9000 mil när jag köpte den, ska det stå, vilket innebär att den kändes som ny när jag sålde den och den då gått nästan 17000 mil. Är det någon motor jag skulle våga köpa som gått så långt är det BMW treliters diesel.Jag hade X6:an med 3-liters dieseln som jag körde 8000 mil med. Den hade gått 9000 mil när jag sålde den. Den kändes fortfarande som ny då. Vilken motor säger jag bara!
Jag ser nu att det blev fel när jag skrev inlägget. Den hade gått 9000 mil när jag köpte den, ska det stå, vilket innebär att den kändes som ny när jag sålde den och den då gått nästan 17000 mil. Är det någon motor jag skulle våga köpa som gått så långt är det BMW treliters diesel.
Ha ha, det säger en del. Det finns bilar som är byggda för att gå 30000 mil och det finns snygga konceptbilar som man ska sälja innan 10000 mil.Polares far har en 530d (F10) som han haft sedan ny 2010 och det enda fel han haft är att oljenivåcensorn gick sönder i samband med service så de fick byta olja och sensorn två dagar efter förta servicen. Han har funderat på att byta bil men de han pratat med säger att han lila gärna kan köra 15.000 mil til än att byta till en ny 520d...
Juste. Följde n55ans öde när det väl begav sig. Beklagar
Hur länge hade du e90? Är löjligt sugen på e92 men känns som varenda säljare jag varit i kontakt med på begfronten har svarat wastegate rattle när jag frågat om det är något jag borde veta som inte framgått.
Ska du ha bilen privat eller som tjänstebil? Har stor betydelse, Passat GTE är oerhört förmånlig som tjänstebil men inte lika mycket vid privatköp. Du tappar också möjligheten till fyrhjulsdrift där. Kör man långa sträckor är den också inte så lämplig egentligen.Vad är egentligen den stora kontentan om man söker familjebil, ca 400k.
Kravlista utrustn
Ny
Kombi
Dragkrok
Helskinn
automat
keyless
hög säkerhet
elbaklucka
värme i sätena bak
Gärna Fyrhjulsdrift
Inte supertrist att köra
Bilar jag tänker på är främst Passat Alltrack, nya V90 har slagit mig men Volvo tar emot.. Audi A6 är fantastisk men kommer ju ny kaross snart.
Ska du ha bilen privat eller som tjänstebil? Har stor betydelse, Passat GTE är oerhört förmånlig som tjänstebil men inte lika mycket vid privatköp. Du tappar också möjligheten till fyrhjulsdrift där. Kör man långa sträckor är den också inte så lämplig egentligen.
Köper du privat öppnas enorma möjligheter. Jag hade då siktat in på en lätt begagnat Audi A6 3,0TDiQ (ev. Allroad), BMW 530XD eller Mercedes 350 4-matic. Oerhört sköna motorer och snäppet trevligare än Alltrack som är en rätt högtrimmad liten fyra under huven. Pinnar på bra när turbotrycket är uppe förvisso men har inte alls samma gång som de större motorerna.
Håller på och renoverar den här Corvette indy pacecar:en från 1978.
![]()
![]()
![]()
Proveniens
![]()
Original "tank sticker"
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar!Du blir bara coolare och coolare för varje inlägg du gör!![]()
Mjo, tyvärr är det ju en väldigt hög stöldrisk när det gäller just BMW..
Hade den i 2,5år. Körde ca 3000mil (10k-13k) och inget var bytt när jag köpte den,nuvarande ägaren bor i närheten och han har inte heller bytt varken turbos eller wastegate!
Kanske bara ren flyt att den inte drabbats?
Kommer ihåg saab jag hade så var det rutin innan man stängde avJag tror även att en sak många inte tänker på är att en turbo behöver tid att värma upp (olja då iof) och sen behöver den få tid på sig att svalna efter att ha arbetat hårt. Det sliter oerhört hårt att köra hårt och sen inte låta turbon få svalna innan man stänger av bilen.
Jo men sedan turbona blev vattenkylda är det ett litet problem. Det ska till mycket för att man har kört så hårt att det blir ett problem numera. I princip enbart bankörning som kan framkalla det. Man tvärnitar sällan på autobahn och stänger av bilenKommer ihåg saab jag hade så var det rutin innan man stängde av
Kravlista utrustn
Ny
Kombi
Dragkrok
Helskinn
automat
keyless
hög säkerhet
elbaklucka
värme i sätena bak
Gärna Fyrhjulsdrift
Inte supertrist att köra
Kravlista utrustn
Ny
Kombi
Dragkrok
Helskinn
automat
keyless
hög säkerhet
elbaklucka
värme i sätena bak
Gärna Fyrhjulsdrift
Inte supertrist att köra
Ja, jag skulle också hellre ta en Skoda eller ta steget upp till Audi. (Märks det att jag inte gillar VW?Provkör Skoda Superb samt deras nya suv.
Ja, jag skulle också hellre ta en Skoda eller ta steget upp till Audi. (Märks det att jag inte gillar VW?)
1) De där motorerna säljs inte längre. Det är enbart EURO5 som påverkas.
Knappast.1) De där motorerna säljs inte längre. Det är enbart EURO5 som påverkas.
2) Den där artikeln är VÄLDIGT skevt skriven. De bilar som inte påverkats nämns knappt. De som påverkats negativt slås upp stort med bild och grafik. Som SE och Hör ungefär.
Nej nu får du faktiskt läsa det du länkar till själv också. Det är 10 bilar som testats - hur många är det bild och grafik på? Jo naturligtvis enbart de som blev sämre.Knappast.
Hade motorerna kunnat ge korrekta avgasvärden utan hårdvaruförändringar och med bibehållna prestanda hade bilarna självklart lämnat fabriken sådana. Alla visste att utan hårdvaruförändringar är prestandaoffer mycket sannolikt.