...och det är relevant för en person som ska köpa ny VW, hur? Min BMW 525d är den enda bil jag fått punktering med. Det innebär inte att alla som köper BMW kommer få det.
Bra exempel med punktering! Verkligen jämförbart med att en bränsleinjektor går sönder!
Volkswagen Aktiengesellschafts bilar har erkänt dålig hållbarhet, de går sönder ofta, de har många problem.
Fick byta koppling på min Subaru Outback 2.0d. Det innebär inte att alla kommer behöva det. Osv.
Subaru lär väl vara en av de sämre japanska märkena vad gäller tillförlitlighet. Dock är koppling, precis som däck, något som föraren eller körmiljön kan ha stor påverkan på, och ta sönder. Till skillnad från en bränsleinjektor, som mest beror på inköp och kvalitetssäkring.
0.4% av alla VAG kunder som fått sin bil uppdaterad har haft synpunkter (siffran är publik). Det litar jag betydligt mer på än Teknikens Världs sensationslystna reportage.
VAG är en felaktig förkortning för koncernen:
"From the late 1970s to 1992, the acronym
V.A.G was used by Volkswagen AG as a brand for group-wide activities, such as distribution and leasing. Contrary to popular belief, "V.A.G" had no official meaning, and was never the name of the Volkswagen Group."
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
Angående 0.4% klagande kunder: Jag vet inte om vi kan lita på Volkswagen Aktiengesellschaft siffror, de verkar ju ljuga gång efter gång.
Om vi anta ratt 0.4% stämmer, så är det ju siffran på de som klagat. Hur många som numera inte gillar sin bil, och inte tänker köpa en Volkswagen Aktiengesellschaft bil igen, det vet vi inte. Många orkar nog inte klaga, men är ändå missnöjda med sin bil. Jag är själv mycket noga med min bil, men om jag hade en VW och visste att jag fått senaste uppdateringen av motorstyrningsmjukvaran, ja då kan man ju inte göra så mycket mer. Jag vet inte om jag skulle orka klaga och lägga tid på det. Speciellt då detta gäller lite äldre bilar, som många köpt begagnat, vem skall man klaga till då, den man köpte bilen av? De nybilskunder som finns kvar kan ju klaga där de köpt bilen, men de lär inte vara så många.
Nej, dessa prestandaförsämringar tär på Volkswagen Aktiengesellschafts rykte i det tysta.