• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag tror iallafall att jag fann varför det läckte ur grenrören på min bil... :D
20170410_183609.jpg

Which reminds me... Måste ta itu med samma på BMW:n där hemma!
Misstänker att de kan ha ungefär samma status.
 

Edin

Panerai
Nja någon typ keramik?
Sjukt kass packning oavsett.
Grenrör ska vara packning av stål, precis som OEM som jag bytte ut det med.
Det sjuka är att den packningen följer ned de eftermarknadsgrenrören jag har på bilen. Som kostar 15 (!) Tusen.

Håller med om vad det ska vara. Keramiskt känns ju vettigare men det verkar vara lite samma fenomen som om de skulle varit i papper (eller nått aspest skit) då de verkar ha brunnit upp mer eller mindre...

Sjukt god bil i övrigt! :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Håller med om vad det ska vara. Keramiskt känns ju vettigare men det verkar vara lite samma fenomen som om de skulle varit i papper (eller nått aspest skit) då de verkar ha brunnit upp mer eller mindre...

Sjukt god bil i övrigt! :)

Dom har ju utan tvekan spruckit av värmen. Fanns väldigt många värmesprickor på bitarna.
Helt enkelt material som inte tål värme, inte riktigt passande där det satt..

Tackar :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Äntligen vårfin.
Nypolerad och med sommarhjulen på.

IMG_2138.JPG
Körde du med den i vinter? hur tog den sig fram i snön?
Kikat en del på M2 men känner att lägger jag dem pengarna på en bil vill jag kunna bruka den året runt, därför lite nyfiken på hur du tycker det funkade?
Hade ju 335an och 380hk,bakhjulsdrift och feta mackor bak är ju inte helt optimalt i vinterväglag :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Körde du med den i vinter? hur tog den sig fram i snön?
Kikat en del på M2 men känner att lägger jag dem pengarna på en bil vill jag kunna bruka den året runt, därför lite nyfiken på hur du tycker det funkade?
Hade ju 335an och 380hk,bakhjulsdrift och feta mackor bak är ju inte helt optimalt i vinterväglag :)

Jadå, den vinterkördes.
Körde med Michelin PA 4, 235:eek:r runt om och tyckte det fungerade riktigt bra i stockholmsvintern. Men man blr ju så klart ha rimliga förväntningar.
Diffspärr hjälper rätt mycket på en bakhjulsdriven bil upplever jag det som och tycker den fungerade minst lika bra som vilken vanlig rwd bil som helst. Har tidigare haft en -13 328i som referens.

Markfrigången är faktiskt rätt så bra och jag märkte aldrig att den tog i även när det var mycket snö.
Ska man åka M2 på vintern bör man nog avstå från att sänka bilen.

Mvh
 
Topp