Jag tror iallafall att jag fann varför det läckte ur grenrören på min bil...
![]()
Which reminds me... Måste ta itu med samma på BMW:n där hemma!
Misstänker att de kan ha ungefär samma status.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Det hoppas jag! Jag drog nämligen nyss iväg en handpenning på bilenDet är 177hk varianten främst som drabbats. 184hk varianten ska vara lugnt.
![]()
Papp packning till grenröret? Känns inte riktigt så stabilt...![]()
Nja någon typ keramik?
Sjukt kass packning oavsett.
Grenrör ska vara packning av stål, precis som OEM som jag bytte ut det med.
Det sjuka är att den packningen följer ned de eftermarknadsgrenrören jag har på bilen. Som kostar 15 (!) Tusen.
Håller med om vad det ska vara. Keramiskt känns ju vettigare men det verkar vara lite samma fenomen som om de skulle varit i papper (eller nått aspest skit) då de verkar ha brunnit upp mer eller mindre...
Sjukt god bil i övrigt!![]()
Grym!Äntligen är väntan över!
![]()
Riktigt clean!Äntligen är väntan över!
![]()
Fy vad trevligt. Har dock inte provat själv men den känns extremt lovandeFunderar på 340i nästa byte. Back to the roots! 3.0 rak bensin sexa.... någon som kör?
Längtar...
Extremt trevlig och det bästa av båda världar med performance avgassystem. Värt varenda krona!Funderar på 340i nästa byte. Back to the roots! 3.0 rak bensin sexa.... någon som kör?
Längtar...
Fantastisk bil! Är du i närheten av Vellinge någon gång tigger jag mer än gärna till mig en åkturNu är det vår!![]()
![]()
Ja bor i Vellinge så det går att fixaFantastisk bil! Är du i närheten av Vellinge någon gång tigger jag mer än gärna till mig en åktur![]()
OtippatJa bor i Vellinge så det går att fixa
Ja bor i Vellinge så det går att fixa
Fruktansvärt fin! Lite avundsjuk...Nu är det vår!![]()
![]()
Jag vet att du postat bilder längre bak i tråden men lägg ut fler!!!Nu är det vår!![]()
![]()
Ska ordna fler bilder och lägga ut.Jag vet att du postat bilder längre bak i tråden men lägg ut fler!!!
Hur går den på bana??
Då är den såld nu. Jag letar efter något liknande men ingen diplomatbil. Vet du någon mer till bra pris som är till salu så säg till, gärna med trelitersdieseln.Idag säljs diplomatvagnen. Lite vemodigt, men något bättre på väg in.
![]()
Körde du med den i vinter? hur tog den sig fram i snön?Äntligen vårfin.
Nypolerad och med sommarhjulen på.
![]()
Det är vad jag själv är på jakt efter så jag kan ge dig mitt näst bästa tips.Då är den såld nu. Jag letar efter något liknande men ingen diplomatbil. Vet du någon mer till bra pris som är till salu så säg till, gärna med trelitersdieseln.
Körde du med den i vinter? hur tog den sig fram i snön?
Kikat en del på M2 men känner att lägger jag dem pengarna på en bil vill jag kunna bruka den året runt, därför lite nyfiken på hur du tycker det funkade?
Hade ju 335an och 380hk,bakhjulsdrift och feta mackor bak är ju inte helt optimalt i vinterväglag![]()
Löjligt braÄntligen vårfin.
Nypolerad och med sommarhjulen på.
![]()