• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Min förra kärring hade en sådan. Riktigt trevlig bil men den låter som den har diarré.

Haha, totally agree. Sen är karossen så jävla tunn på sina ställen, plus att man undrar om bakdörrarna verkligen har varit stängda när man öppnar dem, känns som att de sitter löst. (Ja, jag är en big man, high roller, connoisseur, diktator, kärt barn har många namn - Jag har med andra ord en 5-dörrars, om man nu kan kalla de 2 bakdörrarna för "dörrar")
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Haha, totally agree. Sen är karossen så jävla tunn på sina ställen, plus att man undrar om bakdörrarna verkligen har varit stängda när man öppnar dem, känns som att de sitter löst. (Ja, jag är en big man, high roller, connoisseur, diktator, kärt barn har många namn - Jag har med andra ord en 5-dörrars, om man nu kan kalla de 2 bakdörrarna för "dörrar")

Instämmer till fullo med dig dock så gillar jag bilfan väldigt mycket.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Är man ung och är 2 i hushållet så behöver man sällan någon större bil än en Aygo för att åka till jobbet eller åka och handla med. Duger ju till 99% av alla sysslor.
Då den låter skitnödig på motorväg och att bli omkörd av lastbil är som om guds hand lyfter bilen och byter fil åt dig så är den ingen höjdare att åka längre sträckor med.
 
Jag har själv haft funderingar på att köpa en sådan flera gånger. Som tur är kan jag låna föräldrarnas bil när jag vill vilket gör ett köp överflödigt.

Fullt förståeligt. Själv "prenumererar" jag på bilen från Toyota. Fast kostnad per månad är 2100 spänn, i det ingår allt. Försäkring, skatt, alles. Det enda jag pröjsar är soppa. Bunden enbart 2 år och har en milbegränsning på 1500 mil om året. Har haft bilen sedan november och tycker än så länge att det är en mycket trevlig affär. Problemfritt och billigt bilägande minst sagt.
 
Är man ung och är 2 i hushållet så behöver man sällan någon större bil än en Aygo för att åka till jobbet eller åka och handla med. Duger ju till 99% av alla sysslor.
Då den låter skitnödig på motorväg och att bli omkörd av lastbil är som om guds hand lyfter bilen och byter fil åt dig så är den ingen höjdare att åka längre sträckor med.
Jo jag håller med dig, man ska icke klaga. Den fyller sin funktion.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fullt förståeligt. Själv "prenumererar" jag på bilen från Toyota. Fast kostnad per månad är 2100 spänn, i det ingår allt. Försäkring, skatt, alles. Det enda jag pröjsar är soppa. Bunden enbart 2 år och har en milbegränsning på 1500 mil om året. Har haft bilen sedan november och tycker än så länge att det är en mycket trevlig affär. Problemfritt och billigt bilägande minst sagt.

En mycket bra bil helt klart. Personligen skulle jag hellre valt att köpa bilen men det är ju jag det. Ditt val är aningen bekvämare kan ju tilläggas.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
X300
6Knpzit.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det verkar ju finnas en del bilnördar här inne. Någon som är vass på Land Rover Defender? Pm:a gärna mig i så fall (så slipper vi spamma KS med OT-ämnen), jag har lite frågor inför ett köp... :)

(Och ja, jag har ställt frågan i SLRK-forumet också, men där tar de ju flera dagar på sig att svara)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
320 GT xdrive. väldigt mycket bil för pengarna (förmånsvärdet). Rymlig, pigg, snål och behaglig aut.låda
 

Onelund

Rolex
Jag är trist

jag och sambon har varsins BMW 320D

på gården finns även en Massey Fergusson 135 med frontlastare
 
Topp