Nix, bara lite fulJag är sugen på den, lite fulsnygg. Några nackdelar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nix, bara lite fulJag är sugen på den, lite fulsnygg. Några nackdelar?
Bra kombo!A5 Sportback, med S-line, quattro och s-tronic
(Aha - inlägg nr 7000 på klocksnack blev om bilar...)
![]()
A5 Sportback, med S-line, quattro och s-tronic
![]()
A5 Sportback, med S-line, quattro och s-tronic
![]()
Well - jag försöker ofta i alla fallSnygg! Vad hände med coupén? Kids på g?![]()
Men mkt snyggare än 5 GTNix, bara lite ful![]()
Merca E63 men den underbara och numera föråldrade M165-motorn. Finns inte mycket som slår ljudet från den motorn när man går på gasen.
![]()
/gustav
Jo, det är sant.Fin som fan den där!! Lite synd bara att dem gjorde en bil som går saktare än kompressor E55an![]()
Jo, det är sant.
Men ljudet Målarn, ljudet när man varvar en 6,2 liters V8 över 7000 rpm.
Ska man prompt åka skitfort så får man köpa en 2012'a med 5,5 biturbo eller smaska på ett kit från Weistec. Eller så köper man en 997TT, fast det är en anna sak.
/gustav
Jo, det är sant.
Men ljudet Målarn, ljudet när man varvar en 6,2 liters V8 över 7000 rpm.
Ska man prompt åka skitfort så får man köpa en 2012'a med 5,5 biturbo eller smaska på ett kit från Weistec. Eller så köper man en 997TT, fast det är en anna sak.
/gustav
Merca E63 men den underbara och numera föråldrade M165-motorn. Finns inte mycket som slår ljudet från den motorn när man går på gasen.
![]()
/gustav
Fin som fan den där!! Lite synd bara att dem gjorde en bil som går saktare än kompressor E55an![]()
? på allvar sant?
Jag hörde något att om den inte rastas årligen på nordschleife blir det extra bilskatt på dig!
Jag kan förövrigt rekommendera "upplåsningen" av effekten, 80% blir 100% som i SLR, det gör verkligen underverk för ljudet ytterligare, min vän gjorde det med c63, det blev något hiskeligt, barn grät när han gasade på i stan..![]()
E55'an var kompressormstad och hade enormt vridmoment på momangen. Dock var den endast 5-växlad automat eftersom den nyare 7-xäxlade inte klarade vridmomentet.? på allvar sant?
Daimler Double Six, en Jaguar XJS och en XJR. Jaguar XKR.
Vill se bilder på dessa!Som bilentusiast är detta en given tråd att läsa, många fina bilar som finns här på forumet!
Till vardags kör jag en japanskt, en Land Cruiser. Jag kan inte annat säga än att jag älskar den, känslan av att kunna ta sig var som helst, när som helst, är beroendeframkallande. Den är alltid rätt, som en smakfull klocka. Plus att den är riktigt snygg, i alla fall i mina ögon.
Alternerar den dock med en Jaguar S-type, men eftersom jag gillar engelska bilar har jag även en Daimler Double Six, en Jaguar XJS och en XJR. Den sistnämnda är lite rolig, modellen byggdes i tusentals exemplar men denna är en av några få manuellt växlade. Just ja, en Jaguar XKR står i garage också, den glömde jag, en gammal -99:a.
Inser nu att det finns ett visst mönster i mitt bilägande...![]()
Efter att ha ögnat igenom denna tråden inser jag att det säkert finns någon/några här som kan hjälpa mig med svaret på en fråga jag har.
Jag går i tankarna att köpa en 911, 996 eller 997 har jag inte riktigt bestämt ennu. Det jag funderar på är om någon utav er som haft en sådan har haft barn i barnstol i baksätet? Min son är nu 3,5år och det vore kul om vi kunde åka i den alla 3. Då tänker jag på lite längre turer än att åka 5 minuter för att äta en glass för då skulle nog t.o.m. jag kunna plåga mig ner. Sen undrar jag hur det är med värmen i baksätet. Blir det varmt som helvetet där med tanke på att du sitter precis framför motorn?
Har ni några andra tipps t.ex. om det är några specifika år man ska passa sig för eller liknande så mottages dessa mer än gärna.