Någon har / har haft en 911 och kört med året runt? Funkar?
Ja, med 996 turbo och 997 turbo. Funkar perfa och de plogar på köpet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon har / har haft en 911 och kört med året runt? Funkar?
Ja, med 996 turbo och 997 turbo. Funkar perfa och de plogar på köpet.
Inget att rekommendera mao.
Kanonbil om du frågar mig. Nedre läppen kostar inte mycket. Jag behövde dock aldrig ens byta ut den. Köp köp köp!
Beror på var i landet man bor. I Götlaborg blir det inte lika mycket snö som i de norra delarna. Körde själv en 996 GT3 från Stockholm till Gävle i snöstorm för ett tiotal år sedan, det var väl ingen höjdare direkt. Men som @Molgan säger handlar det mycket om planering, i Stockholm är det sällan några större problem att köra sportbilar i innerstan på vintern. Har en gammal kollega som använde sin 575M året om utan incidenter.Kanonbil om du frågar mig. Nedre läppen kostar inte mycket. Jag behövde dock aldrig ens byta ut den. Köp köp köp!
Beror på var i landet man bor. I Götlaborg blir det inte lika mycket snö som i de norra delarna. Körde själv en 996 GT3 från Stockholm till Gävle i snöstorm för ett tiotal år sedan, det var väl ingen höjdare direkt. Men som @Molgan säger handlar det mycket om planering, i Stockholm är det sällan några större problem att köra sportbilar i innerstan på vintern. Har en gammal kollega som använde sin 575M året om utan incidenter.
Framkomligeheten är ju inte problemet med vinterkörningen utan att bilen ser ut som skräp efteråt. Lovar er att 1 vinter sliter lika mycket som 5 somrar (minst) på lacken. Det är synd om så fina bilar (tycker jag).
Är väl också planeringen som skrämmer. Vill veta att jag kan köra varje morgon utan att oroa mig för väglag.Som alla låga bilar, man får chilla tills plogen har vart ute, planering är a och o![]()
Är väl också planeringen som skrämmer. Vill veta att jag kan köra varje morgon utan att oroa mig för väglag.
Var i landet finns du? Kan kolla med en vän som är försäljningschef på Bilia vad där finns för marginaler att lämna rabatt på.Sugen på V90 Cross Country. Testade i dag och blev kär. Har ramavtal via jobbet med 12% rabatt men då måste man ta jobbleasingen och det är ju ett helvete att bli fastlåst i. Dyrt också, tycker jag. Försäljaren surrade om 7% om man cashar den privat. Har ni någon uppfattning vad rabatten landar på om man kollar runt? Vill ha en D4 Plus med klimatpaket, loungepaket och teknikpaket samt ett par andra tillval. Ingen superkittad bil alltså utan typ standard V90 CC.
Sugen på en 4s. Nojjig över att den skulle vara en dödsfälla på vintern, inte kul att ha som enda bil och vara nervös.
Men va fan, så illa kan det inte vara
Tack! Har inte bestämt om jag ska köra året om. Jag vet inte hur kul den är i stan på vintern? Lär vara ganska usel och jag har inte behovet. Men klart det vore kul att sladda lite runt kiosken. Om du bor i Stockholmsområdet så kan vi ta en sväng? Bavaria i Uppsala har en demobil annars.
Vore grymt med en manuell. Den kommer säkert bli eftertraktad på sikt!
Var på ett event hos Bavaria Solna för någon vecka sen. En säljare där att de hade den för provkörning. Ev kanske samma som finns i Uppsala nu då.
Fattar hur du menar och jag är helt med! I mitt jobb måste jag dock vara säker på att ta mig från A till B vissa dagar.
En 4S har väl dragit iväg i pris de senaste, bättre å bruksköra en vanlig carrera 4 då.Det snöar aldrig i Gävle-trakten längre så det är lugnt. Frågan är om man inte kan köra R-däck året runt!
Håller med - men en 4S med lite mil på skulle jag lätt kunna bruksa året runt. Kanonbil för det ju, och det är ju inte direkt som att man förstör något unikt samlarobjekt.
Tjena
tackar ödmjukast för erbjudandet. Det blir inte aktuellt förrens först nästa år. Vill inte uppta din tid i onödan
Jag har tänkt köra bilen året om tänker det kommer funka. Finns många som kör bakjulsdrivna bilar på vintern och det verkar funka
Den är väl inte heller överjäkligt låg, tror inte det blir ett bekymmer heller på vintern. Får vara lite mer lätt på gasen helt enkelt. Det som är jobbigt för mig är att vintertid sliter en hel del på bilen. Men jag tvättar våra bilar minst en gång i veckan under vintertid, tyvärr så har jag inte möjlighet att spola av undertill.
Det roliga/sorgliga är att jag ringde Bavaria Solna för någon vecka sedan och frågade gällande M2 och provkörning. Hon som jag pratade med garvade i princip mig i örat "det finns minsann ingen sådan för provkörning ...... någonstans". Blir jättetaggad att handla bil ifrån dem då. Känns som vanligt att de skiter i vilket bilfan säljs ändå.
Jag var i kontakt med två olika säljare på Bavaria Solna, en som jag dessutom jobbat med tidigare. Fick samma bemötande. Inte klokt. Dom kan dra något gammalt över sig.
Bavaria Uppsala var däremot toppen. Likaså serviceavdelningen i Solna.
HiLux är i den jämförelsen en traktor och Amarok är en Mercedes...Någon som har erfarenhet av senaste varianten av Amarok Aventura V6 och nya Toyota HiLux?
Jag premierar komfort före terrängegenskaperna.
Jo den gamla hiluxen var ju verkligen en traktor, men tänkte att den senaste skulle blivit bättre på det avsnittet..
Well well, man får väl vänta till våren 2018 när Mercedes X-class kommer med V6, de med fyror kommer att rulla ut på Svenska vägar i november.
StämmerV6: orna har väl en "riktig" automat också, till skillnad från dsg som satt i de med fyra cylindrar?
Ja, jag är väl av ungefär samma uppfattning. Dock tycker jag att en konventionell automatlåda är att föredra rent komfortmässigt, även om DSG säkert är snabbare i växlingarna så tycker jag att den är lite märklig. Vi har en Tiguan på firman och den är...ja den är märklig, växlar stundvis konstigt och är väldigt ryckig när man kör i köer.Stämmer
På en treårig företagsleasing skulle jag inte stoppa pga DSG ändå men att köpa en äldre bil privat med DSG (som dessutom hyfsat sannolikt har gått en del med tung last/släp) - njä