Ja, det är ju svårt att säga med exakthet vad som är kvalitet, upplevd kvalitet osv. Jaguaren, om man ser till den jag har som är från 2004, har en inredning som är omodern och med ganska billig känsla i knapparna och övriga funktioner, men trots att den är både gammal och har gått långt finns det inget direkt slitage, den känns lika bra / dålig som när den var nya. De E65

r jag åkt har känts mer slitna, som att de tappat mer med mil / år, knapparna har tappat sina ikoner, saker och ting har börjat sitta snett etc. Föregångaren E38 höll en helt annan klass, liksom E39.
Samma sak med Mercedes S-klass från de åren, jag köpte en kanonfin bil som rullar under 10.000 mil för ett antal år sedan, och det är sorgligt nog den enda bil där jag har märkt att min egen användning orsakat slitage trots att jag som med allt annat var ganska försiktig med den. Knappar som lossnade, tappade färg. W140 är betydligt mer gedigen.
Men kvalitet är svårt, jag har haft flera Toyota Land Cruiser och de är extremt slitstarka, jag förstår att man ibland ser sådana på annons där det står "obs, bara 29.000 mil" för de har bra hållbarhet, samtidigt som de känns väldigt plastiga sett till vad de kostar.