• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

@Mansory Jag tvekade då jag inte såg linjen som gör att den blå ser ut att "köra ut ur sin bakdel", men det ser jag inte på den guldbrunas luftintag. Nu får du berätta vad den guldbruna är för en? Fronten är magnifik. Vackra bägge två, men designen på Chiron är underbar. Inte lätt att hitta snygg och unik design i den branschen. Sedan, Chirons prestanda -puuh. Sagt av en som chippade sin gamla 4cyl A6 till 190 häst och tyckte det gav extra vrid. :D

@Mansory Jag tvekade då jag inte såg linjen som gör att den blå ser ut att "köra ut ur sin bakdel", men det ser jag inte på den guldbrunas luftintag. Nu får du berätta vad den guldbruna är för en? Fronten är magnifik. Vackra bägge två, men designen på Chiron är underbar. Inte lätt att hitta snygg och unik design i den branschen. Sedan, Chirons prestanda -puuh. Sagt av en som chippade sin gamla 4cyl A6 till 190 häst och tyckte det gav extra vrid. :D

Det är en Bugatti Veyron , 407km/h har jag för mig att första versionen toppade. Runt 40 000 dollar får man ge för en ny uppsättning av däck till bilen, som ska bytas efter varje "toppförsök". Sök så kommer du hitta mycket spännande fakta om bilmodellen, kan vara roligt en kväll att kolla på allt galet som rör bilen. :pirate:

image.jpeg
image.jpeg
Stod i mitt garage en kväll och kolla på lite inramade minnen. En tid utan större säkerhetstänk, våldsamt svårkörda bilar med brutal kraft, ja det är inte dumt att kolla bakåt.....

Fortfarande nöjd? Kul med en kort recension!
Jadå jag är fortfarande nöjd, bilen rullar på bra, sådär 11 000 mil senare. Vet inte om jag har så mycket recension att ge som kan ge en bättre bild än den som man läser i tidningar. Jag använder den som pendlarbil 14 mil/dag. Då gör den verkligen jobbet iom att jag vill sitta lite högre. Däremot så kan 2.0l motor kännas något svag när man kör på väg som kräver lite mer acceleration vid omkörning. Helt OK bagageutrymme för mig och sambo, dock inga barn som kräver utrymme, då kanske den blir något liten.

Jadå jag är fortfarande nöjd, bilen rullar på bra, sådär 11 000 mil senare. Vet inte om jag har så mycket recension att ge som kan ge en bättre bild än den som man läser i tidningar. Jag använder den som pendlarbil 14 mil/dag. Då gör den verkligen jobbet iom att jag vill sitta lite högre. Däremot så kan 2.0l motor kännas något svag när man kör på väg som kräver lite mer acceleration vid omkörning. Helt OK bagageutrymme för mig och sambo, dock inga barn som kräver utrymme, då kanske den blir något liten.
Tack, har haft 320GT och 520d, samma motor, tyckte att 320 var pigg, men 520 seg, får testa och bilda mig en uppfattning.

Dåligt med bilder pojkar!
RS6an och R8an sålda i våras till förmån för denna lilla pärlan.

Önskar jag kunde påstå att Italienarna är lika duktig på kvalité som att rita......
Dom borde hålla sig till vin och design... Kvalitén är tyvärr inget vidare... :(

5t9GncE.jpg

20398171_418297938564862_4825782278342836224_n.jpg

9OTi8Lp.jpg

Garvade och fotade klisterlappen sist jag var i Götet! :)

Vanligtvis så är jag inte så förtjust i stora fälgar, men Suzuka-fälgarna, (bild 1), är ovanligt lyckade till Tiguanen utan att förmedla pimp-my-ride-intryck :) I mina ögon åtminstone. Jag är inte lika förtjust i de 19" som ingår, (bild 2). Lånade bilder.

b637166a-dc30-4c4f-ab31-5b782be15afe_vw-tiguan-gts-tdi-240-dsg7-4m-r-line.jpg
19640157-5cb5-4c0b-9679-6d0740e8ffbd_vw-tiguan-gts-tdi-240-dsg7-4motion.jpg

Tanken var egentligen att skaffa 18" eller 19" som vinterhjul, men så tänkte jag att det kanske kunde vänta till nästa vinter då leverans blir i januari/februari, och så köper jag bara däcken till Suzuka-fälgarna i år. Men den tanken lades i malpåse så snart jag insåg vad det kostar :) Det bästa är nog ändå att försöka få till ett bra pris på att köpa med ett par extra hjul på en gång.

Fast VWs originalhjul är ju orimligt dyra. Fick offert på 38’ på ett par 18” med sommardäck.

Det blev det inte.

Kanske har gått igenom det tidigare men hur stor är skillnaden mot din M235? (Har för mig att du hade en?) Skitsnygg bil btw!

Tack! Kan inte ta åt mig äran, någon annan specade :D

Bara 100 mil i M2:an än, så inte ens inkörd. Men det är mycket vassare chassi och styrning, och då var inte 235:an dålig på något vis. På bekostnad av lite komfort förstås, men den här går nog att leva med.
235:an hade bredare spektra, allt från bekväm långfärdsbil till seriöst busig. Den här blir aldrig lika bekväm, men känns klart skarpare och busigare. Kommer antagligen sakna xDrive i vinter, men glädjas till våren. Sen räcker det ju med att kolla på M2:an, bredden gör så jäkla mycket för bilens linjer. Känns som att det var såhär 2-serien såg ut innan någon bönräknare produktionsanpassade designerns visioner till vanliga 2-serien, flytet finns där på ett annat sätt.

Tack! Kan inte ta åt mig äran, någon annan specade :D

Bara 100 mil i M2:an än, så inte ens inkörd. Men det är mycket vassare chassi och styrning, och då var inte 235:an dålig på något vis. På bekostnad av lite komfort förstås, men den här går nog att leva med.
235:an hade bredare spektra, allt från bekväm långfärdsbil till seriöst busig. Den här blir aldrig lika bekväm, men känns klart skarpare och busigare. Kommer antagligen sakna xDrive i vinter, men glädjas till våren. Sen räcker det ju med att kolla på M2:an, bredden gör så jäkla mycket för bilens linjer. Känns som att det var såhär 2-serien såg ut innan någon bönräknare produktionsanpassade designerns visioner till vanliga 2-serien, flytet finns där på ett annat sätt.
Och effekten? Natt och dag? Lurar lite på en sådan nämligen men har inte haft nöjet att provköra ännu :)

Och effekten? Natt och dag? Lurar lite på en sådan nämligen men har inte haft nöjet att provköra ännu :)

Natt och dag är att ta i, en 235:a är inte direkt någon snigel :D Svårt att ge något bergsäkert utlåtande än, håller ju mig på rimliga varvtal under inkörningen. Men klart, kännas att det är mer flås i den här ;)

Fasen hittar inget roligt under 150k... (maxbudget)
Att det ska vara så svårt att hitta en rolig bensinare med automatlåda?

Svärfars gamla Passat får nog rulla nästa år också :(

Har stött och blött bil ett tag nu, kommer behöva betala förmånsvärde på bilen så att hålla nere kostnaden känns rätt viktigt. Var länge inne på olika el-hybrider osv men tror jag skiter i det och beställer mig en Skoda Superb Sportline 280 TSI istället. Vad tror panelen? Jag behöver utrymmena och uppskattar motorn. I övrigt känns sportline-paketet trevligt och utrustningen i övrigt bra.
Motsvarande Passat känns trängre och dyrare.

http://www.skoda.se/erbjudande/detaljer/superb-ebjudande

Har stött och blött bil ett tag nu, kommer behöva betala förmånsvärde på bilen så att hålla nere kostnaden känns rätt viktigt. Var länge inne på olika el-hybrider osv men tror jag skiter i det och beställer mig en Skoda Superb Sportline 280 TSI istället. Vad tror panelen? Jag behöver utrymmena och uppskattar motorn. I övrigt känns sportline-paketet trevligt och utrustningen i övrigt bra.
Motsvarande Passat känns trängre och dyrare.
Begär offert på Passat GTR. Inte säkert det blir dyrare. Fantastiska kampanjer just nu. Superb är bara större på längden i baksätet, alla andra mått är mindre faktiskt.

Betalar du bara förmån eller har du nåt ansvar för restvärde också?

Begär offert på Passat GTR. Inte säkert det blir dyrare. Fantastiska kampanjer just nu. Superb är bara större på längden i baksätet, alla andra mått är mindre faktiskt.

Betalar du bara förmån eller har du nåt ansvar för restvärde också?
Egenföretagare. Finansiell leasing. Vet inte om jag stoppar in första förhöjda, ska räkna på det. Tänker mig 50% restvärde efter 3 år.

Egenföretagare. Finansiell leasing. Vet inte om jag stoppar in första förhöjda, ska räkna på det. Tänker mig 50% restvärde efter 3 år.
Ok. I valet mellan Superb och Passat kommer det inte få avgörande betydelse. Jag tänkte mest om du jobbade på nåt ställe och bara betalade förmån och kunde strunta i andrahandsvärde. Då är det ju läge för Alfa Romeo, Honda, Kia eller nåt annat obskyrt. Man får ju vanligen mer för pengarna då. Men för en egenföretagare är det nog en dålig idé...

Tillbaka
Topp