Tackar

Servopumpen har skurit.....
Och någon har dragit nyckel i sidan på den baktill.. Hände kort efter att jag satte på Miljöpartiet stickers.. Får väl skylla mig själv hehe.
Ruskigt nöjd med bilen i sig.
Får alltid lika brett smile när man sätter sig och trycker på START på ratten.
Jag har kört en hel del Huracan jag med, överväger att byta till en framöver.
458an ger dig dock en mycket bättre körupplevelse.. Det känns verkligen som en racingbil.
Huracanen är mer tam... Komforten, tekniken, kvalitén och infotainmentsystemen passerar Ferrari med hästlängder.. Men det känns inte som en sportbil när man kör den.. Känns som en ruskigt snabb Audi TT ungefär.
Performanten skall vara en annan historia, men den kostar väl ungefär som en Aventador S med...
Både Hurrácan och 458 har dubbelkopplingslådor.
Men 458an har ett inbyggt "ryck" vid växling med paddlarna... På samma sätt som R8ornas gamla R-tronic lådor om du kört eller åkt med i en sådan? (Fast mycket snabbare givetvis) den växlar fortfarande på 0,00xxx sekund. Men rycket gör att den känns vildare på något sätt.
Hurracanen bara "matar på" i växlingarna, och man förstår inte riktigt hur fort man kör förrän man kikar på hastigsmätaren (Precis som 911 Turbo S om du åkt?)
Turbo S'n är väl (?) den snabbaste sportbilen på gatan nu.. (Med undantag för "the holy trinity" (Porsche 918, McLaren P1 & LAF) och ändå känns den långsammare än en Subaru med rejält laddtryck (Komforten sväljer monstrets krafter) heheh ;-)
Långt svar. Men min röst faller på 458an.
Tackar och bockar.
Spännande! Har faktiskt inte hört den historian innan.
Man kan härmed konstatera att både Alfa, Fiat & Ferrari borde hålla sig borta ifrån mekanik ;-)