• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ok. I valet mellan Superb och Passat kommer det inte få avgörande betydelse. Jag tänkte mest om du jobbade på nåt ställe och bara betalade förmån och kunde strunta i andrahandsvärde. Då är det ju läge för Alfa Romeo, Honda, Kia eller nåt annat obskyrt. Man får ju vanligen mer för pengarna då. Men för en egenföretagare är det nog en dålig idé...
Aight, men Superb är väl ändå rätt mycket större än Passat?

Aight, men Superb är väl ändå rätt mycket större än Passat?
Japp. På längden i baksätet, dvs. benutrymme eller om du har skrymmande bakåtvänd barnstol.
I övrigt tror jag snarare den upplevs smalare och om du ska ha just barnstolar är det ju läge att prova.
Men det är ju två rejält stora kombis, mycket mer plats än t ex klassikern V70, gamla Xc60 eller BMW 5-.

Bagaget är ju galet djupt också, väl?
Tre kids, en utan kudde, två med kudde så räcker utrymmet. Kanske bara jag men Superb känns mer än Passat helt enkelt.
Jag valde mellan A4, Superb och Passat sist och provkörde alla noga under samma förutsättningar. Har du kollat upp dem ordentligt i bilhall? Passat har nämligen både större bagage och är bredare i baksätet. En annan skillnad där Passaten är bättre är motorns ljudisolering och instrumenteringen. Men skillnaderna är SMÅ och Superb är en utmärkt bil på många sätt.

Vad kostar Superb Sportline? Kampanjerna nu är rejält bra på Passat: https://www.volkswagen.se/app/bygg-...1356/35141/passat-sportscombi-gtr?page=engine

Jag valde mellan A4, Superb och Passat sist och provkörde alla noga under samma förutsättningar. Har du kollat upp dem ordentligt i bilhall? Passat har nämligen både större bagage och är bredare i baksätet. En annan skillnad där Passaten är bättre är motorns ljudisolering och instrumenteringen. Men skillnaderna är SMÅ och Superb är en utmärkt bil på många sätt.

Vad kostar Superb Sportline? Kampanjerna nu är rejält bra på Passat: https://www.volkswagen.se/app/bygg-...1356/35141/passat-sportscombi-gtr?page=engine
För nuftiga människor...

Natt och dag är att ta i, en 235:a är inte direkt någon snigel :D Svårt att ge något bergsäkert utlåtande än, håller ju mig på rimliga varvtal under inkörningen. Men klart, kännas att det är mer flås i den här ;)
Du får återkomma med en rapport sen! :D Haft både M135 och A45 och båda var, enligt mig, rätt trötta.

Sömnlös och uttråkad!
Kan verkligen inte bestämma mig vad jag skall byta till för bil.

Köpte en Ferrari 458 i våras, men låg och pendlade med den mellan Göteborg och sommarstället flera dagar i veckan, så har lagt 1500> mil på den bara i sommar.
Nu har jag fått ett inbytespris av en handlare som jag är nöjd men, knappt tappat någonting (Förutom pengarna jag lagt ner på kärran då)

En del av mig älskar bilen, så jag överväger att byta till en likadan, fast MED skalstolar, ledratt och färre mil.
Bilen har nu gått 5500 mil > och vid 10.000 mil så kommer storservicen (Byta olja i kopplingen osv) så borde sälja den innan jag lägger ännu mer mil på den.

En annan bil som ligger varmt om hjärtat är Lamborghini Huracán LP 610-4
Men på något sätt så tycker jag att Lambo har blivit för tama sedan Audi tog över.. Man får helt enkelt inte den där sportbilskänslan man söker..
Nu körde jag senast en utan sportsystem, så ljudet var riktigt tråkigt, och ett Milltek eller Akrapovic-system hade utan tvekan gjort skillnad.

Ska man byta in den emot en RS6 igen? Och sedan behålla eller flippa den till våren?
Saknar min gamla nassekombi rejält emellanåt!

Ett litet klipp ifrån Sälen's flygfält 2016: (Ej jag som laddat upp det, någon som delat videon bara)
Dekalerna är inte Ferraridekaler som folk skriver, det är en stegrande älg... ;-)
Det började som ett torrt skämt att jag skulle sätta på dom, och fick så mycket hets emot mig om hur man inte stylar en RS6a som en Volvo. Vilket bara gjorde det hela ännu roligare!

Sömnlös och uttråkad!
Kan verkligen inte bestämma mig vad jag skall byta till för bil.

Köpte en Ferrari 458 i våras, men låg och pendlade med den mellan Göteborg och sommarstället flera dagar i veckan, så har lagt 1500> mil på den bara i sommar.
Nu har jag fått ett inbytespris av en handlare som jag är nöjd men, knappt tappat någonting (Förutom pengarna jag lagt ner på kärran då)

En del av mig älskar bilen, så jag överväger att byta till en likadan, fast MED skalstolar, ledratt och färre mil.
Bilen har nu gått 5500 mil > och vid 10.000 mil så kommer storservicen (Byta olja i kopplingen osv) så borde sälja den innan jag lägger ännu mer mil på den.

En annan bil som ligger varmt om hjärtat är Lamborghini Huracán LP 610-4
Men på något sätt så tycker jag att Lambo har blivit för tama sedan Audi tog över.. Man får helt enkelt inte den där sportbilskänslan man söker..
Nu körde jag senast en utan sportsystem, så ljudet var riktigt tråkigt, och ett Milltek eller Akrapovic-system hade utan tvekan gjort skillnad.

Ska man byta in den emot en RS6 igen? Och sedan behålla eller flippa den till våren?
Saknar min gamla nassekombi rejält emellanåt!

Ett litet klipp ifrån Sälen's flygfält 2016: (Ej jag som laddat upp det, någon som delat videon bara)
Dekalerna är inte Ferraridekaler som folk skriver, det är en stegrande älg... ;-)
Det började som ett torrt skämt att jag skulle sätta på dom, och fick så mycket hets emot mig om hur man inte stylar en RS6a som en Volvo. Vilket bara gjorde det hela ännu roligare!

Kan inte riktigt uttala mig om 458 eller Huracan (hade varit grymt nöjd vilken jag än tog), men du har inte tittat på en f12a då? Det ljudet är ju magiskt och sen om du ändå ligger och plöjer lite mil i den är det ju perfekt!

Annars om du ska titta på en kombi, har du kikat på nya Mercedes e63s? Växla mellan 4hjulsdrift och bakhjulsdrift när det är dags att bränna gummi. Känns som en bra mycket mer uppdaterad bil än RS6an just nu, den är väl inne på sitt sista skede innan modellbytet?

Kan inte riktigt uttala mig om 458 eller Huracan (hade varit grymt nöjd vilken jag än tog), men du har inte tittat på en f12a då? Det ljudet är ju magiskt och sen om du ändå ligger och plöjer lite mil i den är det ju perfekt!

Annars om du ska titta på en kombi, har du kikat på nya Mercedes e63s? Växla mellan 4hjulsdrift och bakhjulsdrift när det är dags att bränna gummi. Känns som en bra mycket mer uppdaterad bil än RS6an just nu, den är väl inne på sitt sista skede innan modellbytet?

Håller med dig om ljudet, helt magiskt.
Men jag gillar att köra bana, och F12an är iallafall för mycket för mig, kan inte hantera den.

E63S har jag faktiskt inte ens sett tror jag, har varit o provkört en C63s dock.
Lite obehagligt på vintern bara ;) men brutal bil som heter duga!!

Men jag gillar att köra bana, och F12an är iallafall för mycket för mig, kan inte hantera den.

E63S har jag faktiskt inte ens sett tror jag, har varit o provkört en C63s dock.

Du har inte funderat på en GT3RS då? Mer kompetent banbil är väl svår att hitta. Lite mer low-key än en Ferrari men folk som vet, de vet :D

Här kan du läsa om E63S: https://www.topgear.com/car-reviews/e-class-amg-saloon-2016/first-drive
Fördelen är ju just att du har fyrhjulsdriften till skillnad från C63s, sen är den ju mer i samma storlek som en RS6a. Finns i kombi utförande också. Smäll på ett avgassystem på denna också så är den komplett ;)

Senaste GT3 har ju blivit absolut höjd till skyarna, jävlar vad bra den verkar. Riktigt kompetent på bana dessutom. Men du kanske är ute efter den mer Ferrari/Lambo-råa känslan? Men jävlar vad den varvar GT3an..

Du har inte funderat på en GT3RS då? Mer kompetent banbil är väl svår att hitta. Lite mer low-key än en Ferrari men folk som vet, de vet :D
Här kan du läsa om E63S: https://www.topgear.com/car-reviews/e-class-amg-saloon-2016/first-drive
Fördelen är ju just att du har fyrhjulsdriften till skillnad från C63s, sen är den ju mer i samma storlek som en RS6a. Finns i kombi utförande också. Smäll på ett avgassystem på denna också så är den komplett ;)
Porrigt.

Kamrater!

Min Sektion där jag pluggar går i tankarna att köpa oss en bil, eller vi är snarare några som skall äska för en då det verkligen är något som behövs. Tänkte kolla här efter förslag/inspiration vad som kan vara en lämplig modell?

Bilens användningsområde kommer mycket bestå i relativt korta körningar för att köpa mat/alkohol för diverse sektionsaktiviteter, men skall också kunna gå att transportera människor i till ex. kickoffer och det är bilbrist (alltså ej någon tvåsitsig bil). Det kommer även finnas tillfällen då det vore mycket lämpligt att kunna köra sex personer samtidigt, men det kravet får ändå ses som sekundärt i det stora hela. Ett relativt rymligt bagageutrymme är såklart en fördel.

Budget, säg max 250.000, men gärna lägre.

Annat som vi behöver tänka på? Om någon har tips på lämplig försäkring så mottages såklart tips gärna.
Tack på förhand :)

Jo jag älskar den bilen, och var mycket nära att slå till en gång.
Det som föll på 458an var att den är så mycket mer användbar.
GT3 RS är en bil byggd FÖR bana, det knakar i bilen när man kör, den har så mycket överhäng att bilen skrapar i mer eller mindre varje gång man är i stan med bilen (Bor i stan, så praktikalitet är ett måste) har en polare med exakt den bilen, och den ser riktigt illa ut om man kollar under kofångare m.m p.g.a det långa överhänget bakom och framför hjulen.

E63s verkar riktigt fin ju. Galant som året runt bil med!

Senaste GT3 har ju blivit absolut höjd till skyarna, jävlar vad bra den verkar. Riktigt kompetent på bana dessutom. Men du kanske är ute efter den mer Ferrari/Lambo-råa känslan? Men jävlar vad den varvar GT3an..

Säkert att du inte tänker på den nya GT2an?
Den har ju tagit bilvärlden med storm, och endast ett fåtal lyckligt lottade som fått äran att köpa en ny ifrån Porsche.

Här suttit och kikat på Passat GTR idag.;)
Verkar inte krylla av bilar om jag vill provköra. Sen är jag sådan att jag inte orkar vänta när jag väl bestämt mig:)

Utan tvekan den mest kompetenta racebilen (Med tak, fönster och registreringsskylt) vilket jäävla monster rent ut sagt.
Jag fick provköra en 720S på Mantorp i somras.... Herregud säger jag bara.

Det är helt sinnessjukt hur en bil som är laglig på gatan kan prestera som den bilen gör...

Drömmen vore att ha enj 720S eller 675LT som lekbil.. Och en 4x4 G-wagon eller liknande som "daily"

Utan tvekan den mest kompetenta racebilen (Med tak, fönster och registreringsskylt) vilket jäävla monster rent ut sagt.
Jag fick provköra en 720S på Mantorp i somras.... Herregud säger jag bara.

Det är helt sinnessjukt hur en bil som är laglig på gatan kan prestera som den bilen gör...

Drömmen vore att ha enj 720S eller 675LT som lekbil.. Och en 4x4 G-wagon eller liknande som "daily"
I know! En vän till en vän har en.

Helt. Sinnessjuk! Hade gärna bytt bort en njure och ett par fingrar för en.

Tillbaka
Topp