• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Bytte denna,

97E39B9A-7338-43A1-B98E-D8C635B77696.jpeg
72E1F19E-6B6C-4415-9028-B30445F2CA23.jpeg
270DF7C2-662D-44F9-AA00-AED7821E317D.jpeg




Mot denna,
05831D84-8943-4A49-8C4E-ED6DC34E5A23.jpeg
A20D633A-2498-49B4-AB2E-1FF3D340F0EE.jpeg
5D10BE4E-74C4-40ED-99E1-0A5B8D195206.jpeg


Båda två kostar nästan på kronan lika mycket, en har 46hk och en har 480hk. :woot:

Detta är iofs ett tag sedan, men minigrävaren har till skillnad från f430 genererat en vinst, det har inte den italienska bilen gjort. :D

Nåväl, till sommaren ska mitt garage byggas så att man äntligen kan återuppta bilintresset! Helvetet vad man saknar pysslet med bilar och motorcyklar, jag fattar inte att man har stått ut.

En rolig anekdot är att byte av bromsskivor på Ferrarin kostar ca 50% mer än vårat hus här uppe i inlandet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bytte denna,

97E39B9A-7338-43A1-B98E-D8C635B77696.jpeg
72E1F19E-6B6C-4415-9028-B30445F2CA23.jpeg
270DF7C2-662D-44F9-AA00-AED7821E317D.jpeg




Mot denna,
05831D84-8943-4A49-8C4E-ED6DC34E5A23.jpeg
A20D633A-2498-49B4-AB2E-1FF3D340F0EE.jpeg
5D10BE4E-74C4-40ED-99E1-0A5B8D195206.jpeg


Båda två kostar nästan på kronan lika mycket, en har 46hk och en har 480hk. :woot:

Detta är iofs ett tag sedan, men minigrävaren har till skillnad från f430 genererat en vinst, det har inte den italienska bilen gjort. :D

Nåväl, till sommaren ska mitt garage byggas så att man äntligen kan återuppta bilintresset! Helvetet vad man saknar pysslet med bilar och motorcyklar, jag fattar inte att man har stått ut.

En rolig anekdot är att byte av bromsskivor på Ferrarin kostar ca 50% mer än vårat hus här uppe i inlandet.

Det gjorde du helt rätt i!
Jävla miljöskadande superbilar :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Bytte denna,

97E39B9A-7338-43A1-B98E-D8C635B77696.jpeg
72E1F19E-6B6C-4415-9028-B30445F2CA23.jpeg
270DF7C2-662D-44F9-AA00-AED7821E317D.jpeg




Mot denna,
05831D84-8943-4A49-8C4E-ED6DC34E5A23.jpeg
A20D633A-2498-49B4-AB2E-1FF3D340F0EE.jpeg
5D10BE4E-74C4-40ED-99E1-0A5B8D195206.jpeg


Båda två kostar nästan på kronan lika mycket, en har 46hk och en har 480hk. :woot:

Detta är iofs ett tag sedan, men minigrävaren har till skillnad från f430 genererat en vinst, det har inte den italienska bilen gjort. :D

Nåväl, till sommaren ska mitt garage byggas så att man äntligen kan återuppta bilintresset! Helvetet vad man saknar pysslet med bilar och motorcyklar, jag fattar inte att man har stått ut.

En rolig anekdot är att byte av bromsskivor på Ferrarin kostar ca 50% mer än vårat hus här uppe i inlandet.

Keramiskt? ...men ändå!
Borde väl omöjligt kunna bli mer än ett par hundratusen?
Tror väl kanske egentligen att jag reagerar mer på huspriset än priset för bromsskivorna! ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har en Nissan Leaf. Vi är mkt nöjda och den har nästan helt konkurrerat ut familjekombin. Helt ok komfort och lastar mer än man tror. Känns mer som en bil än Zoe som är betydligt mindre.
Den verkar inte dum!
Vad kostar ungefär elförbrukningen (i kronor) per mil? Tummen pekfingret alltså.
 
Keramiskt? ...men ändå!
Borde väl omöjligt kunna bli mer än ett par hundratusen?
Tror väl kanske egentligen att jag reagerar mer på huspriset än priset för bromsskivorna! ;)

Skivorna ligger på ca 200tkr + arbete, så det säger en hel del om huspriserna. Köksfläkten som sambon valde kostar hälften av huset ungefär..........
 
Hahaha, så skevt!
Huspriserna i Skåne ligger en bra bit under Hufvudstadens. Men uppenbarligen betalar vi ändå för mycket! ;)

Får ett finfint hus här för 300k, men man måste stå ut med vissa ”nackdelar”, såsom hög snittålder, avfolkning, arbetslöshet, ekonomiskt meningslösa renoveringar, 3000 mil per år i bilen, låg årsinkomst, förfallna byggnader och fastigheter överallt, hög kommunalskatt, massvis med sossar och vänsterpartister osv

Den som har ett bra jobb eller ett framgångsrikt företag lever dock som en sultan tack vare de låga bostadspriserna.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Får ett finfint hus här för 300k, men man måste stå ut med vissa ”nackdelar”, såsom hög snittålder, avfolkning, arbetslöshet, ekonomiskt meningslösa renoveringar, 3000 mil per år i bilen, låg årsinkomst, förfallna byggnader och fastigheter överallt, hög kommunalskatt, massvis med sossar och vänsterpartister osv

Den som har ett bra jobb eller ett framgångsrikt företag lever dock som en sultan tack vare de låga bostadspriserna.

That's it. I'm staying! ;)

Har en svägerska som tjugo timmar, eller så, uppåt i landet.
Vet att de också betalade struntsummor för huset, men ojar sig över investeringskostnaderna. Både kaminen och det nya taket kostade väl snudd på samma som huset gjorde.

Nog om det. Detta är en biltråd.
...så langa lite bilder på Kubotan nu! ;)
 
That's it. I'm staying! ;)

Har en svägerska som tjugo timmar, eller så, uppåt i landet.
Vet att de också betalade struntsummor för huset, men ojar sig över investeringskostnaderna. Både kaminen och det nya taket kostade väl snudd på samma som huset gjorde.

Nog om det. Detta är en biltråd.
...så langa lite bilder på Kubotan nu! ;)

F5AFEF78-640B-429F-B9FA-E3062A151B21.jpeg


Jag sportar även en L60H, är det ingen annan som har maskiner till sina projekt?

I veckan har vi haft ett gäng byggare hos oss som har hjälpt oss att bygga ett barnvagnsgarage, det blev väldigt fint och imorgon kommer takläggaren för lite papptak!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Visst är det så, sen tillkommer trailerkostnad ToR Skellefteå - Sthlm med täckt trailer, den gick på ca 20tkr per väg om jag inte missminner mig.

Jo, det går att fläska på hur mycket som helst men det behöver inte kosta i närheten så mycket. Byta skivor är inte direkt svårt för en vanlig verkstad som grejat lite med sportbilar. Vad hände med originalskivorna så att de behövde bytas?
 
Jo, det går att fläska på hur mycket som helst men det behöver inte kosta i närheten så mycket. Byta skivor är inte direkt svårt för en vanlig verkstad som grejat lite med sportbilar. Vad hände med originalskivorna så att de behövde bytas?

Nej alltså jag har inte bytt skivorna, men jag kollade prisbilden innan köp då jag inte ville ha det som en oförutsedd utgift. På min så var det typ 92% kvar.

Det finns gott om vettiga alternativ till en bråkdel, och skivorna byter man enkelt själv. Måste dock ha rätt utrustning för att nollställa slitagekalkylatorn vilket kan bli en utmaning om man inte har köpt skivorna hos Autoropa....
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nej alltså jag har inte bytt skivorna, men jag kollade prisbilden innan köp då jag inte ville ha det som en oförutsedd utgift. På min så var det typ 92% kvar.

Det finns gott om vettiga alternativ till en bråkdel, och skivorna byter man enkelt själv. Måste dock ha rätt utrustning för att nollställa slitagekalkylatorn vilket kan bli en utmaning om man inte har köpt skivorna hos Autoropa....

Indikatorn kan nollställas via fristående specialister också. Dock är det ett helt klart ett problem att köra Ferrari oavsett om man bor i Norrland. Inte så många med nödvändig diagnosutrustning där uppe. :)

Alternativet är att montera ett stålkit från GiroDisc och lägga undan de keramiska skivorna till försäljningen. Det riktigt dyra med F430 är annars koppling och avgas.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tack för input och jag förstår helt klart vad ni menar. Då lutar det ju främst åt att kika på någon äldre Jaguar, MG eller drömmen Morgan. Tyvärr lär ju dessa vara dyra även som objekt och framförallt att renovera! Ett annat alternativ är ju att kika efter en 60-70 tals muskeljänkare.
En amazon gt kanske. Det är vad jag funderar på att ge mig på när husrenoveringarna är klara och det börjar klia i fingrarna...
BD24BF3B-9D0F-4B08-B2C9-39BC974851F8.jpeg

Bild från nätet
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Får ett finfint hus här för 300k, men man måste stå ut med vissa ”nackdelar”, såsom hög snittålder, avfolkning, arbetslöshet, ekonomiskt meningslösa renoveringar, 3000 mil per år i bilen, låg årsinkomst, förfallna byggnader och fastigheter överallt, hög kommunalskatt, massvis med sossar och vänsterpartister osv

Den som har ett bra jobb eller ett framgångsrikt företag lever dock som en sultan tack vare de låga bostadspriserna.

Sant så sant.
På bygden är hus billiga, vilket är ett plus.
Minus är att ingenting av de renoveringar man gör är värt något. Nada. Man får igen 1 öre per krona man lägger ut.
Jämfört med huvudstaden eller andra stora städer där det är typ 1:1.
Bygden är bra för att bo i, dåligt att sälja.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Indikatorn kan nollställas via fristående specialister också. Dock är det ett helt klart ett problem att köra Ferrari oavsett om man bor i Norrland. Inte så många med nödvändig diagnosutrustning där uppe. :)

Alternativet är att montera ett stålkit från GiroDisc och lägga undan de keramiska skivorna till försäljningen. Det riktigt dyra med F430 är annars koppling och avgas.

Stålkit från GiroDisc kör många Viper ägare som köpte med keramiska skivor (kul är att keramiska som option kostade inte mycket och i många tillvalspaket fick man det gratis).
Jag förstår helt klart varför man byter ut till stål. För gemene man som inte är en racingförare med stor budget så nyper stål så innerst in i helvete när du har 15" skivor, 6-kolvs ok och grymma klossar.
Och även som racingförare så föredrar nog många stål rent av att dom inte har råd med keramiskt.
Och många bilar har åkt djävulskt fort i många decennier med stålskivor så att man helt plötsligt skulle behöva keramiska för att det ska gå fort är ju fel.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Stålkit från GiroDisc kör många Viper ägare som köpte med keramiska skivor (kul är att keramiska som option kostade inte mycket och i många tillvalspaket fick man det gratis).
Jag förstår helt klart varför man byter ut till stål. För gemene man som inte är en racingförare med stor budget så nyper stål så innerst in i helvete när du har 15" skivor, 6-kolvs ok och grymma klossar.
Och även som racingförare så föredrar nog många stål rent av att dom inte har råd med keramiskt.
Och många bilar har åkt djävulskt fort i många decennier med stålskivor så att man helt plötsligt skulle behöva keramiska för att det ska gå fort är ju fel.
Man behöver inga bromsar alls för att köra fort.
 

Richie

Audemars
2-Faktor

alfgren

Rolex
2-Faktor
Stålkit från GiroDisc kör många Viper ägare som köpte med keramiska skivor (kul är att keramiska som option kostade inte mycket och i många tillvalspaket fick man det gratis).
Jag förstår helt klart varför man byter ut till stål. För gemene man som inte är en racingförare med stor budget så nyper stål så innerst in i helvete när du har 15" skivor, 6-kolvs ok och grymma klossar.
Och även som racingförare så föredrar nog många stål rent av att dom inte har råd med keramiskt.
Och många bilar har åkt djävulskt fort i många decennier med stålskivor så att man helt plötsligt skulle behöva keramiska för att det ska gå fort är ju fel.
Körde en Gallardo Superleggera på gatan för ett tag sedan. Där funkade bromsarna så att ingenting...ingenting...ALLT! kom trots samma pedaltryck. Kändes helt livsfarligt på gata. Bara av den anledningen skulle det vara värt att byta.
 
Topp