V8:an är stabil och låter riktigt bra. Ska bli kul att se den till våren.Gick faktiskt på "snikvarianten" med V8. Det är så galet mycket dyrare att driva runt V10 med tanke på att det är Lamborghini-motor i den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
V8:an är stabil och låter riktigt bra. Ska bli kul att se den till våren.Gick faktiskt på "snikvarianten" med V8. Det är så galet mycket dyrare att driva runt V10 med tanke på att det är Lamborghini-motor i den.
Gick faktiskt på "snikvarianten" med V8. Det är så galet mycket dyrare att driva runt V10 med tanke på att det är Lamborghini-motor i den.
Har en Nissan Leaf. Vi är mkt nöjda och den har nästan helt konkurrerat ut familjekombin. Helt ok komfort och lastar mer än man tror. Känns mer som en bil än Zoe som är betydligt mindre.
Äger ingen Zoe själv men har det som poolbil på jobbet. Vi har både den nya som klarar runt 30 mil och den gamla som klarar drygt 10 mil. Känns som en helt vanlig småbil kvalitetsmässigt med högt vägljud så snart man kommer över 60-70 km/h. Funkar dock perfekt om det bara är stadskörning som gäller. Det enda fel jag vet att vi haft än så länge är däcktryckssensorerna. En ytterst liten detalj jag irriterar mig på är att löv och snö samlas i ovankant av dörren och trillar in i sätena på bilen när man öppnar dörren. Har aldrig märkt detta "problemet" på någon annan bil.
Alltid kul med ny bil, förväntar du dig att få mindre utgifter med bytet, eller främst en roligare bil?Nytt jobb & pendlar 11 mil nu dagligen. Har en stor bil så kollar på en liten snål bil. Provat 116 & 118 diesel med automat. Gillade 116 mer då den inte rycker lika mycket eller låter som en fiskebåt. Dock kommer suget givetvis när man tittar på en 120d istället som har x-drive och massa extra utrustning "på köpet".
Alltid kul med ny bil, förväntar du dig att få mindre utgifter med bytet, eller främst en roligare bil?
Passat GTE och Kia Optima plug-in är egentligen de enda stora bilar som finns som har väsentligt lägre förmånsvärde. 330e kanske också men den är klart mindre.Ska skilja mig och måste komma ner i de fasta kostnaderna.
Har en X3a som förmånsbil idag, vad ska jag titta på i typ samma storlek?
Förmånsvärde idag 7675, vill gärna ner runt hälften om det är möjligt...
Ska skilja mig och måste komma ner i de fasta kostnaderna.
Har en X3a som förmånsbil idag, vad ska jag titta på i typ samma storlek?
Förmånsvärde idag 7675, vill gärna ner runt hälften om det är möjligt...
Passat GTE och Kia Optima plug-in är egentligen de enda stora bilar som finns som har väsentligt lägre förmånsvärde. 330e kanske också men den är klart mindre.
Kian känns av någon anledning mest intressant, däremot är jag lite avigt inställd till det här med laddkabel...Är SUV ett måste?
Kör 3-serie GT som förmånsbil (320d) och förmånsvärdet är strax över 4'.
Rymlig bil![]()
Grattis till din nya Passat TDI 190 4M!Kian känns av någon anledning mest intressant, däremot är jag lite avigt inställd till det här med laddkabel...
Jag får åka och provköra.
SUV är absolut inget krav, det viktigaste nu är att allt blir billigare så att jag fortfarande kan ha ett skapligt nöjeskonto men ha huset kvar.
EDIT: Dock vill jag gärna ha 4 hjulsdrift fortsättningsvis. Då försvann både Kian och Passaten.
Är det denna jag ska titta på då?Grattis till din nya Passat TDI 190 4M!
(Letar du diesel, fyrhjulsdrift och automat finns inget mer prisvärt just nu. Skulle vara Skoda Superb då)
Man måste välja rätt kampanjvariant i konfiguratorn så börja här: https://www.volkswagen.se/app/bygg-...portscombi-gt-executive-r-edition?page=engineÄr det denna jag ska titta på då?
Volkswagen Passat Sportscombi GT 2,0 TDI 190 Hk 4MOTION DSG BlueMotion Technology
Okej tack så mycketMan måste välja rätt kampanjvariant i konfiguratorn så börja här: https://www.volkswagen.se/app/bygg-...portscombi-gt-executive-r-edition?page=engine
Men absolut, det var den motorn och växellådan jag avsåg. Har en själv.
Inte?Förresten, någon som testat nya Mazda CX-5? 3700kr i förmånsvärde med all utrustning... Estetiskt gillar jag den, men Mazdas kvalitetsrykte är kanske inte så mycket att gå igång på
Var rosten jag avsåg.Inte?
Spontant så hade jag sagt att Mazda har ett rätt gott rykte vad gäller kvaliteten. Visst, de har haft en del rost på senare år - men bortsett från detta så står de väl fortfarande för "Japansk kvalitet"?
Personligen så tycker jag dock att det är en rejält tråkig modell.
Jag vet att mitt svar är helt ovidkommande då det inte alls är vad du söker (och det har jag full respekt för, så egentligen borde jag bara hålla tyst), men jag måste ändå slå ett slag för en tjock gammal lyxbil, jag pendlade också mina 11 mil (enkel resa) några år och slog då till på ett sånt här gammalt monster;Nytt jobb & pendlar 11 mil nu dagligen. Har en stor bil så kollar på en liten snål bil. Provat 116 & 118 diesel med automat. Gillade 116 mer då den inte rycker lika mycket eller låter som en fiskebåt. Dock kommer suget givetvis när man tittar på en 120d istället som har x-drive och massa extra utrustning "på köpet".
Provkör ordentligt först. Får konstant dåliga betyg för ljudisoleringen.Förresten, någon som testat nya Mazda CX-5? 3700kr i förmånsvärde med all utrustning... Estetiskt gillar jag den, men Mazdas kvalitetsrykte är kanske inte så mycket att gå igång på
Plockade som sagt en ny bil i lördags, hur ska jag ställa mig till lackskydd osv?
Inte roligaste årstiden för ny bil men som jag längtat efter fjärrvärmare![]()
Vilket lackskydd rekommenderar du?Grattis!
Den här årstiden är perfekt för att lägga på lacksskydd. Blir en hel del enklare att underhålla, rekommenderar att du fixar det asap, om du nu vill fixa försegling.
Beställd, kommer i april.
![]()
Tack!Grattis! Vad blev de för specc?
Håller med om att du bör se till att polera den och lägga ett skydd så snart det går. Vad man väljer är inte alltid så viktigt men ska du lämna in eller göra själv?Vilket lackskydd rekommenderar du?
Tack!
Iom att bilen kommer används som daily driver så valde jag PDK bland annat.
Sen är ju GTSn väldigt utrustad från början, så inte speciellt mycket man behöver lägga till, standard är ju chrono, centrumbultfälgar, sportavgas, alcantarainredning, tonade bakljus, kjolpaket, PASM etc.
Det jag valde till var parkeringssensorer, bordeauxröda bälten, pdk, power steering plus, multiratt med värme, stolsvärme och golvmattor.![]()
Boom!
GTS känns helrätt. PDK så klart en smaksak men den lär ju vara fantastisk så kommer ändå vara riktigt kul när man vill stå på...
Låter som nästa sommar kommer att bli rolig!![]()
Om det är förmånsbil du söker kan du nog ignorera rosten...Var rosten jag avsåg.
Ja men jag har kommit överens med mig själv om att jag får acceptera livet med en tråkig bil. Det verkar snudd på omöjligt att få en "rolig" bil för de här pengarna![]()