BadkarsPiraten
Guld
Det går utmärkt att få värme men det kostar massor av räckvidd om du tänkt att faktiskt köra bilen på el. Var inte fövånad om 25% av räckvidden försvinner. Så elbilsförare (som faktiskt kör bilen på el) behöver stå ut med vinterkläder inuti bilen.
Om det är en sedan försvinner mycket av typfelen. Dessa är annars pump till luftfjädring (10tkr på BMW), Kabelbrott (10k på BMW) och antennförstärkaren (5k på BMW). Kan man skruva själv och köper delarna på eBay kan du dra ner kostnaden 70% typ.
Om det är en riktigt gammal (-04) E60 sitter M54 motorn på 231hk i. Den har absolut fel men dessa är rätt billiga och enkla att lösa. Främst vevhusventilationen, kylaren, slangar som spricker. De senare versionerna har klart dyrare problem där 258hk motorn kan drabbas av tickande och efterträdaren på 272hk har en hel hög med problem relaterade till högtrycksinpsrutningen. Den senare skapar också ett eländigt knattrande på tomgång så man lika gärna kan åka diesel. 525d LCI är för övrigt den mest felfria motorn av alla men då är du uppe på nånstans runt 75k som minst i inköpspris.
All in all, Det är nog ett rätt bra köp.
Det är en 2004 som jag har tittat lite på nu. Får väl se om det blir just den.
Tacksam för svaret!