• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Edin

Panerai
Jag kan inte annat än att hålla liv i en så trevlig tråd genom att bidra med bilen som jag sportade fram till för en månad sedan. Saknaden är stor. BWMn är svågerns btw.
mercan.jpg


Nice!
Blev nyfiken om det var en Blackie och slog på regnumret och fick ett svar och flera frågor..
Är det någon Brabus hejs eller enbart bytt front och stolar?
 

Dennis

Breitling
MB e-klass går att få för 7,5 idag. För 10 år sen var det bara höjdarna som fick köra det, prova medan du kan jag är helsåld vilken bil!




Skickat från min iPad med Tapatalk
Nyligen beställt en sådan som tjänstebil. Jämförde länge med 5-serien (BMW) men mercan vann på design, storlek på bagage (tog kombi alltså), bra utrustning och kanske lite nördigt men jag pratar mkt i telefon: bättre kvalité på bluetooth-telefonin.
 

Englunds

Breitling
Nice!
Blev nyfiken om det var en Blackie och slog på regnumret och fick ett svar och flera frågor..
Är det någon Brabus hejs eller enbart bytt front och stolar?


Kul att du gillar den. Bilen är i grunden clk55 som är helt one off och demobil, inte från Brabus men väl Carlsson. Hela interiören inkl stolarna, ratten, innertaket och instrumentbrädan, chassiet, exteriören , fälgar, avgassysstem samt programvaran m.m är fixat av dem.

Väldigt speciell och trevlig merca. Kan starkt rekommendera Carlsson om man är trött på sin standardmercedes, på interiörer är de svårslagna.

OBS, bilden är handlarens och inte min så skulle han höra av sig och ogilla min smygreklam åker den ner :)
passagerarsidan.jpg
 

Thomas77

Omega
Volvon såld, nu åker jag bil från Bayern. Akta er för att köpa tyska bilar! De måste varit fulla nere på fabriken i München, kikade under huven och hittade en turbo, vid en närmare anblick hittade jag två turbosar!

Va fasen är detta ? En Bmw ska inte ha turbo ! Jag har blivit lurad !
ZGX144-2024.jpg
ZGX144-2124.jpg
 

jonkanon

Breitling
IMG_0173.JPG
IMG_0166.jpg
Är i New York, men bor i Jersey City, hyr en Chevrolet Camaro 2014.
Bra kräm i pjäsen och efter en vecka känner jag mig rätt så Americano...
Sjöö Sandström UTC White diamond #4 påminner mig dock om mitt Svenska arv, och med freedom tower i bakgrunden känner jag mig mer open minded än på länge...
Fick med solstrålarna i bilden...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Mycket BMW här i tråden ... :cigar:

Efter att under ett antal år avverkat två stycken Peugeot 406 Coupé V6 (en blå och en svart), blev jag lite bekväm och skulle ha en fyradörrarsbil. Provade den förra generationens BMW 3-serie, men klickade inte helt. Lite trång, samt nervös på vägen (sportig säger vissa ... ;)). Valde istället en Lexus IS 250 (OBS, vinterdäck på nedan):

Lexus outside.jpg

Lexus inside.jpg


En mycket trevlig bil med "extra allt" som gick felfritt ett antal år. Det enda negativa var bränsleförbrukningen, som snittade runt liter över ett år.

När sen nya 3-serien introducerades kunde jag inte låta bli. En helt annan bil. Betydligt rymligare och behagligare att köra, utan att ha tappat något i körglädje. Min första diesel (320dA), som snittar strax över halvlitern i förbrukning, men ändå spöar mina tre tidigare V6'or i prestanda. Kryssade för det mesta utom navigation (varför lägga 20k när man kan få en lika bra för 1k, som dessutom går att flytta mellan bilar ...?).

BMW (small).jpg

BMW inside.jpg


Lite "on topic" :)

BMW instrument + IWC M.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Mycket BMW här i tråden ... :cigar:

Efter att under ett antal år avverkat två stycken Peugeot 406 Coupé V6 (en blå och en svart), blev jag lite bekväm och skulle ha en fyradörrarsbil. Provade den förra generationens BMW 3-serie, men klickade inte helt. Lite trång, samt nervös på vägen (sportig säger vissa ... ;)). Valde istället en Lexus IS 250 (OBS, vinterdäck på nedan):

Lexus outside.jpg

Lexus inside.jpg


En mycket trevlig bil med "extra allt" som gick felfritt ett antal år. Det enda negativa var bränsleförbrukningen, som snittade runt liter över ett år.

När sen nya 3-serien introducerades kunde jag inte låta bli. En helt annan bil. Betydligt rymligare och behagligare att köra, utan att ha tappat något i körglädje. Min första diesel (320dA), som snittar strax över halvlitern i förbrukning, men ändå spöar mina tre tidigare V6'or i prestanda. Kryssade för det mesta utom navigation (varför lägga 20k när man kan få en lika bra för 1k, som dessutom går att flytta mellan bilar ...?).

BMW (small).jpg

BMW inside.jpg


Lite "on topic" :)

BMW instrument + IWC M.jpg

BMW är körglädje!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Topp