Oron
Silver
Min bil står bakom..... Den är inte leasadFin bil. Är bilen privatleasad? Vad ligger den på i månanden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min bil står bakom..... Den är inte leasadFin bil. Är bilen privatleasad? Vad ligger den på i månanden?
Bilen framför är iallafall leasadMin bil står bakom..... Den är inte leasad![]()
Bilen framför är iallafall leasad![]()
Nej, tänkte mer vad en sån skulle kostade vid leasing.Låter som att det skulle spela någon roll.
Så läckra bilar.
Nej, tänkte mer vad en sån skulle kostade vid leasing.
Det är nog företagsleasad eller?Nej, tänkte mer vad en sån skulle kostade vid leasing.
Kan tänka mig det, skulle gissa på uppåt 20k/ mån.Rätt dyrt gissar jag på.
På blocket har jag sett några annonser på leasingbilar som folk vill bli av med.
B.la en E220 coupé för 10-11k/mån och en CLS350 för 8-9k.
Det stod bara leasing när jag kollade upp på biluppgifter.se. Oavsett leasing eller inte så har personen som har bilen bra med deg.Det är nog företagsleasad eller?
Förmånsvärdet lär ej vara att leka med.
Leasingavgiften är beroende på uppläggningstiden restvärde och den första förhöjda avgiften.
Men billigt lär det ej vara....
Du menar oavsett så är det en awesome personDet stod bara leasing när jag kollade upp på biluppgifter.se. Oavsett leasing eller inte så har personen som har bilen bra med deg.
![]()
Stötte på den andra idag![]()
Vete fasen om personen är awsome, snygg och stilren är bilen iallafallDu menar oavsett så är det en awesome person![]()
Vete fasen om personen är awsome, snygg och stilren är bilen iallafall![]()
En hel del, dock är väl stålar rätt "billigt" idag så kanske hellre det än att slanta upp.Nej, tänkte mer vad en sån skulle kostade vid leasing.
Det är nog företagsleasad eller?
Förmånsvärdet lär ej vara att leka med (18-22k säkert)
Hur går det till då? Vem betalar i slutändan?Finns många som kör feta nya bilar i bolaget utan att betala förmånsvärdet. Känner till flera stycken som gjort det i många år.
Som jag förstått det så kör man väl på och hoppas på att SKV går på förklaringen att bilen inte använts privat.Hur går det till då? Vem betalar i slutändan?
Det finns ju de som driver bolag och skattefuskar på annat sätt.Som jag förstått det så kör man väl på och hoppas på att SKV går på förklaringen att bilen inte använts privat.
Fungerar ett tag.. Sedan får du återbetala fulla värdet samt förmodligen en mindre straffavgift också.Som jag förstått det så kör man väl på och hoppas på att SKV går på förklaringen att bilen inte använts privat.
Ägaren till min gamla SL 65 ägde den i bolaget men hade samtidigt monterat en ABAX-sändare. Känns väl som den enda möjligheten att bevisa lagligheten i det.Fungerar ett tag.. Sedan får du återbetala fulla värdet samt förmodligen en mindre straffavgift också.
Att även revisorer på bolag skulle gå med på det känns bara oseriöst.
Men precis som du säger, så förekommer det..
Fungerar ett tag.. Sedan får du återbetala fulla värdet samt förmodligen en mindre straffavgift också.
Att även revisorer på bolag skulle gå med på det känns bara oseriöst.
Men precis som du säger, så förekommer det..
Verkar grym, synd bara på 900´ där jag inte ens är nära nånstans. Får hoppas på bra värdeminskning efter typ 3-4 år.
Ägaren till min gamla SL 65 ägde den i bolaget men hade samtidigt monterat en ABAX-sändare. Känns väl som den enda möjligheten att bevisa lagligheten i det.
Tycker den ser riktigt nice ut! Problemet med elbilarna är att de tyvärr är för dyra/osäkra kort efter 3 års leasing o kommer ut mot privatmarknaden. För att de ska slå igenom brett behöver de komma ner under 250’ kr som 3årig beggad bil. Iaf min gissning.Verkar grym, synd bara på 900´ där jag inte ens är nära nånstans. Får hoppas på bra värdeminskning efter typ 3-4 år.
Jäklar. Inget litet problem det där..Just saying
Den hade brunnit upp, såg inte krockad ut(hoppas att ingen var skadad)
![]()
Blir då ca 2 k inklusive moms. Låter prisvärt! Leveranstiden är 6-10 dagar enligtvderas sida.
My car i Täby skrev i mail att jag kunde lämna bilen en måndag förmiddag och hämta bilen dagen efter.
Lite dyrare än Intera men jag får tillbaka bilen mycket snabbare och det ligger inte alltför långt ifrån där jag bor![]()
Skönt. En GT mindre att få ont i ögonen av i alla fall. Jävlar vad ful den bilen är.Just saying
Den hade brunnit upp, såg inte krockad ut(hoppas att ingen var skadad)
![]()
Har en tid 1:a oktober och bilen blir klar dagen efter. 2500 kr kommer det att kosta efter inspektionen av skadan.
Jag får återkomma med före och efter bild![]()