• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ingen för närvarande, min drömbil är en.
image.jpeg

Var på Jula idag och köpte en brandsläckare att ha i min bil. Bmw borde ha brandsläckare som ingår i standardutrustningen:)
Ja det är altid bra att ha, man kan ju faktiskt hjälpa andra också med den om något händer inte sig själv.
Saker jag tyckerä är bra att ha i bilen är också

1. Fönsterkrossade, typ busshammare, som man även kan skära av bältet med, finns på jula /biltema.
2. Varningspuck som man dra ut om man får stopp, vem fan ser en varningstriangel nuförtiden, ingen...
3. Startkablar, , Jag har hjälpt många med dom, riktigt bra att ha.
4. Reflexväst

Finns ju mer saker men det är rätt viktigt enligt mig.

Ja det är altid bra att ha, man kan ju faktiskt hjälpa andra också med den om något händer inte sig själv.

1. Fönsterkrossade, typ busshammare, som man även kan skära av bältet med, finns på jula /biltema.
2. Varningspuck som man dra ut om man får stopp, vem fan ser en varningstriangel nuförtiden, ingen...
4. Reflexväst

Riktigt bra lista! Borde vara standard i alla nya bilar.

4. Reflexväst

Riktigt smart med varningspucken, får skaffa en sådan.
Jag har alltid med mig lastsäkringsband och bagagestroppar, alltid är det något löst skräp som borde sitta fast o_O

Finns det någon sida där man kan sida historisk värdeutveckling på en speciell utvald bil? T.e.x på Mobile.de osv?
Jag tänker specifikt på nyköp av dyrare tyska familjebilar. M5, E63, RS6 osv. Hur mycket sjunker dom i värde första två åren?

Finns det någon sida där man kan sida historisk värdeutveckling på en speciell utvald bil? T.e.x på Mobile.de osv?
Jag tänker specifikt på nyköp av dyrare tyska familjebilar. M5, E63, RS6 osv. Hur mycket sjunker dom i värde första två åren?
Slå några 3 år gammal på Car.info och se historiska blocketannonser

Nog rätt svårt att generalisera, finns många faktorer som bestämmer värdetappet..
Räcker att du har ”fel” färg för att få ett ännu större tapp än en likadant speccad bil i annan kulör.

Tillbaka
Topp