• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nån som kör med Run-flat däck? Har på min bmw och det spårar in i helsike även vid minsta spår på vägen. Funderar på att byta ut skiten! Har 225/40 fram och 245/35 bak om det nu har nån betydelse.

Nån som kör med Run-flat däck? Har på min bmw och det spårar in i helsike även vid minsta spår på vägen. Funderar på att byta ut skiten! Har 225/40 fram och 245/35 bak om det nu har nån betydelse.
Hade det tidigare på min 3-serie eftersom de satt på när jag köpte den. Så fort det var dags för nya däck köpte jag vanliga däck istället.
Sån jävla skillnad på komforten och hur däcken följer vägen!
Skaffa ett punkteringskit istället bara :)

Kasta dem i soptunnan så fort du får möjlighet. Gick från 17" RFT till 18" icke-RFT och bilen blev en dröm. Spårigheten försvann och ljudnivån sjönk.

Bogsering ingår i halvförsäkringen med 1500kr självrisk om man får punktering.

Återställt blinkersarna till orange, och lagt på lite vax. Vanligt när man importerade W124 på 90-talet att vita blinkers åkte på då den faceliftade modellen hade det.
2FA7CA80-E5E3-45F2-BD8D-BFA12EC04E67.jpeg

Samma bilmärke, däcktyp och däckdimension här. För att vara ärlig så är däcken verkligen förjävliga. Spårar något sinnessjukt. Ska slänga på vanliga däck till våren istället, står inte ut en sommar till :D

Senast ändrad:
Är väll bara BMW som inte insett vilka skit däck de sätter på bilarna, eller är det något annan märke som använder från fabrik?

Är väll bara BMW som inte insett vilka skit däck de sätter på bilarna, eller är det något annan märke som använder från fabrik?

Mercan jag väntar på lär också ha det tyvärr, i specen står det "Däck med nödhjulsegenskaper", och när jag googlade på det får jag fram detta, det bör ju vara samma som Runflat?

"MOExtended-däck kan du dessutom på ett säkert sätt köra bilen bort från riskzonen efter en punktering i upp till 80 km i en hastighet av upp till 80 km/h."

Grymt vacker. Berätta gärna mer! Hur länge har du haft den? Problem? Räknat något på total ägandekostnad exkl drivmedel? :)
Tackar! Har haft den i 9 år nu precis. Det är en 1993:as 320E med sportline-paket. Har kört 2000 sommarmil med den, och förutom oljeservice lagat AC:n och bytt bromsarna bak. Soppa gillar den också, ca 1,2l per mil om man inte är fjäderlätt på gaspedalen. Så skulle väl tippa på service/reparationer för ca 20k under tiden jag haft den.
201D8E48-3736-463D-ACC2-BC0D700E38C8.jpeg

5CC0BCFF-C0CA-40DE-B1A3-F514574CDA9F.jpeg

Tackar! Har haft den i 9 år nu precis. Det är en 1993:as 320E med sportline-paket. Har kört 2000 sommarmil med den, och förutom oljeservice lagat AC:n och bytt bromsarna bak. Soppa gillar den också, ca 1,2l per mil om man inte är fjäderlätt på gaspedalen. Så skulle väl tippa på service/reparationer för ca 20k under tiden jag haft den.

Tack! Galet fin insida likväl.

Mercan jag väntar på lär också ha det tyvärr, i specen står det "Däck med nödhjulsegenskaper", och när jag googlade på det får jag fram detta, det bör ju vara samma som Runflat?

"MOExtended-däck kan du dessutom på ett säkert sätt köra bilen bort från riskzonen efter en punktering i upp till 80 km i en hastighet av upp till 80 km/h."
Inte helt säkert. Exempelvis Continental har däck med punkteringsskydd men det innebär bara att de har ett tunt lager "klet" på insidan av slitbanan som kan stoppa luftläckage orsakat mindre skruvar osv. Jag har det på min egen tjänstebil märkte jag efter att jag sett att jag haft en stor bult i däcket. Det har 0 negativa egenskaper på däcket jämfört med vanliga däck.

RFT är nåt annat, där är tanken att du kan köra med lufttomma däck. Därför är stommarna stenhårda för att inte kränga av fälgarna. Det funkar inte med Continentaldäcken, där är syftet bara att hålla luften kvar något bättre.

Underbar bil! Kul att se en så fin. Grymt snygg inredning..!

Tillbaka
Topp