haha faktisktVerkligen inte! Usch!
Varför alla hål i ekrarna? Är de lättade eller![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
haha faktisktVerkligen inte! Usch!
Varför alla hål i ekrarna? Är de lättade eller![]()
Måste vara ett helvette att hålla rent?haha faktiskt![]()
Ja det lär det vara, men det går att lösa (tror jag)Måste vara ett helvette att hålla rent?
Du tänker fylla ut med Papier-maché?Ja det lär det vara, men det går att lösa (tror jag)
Du tänker fylla ut med Papier-maché?
Glasspray/fönsterputs. Och om det sitter på insidan förbjuder man frugan att torka imma med vanten/tröjärmen igen. Fläkten ska på när ungarna äntrar bilen, basta!
Om det sitter på insidan är det mjukgörare som släpper från plasten när det är varmt. Vanlig fönsterputs funkar men ännu bättre är 50/50 isoproanol och batterivatten.
Vågar man spekulera i om 997 turbo är en bubbla eller kommer den fortsätta hålla/stiga i pris som den har gjort? Tänker mest mezger och manuell.
Inte om man kollar priserna på CaymanKänns som att hela Porschemarknaden svalnat rejält.
Inte om man kollar priserna på Cayman
Shit vad dyra 981 och 718 är sett till nypris![]()
Måste ändå vara rätt jobbigt nu för BMW-ägare och BMW att veta tanken att det finns en liten sannolikhet att deras bilar kan börja brinna lite när som..
Har man lyckats få statistik på vilka modeller det gäller? Dieslar, el, bensinare, alla?
Nej de verkar inte göra det. En 5 år gammal cayman s 981 med 325 hästar begärs det 550 för typ..en ny 718s börjar på 540 typ...vet inte om man kan få rabatt på nya men det börjar kännas som ett riktigt bra alternativ....Går dem iväg då? Har tittat på samma bilar månad in och månad ut på blocket. Särskilt 996 och 997 Turbo.
Nej de verkar inte göra det. En 5 år gammal cayman s 981 med 325 hästar begärs det 550 för typ..en ny 718s börjar på 540 typ...vet inte om man kan få rabatt på nya men det börjar kännas som ett riktigt bra alternativ....
Misstänkte det:/Porsche är inte så frikostliga på rabatter, men säkert går det att skala av något på priset
Så 530d från 2016 ska va lugnt?Japp:
BMW 3-serie
BMW 4-serie
BMW 5-serie
BMW 6-serie
BMW X3
BMW X4
BMW X5
BMW X6
Enbart modeller med fyrcylindrig dieselmotor (tillverkade mellan april 2015 och september 2016) samt sexcylindrig dieselmotor (tillverkade mellan juli 2012 till juni 2015) omfattas av återkallelsen.
BMW hävdar att bränderna beror på ett fel i komponenterna som återcirkulerar avgaserna (EGR-systemet). Men att komma fram till det tog flera år. BMW erkänner själva att de kände till problemen redan 2016, men det är alltså först nu som BMW vet vad felet beror på.
Så 530d från 2016 ska va lugnt?![]()
Går dem iväg då? Har tittat på samma bilar månad in och månad ut på blocket. Särskilt 996 och 997 Turbo.
Känns väldigt nära en 997.2 Turbo PDK med typ 3-5000 mil.997 Turbo ägarna måste fått hybris, en gammal 08 för 700k som gått 11-12k mil, tack men nej tack.
Känns väldigt nära en 997.2 Turbo PDK med typ 3-5000 mil.
Porscheägarna är väl samma som Rolexägarna. "Alla" vet att de stigit i pris så när efterfrågan viker så sänker de inte priserna utan bilarna säljs bara inte. Sen gnäller man om "trög" marknad på forum iställetMm, så borde det vara, här är ett snabbt exempel från blocket, https://www.blocket.se/stockholm/Porsche_911_997_TURBO_480_HK_MANUELL_81245579.htm?ca=1_11&w=3
Jag fattar ingenting.
Misstänkte det:/
Tror du det är skillnad i vad man kan få i rabatt som privatperson kontra företag?
Jag håller med, men samtidigt hittar jag inga billigare bilar internationellt. Samma bilar gick för ~500k 3-4 år sen. Men trots ockerpriser känns det som bra bang for the buck.Går dem iväg då? Har tittat på samma bilar månad in och månad ut på blocket. Särskilt 996 och 997 Turbo.
Man får nog räkna med att gå back några hundra tusen oavsett. Det kostar att driva en sådan med. De är inte problemfria och börjar bli till åren nu.Jag håller med, men samtidigt hittar jag inga billigare bilar internationellt. Samma bilar gick för ~500k 3-4 år sen. Men trots ockerpriser känns det som bra bang for the buck.
Inte om du frågar KS egna BMWfanatikerBMW hävdar att bränderna beror på ett fel i komponenterna som återcirkulerar avgaserna (EGR-systemet). Men att komma fram till det tog flera år. BMW erkänner själva att de kände till problemen redan 2016, men det är alltså först nu som BMW vet vad felet beror på.
I de få fallen med Bmw kan man med stor sannolikhet härleda eventuell ”brand” till felaktigt handhavande av bilen, i fallet med VAG är det snarare bristfällig ingenjörskonst och en fråga om att man har begett sig ut på djupt vatten och försökt att bemästra en teknik man inte klarar av..
Inte om du frågar KS egna BMWfanatiker
Måste vara mycket skit bakom spakarna på BMW-förare för det börjar bli många bränder nu![]()