• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Been there done that! tråkigt som fan :(
Hoppas det löser sig med FB, det är inte alltid så bekymmersfritt som man hade önskat...

Edit: hade du keyless-go?
Jag kommer ihåg det - helt värdelöst! Utöver det faktum att bilen är borta så känns "fighten" med bolaget väldigt oviss. Får se vad det landar i. Nope, ingen keyless.

Jag kommer ihåg det - helt värdelöst! Utöver det faktum att bilen är borta så känns "fighten" med bolaget väldigt oviss. Får se vad det landar i. Nope, ingen keyless.
Riktigt tråkigt, inte bara att bilen är borta utan allt jobb runt omkring som kommer därtill med polis och FB..
Håller tummarna för att du har bättre tur än jag hade!

De måste ha fått kämpa lite mer med din då, både inlåst i garage samt icke keyless..
Dessvärre kan man aldrig vara helt säker, vill tjyvarna ha något så tar dem det på ett eller annat vis :(

Edit: Är bilen lyst? hittar inte den på larmtjanst.se

Riktigt tråkigt, inte bara att bilen är borta utan allt jobb runt omkring som kommer därtill med polis och FB..
Håller tummarna för att du har bättre tur än jag hade!

De måste ha fått kämpa lite mer med din då, både inlåst i garage samt icke keyless..
Dessvärre kan man aldrig vara helt säker, vill tjyvarna ha något så tar dem det på ett eller annat vis :(

Edit: Är bilen lyst? hittar inte den på larmtjanst.se
Håller tummarna. Bilen är efterlyst ja.

Kan någon förklara vad haken är med appen Waze? Kostar ju inget
Historiens mest fantastiska app. Nästa kära blir det ingen fabriksmonterad GPS, ska spika fast en padda med waze installerat.

Historiens mest fantastiska app. Nästa kära blir det ingen fabriksmonterad GPS, ska spika fast en padda med waze installerat.
Carplay.......paddan sitter redan i min Ådi.....tada....blev så glad idag när Waze äntligen ploppade upp på skärmen i bilen.......

Vad använder man det till egentligen? Testade det i CarPlay, fick det aldrig att funka och tog bort det. Var en länk från Spotify, är det musikrelaterat eller en gps?

Hade en e39 för några år sen. Den var skapligt dyngfräsch.
83D0D8CD-E6D7-45BD-A3E9-88AB3B7A002E.jpeg

Hade en e39 för några år sen. Den var skapligt dyngfräsch.
83D0D8CD-E6D7-45BD-A3E9-88AB3B7A002E.jpeg
Jag har en väldigt fin F30 320 2014 med M-sport i Estorilblå som jag är sjukt nöjd med men jag har alltid älskat E39 och jag funderar starkt på att sälja min och istället köpa en E39, det ska vara m-sport och helst 530. Är jag helt dum i huvudet som tänker så??
Något man bör akta sig för gällande de bilarna?

På E38 tycker jag dom här sitter riktigt bra faktiskt:
3GE2MYE.jpg

Men dessa navkapslarna är klara favoriterna:
27095107605_1fe678f461.jpg

Style 37 (de på E38an) är riktigt fina! Även Style 20 som sitter på E30in är fina. de är även samma "fälg" som på E31an Anders Forsberg nämnde men de har olika "navkapslar" men de på E31an heter Style 21. En annars sjysst orginalfälg är Style 32 som finns i mått från 15" till 20".

f29ad80d691cb456a8585ce28925c007.jpg

Sen ska man inte dissa Style 163, helst då fyra bakfälgar då de är bredare och mer konkava.
8508038197_b4bfd9c74d_b.jpg

Jag har en väldigt fin F30 320 2014 med M-sport i Estorilblå som jag är sjukt nöjd med men jag har alltid älskat E39 och jag funderar starkt på att sälja min och istället köpa en E39, det ska vara m-sport och helst 530. Är jag helt dum i huvudet som tänker så??
Något man bör akta sig för gällande de bilarna?
Rost på trösklar och bakluckan, typ standard.

Style 37 (de på E38an) är riktigt fina! Även Style 20 som sitter på E30in är fina. de är även samma "fälg" som på E31an Anders Forsberg nämnde men de har olika "navkapslar" men de på E31an heter Style 21. En annars sjysst orginalfälg är Style 32 som finns i mått från 15" till 20".

f29ad80d691cb456a8585ce28925c007.jpg

Sen ska man inte dissa Style 163, helst då fyra bakfälgar då de är bredare och mer konkava.
8508038197_b4bfd9c74d_b.jpg
Hörs att du och jag har nördat ner oss ungefär lika mycket i BMWs fälgkatalog.
Style 32 har jag haft min beskärda del av faktiskt, tycker också dom är fina :)

Vänner! Företagsleasing på enskild firma, för och emot? Gå genom företag eller bilhandlaren direkt?
"Måste" du ha nytt så verkar det vara hyfsat, kan du leva med 1-2 år beg verkar det dåligt.

Hoppas du får fler, mer nyanserade och innehållsrika svar. Jag höll på och räknade fram och tillbaka förra året, och det enda som hände var att skägget grånade. Har både enskild firma och AB i familjen.

"Måste" du ha nytt så verkar det vara hyfsat, kan du leva med 1-2 år beg verkar det dåligt.

Hoppas du får fler, mer nyanserade och innehållsrika svar. Jag höll på och räknade fram och tillbaka förra året, och det enda som hände var att skägget grånade. Har både enskild firma och AB i familjen.

Tack! Börjar klänna igen det där med grått i skägget - får inte fram mycket nyttig information. Verkar dock smidigt att kunna dra av hela beloppet. Börjar tröttna på att plocka ut allt i lön och direkt se 50%+ försvinna.

Tillbaka
Topp