• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nä, nu stänger vi denna diskussion ang. fälgar på BMW.s.
Alpina 16" passar bäst på bästa BMW.n nånsin hittills tillverkad, E30...
20180928_225456.jpg

Nja, E34an är nog bättre skulle jag säga, beroende på vilken dag man frågar såklart. :)

Någon som vet om nya BMW M2 competition bara är en facelift eller helt ny modell?

Följdfråga - när (om ni skulle gissa) kommer isf en helt ny generation M2?

Någon som vet om nya BMW M2 competition bara är en facelift eller helt ny modell?
Följdfråga - när (om ni skulle gissa) kommer isf en helt ny generation M2?
Inte ny modell, men skiljer en del och framförallt, för en M-köpare, har den nu en äkta M-motor, S55 med bi-turbo! Inget ont sagt om föregångaren N55 med enkelturbo, twinscroll, dock...
M2 Competition kommer enl. nuv. info. läste jag någonstans tillv. till ca. 2020, sedan är det slutt..., men det är ett vinnande koncept så visst blir det troligtvis en fortsättning på nåt sätt... :)

Inte ny modell, men skiljer en del och framförallt, för en M-köpare, har den nu en äkta M-motor, S55 med bi-turbo! Inget ont sagt om föregångaren N55 med enkelturbo, twinscroll, dock...
M2 Competition kommer enl. nuv. info. läste jag någonstans tillv. till ca. 2020, sedan är det slutt..., men det är ett vinnande koncept så visst blir det troligtvis en fortsättning på nåt sätt... :)

Har en motor som låter mindre för en rejält högre prislapp, men som jag skulle tro går som satan! :D

Tyvärr dödar det modellen för mig, men det gör ju bonus-malus också. Grejen med M2 var ju att man kunde få en bil med riktigt bra sprutt för en ändå nåbar prislapp. Påslaget för Competition gör tyvärr all skillnad i världen.

Sneglar på I3s istället, outgrundliga är bilsugets vägar!

Har suttit hela helgen och konfigurerat den på Volvos hemsida. :)
Men än finns inte kombinationen av hybrid/cc som jag förstår det? Men den är på väg, tror jag. Än kan man väl bara speca D4 AWD om jag förstår det rätt?

Märkligt med tanke på hur stor fokus det är på allt annat än diesel just nu, och tekniken måste ju finnas med tanke på att både XC60 och vanliga V60 finns som hybrid... och bensin, för den delen.

Men V60 är verkligen snygg, jag gillar ju V90 men den är enormt stor, V60 känns fullt tillräcklig.

Men än finns inte kombinationen av hybrid/cc som jag förstår det? Men den är på väg, tror jag. Än kan man väl bara speca D4 AWD om jag förstår det rätt?

Märkligt med tanke på hur stor fokus det är på allt annat än diesel just nu, och tekniken måste ju finnas med tanke på att både XC60 och vanliga V60 finns som hybrid... och bensin, för den delen.

Men V60 är verkligen snygg, jag gillar ju V90 men den är enormt stor, V60 känns fullt tillräcklig.

Har bara specat T5. Hybrid har jag ingen koll på och diesel kommer jag aldrig att köpa.

V90 känns ganska ohet redan nu.

Dags för nytt, vad tror ni om priser på Porsche 991.2 nu när 992 är på ingång?

Någon med kunskap om hur det sett ut historiskt med nya modeller?

Dags för nytt, vad tror ni om priser på Porsche 991.2 nu när 992 är på ingång?

Någon med kunskap om hur det sett ut historiskt med nya modeller?
Hänger rätt mycket på vad som händer med 992an. Det har pratats lite om 4-cyl och skulle den få det kan man räkna med att priserna sticker på 991.2

Jag har hört klipp som tyder på både och:)
Hade en blivit förvånad om det blev typ en bas Carrera 912 med en 4-cyl och CS med 6-cyl tex

Det hade jag iofs kunnat uppskatta. Lite anknytning till deras historia i alla fall.

Oavsett så lär ju fyror i Porschar hända. Även om det kanske inte var ett lika stort avsteg så finns det ju fler BMW med fyror än sexor idag.
Också otänkbart en gång i tiden.

Tillbaka
Topp