• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tapiren

Cartier
Har alltid gillat Bonds 750 från Tomorrow Never Dies
08james-bond-cars5.jpg
Den är ju så j-vla läcker!

Jag har allvarliga planer på att importera en E38 från Tyskland framåt våren. Inte för att de är speciellt billiga där, men import är ju kul:)
 

M.B.

Cartier
E30 är också så klassisk, och så helrätt och väldigt mycket BMW!
20190112_215029.jpg

E30:heart:
Första bilen jag nånsin köpt var en alpinvit 318is av en väns granne som gick i äldreboende. Han köpte bilen '93 från nån åklagare och ägde det tills jag köpte i 2006(ish). 2 ägare, 8000mil, helt original och alltid servad i officiellt BMW verkstaden.
The single car I regret selling...
 

TFK

Omega
Fråga till panelen:
Jag är lite sugen på att byta bil.
Alla på KS utom jag får ju en bil av företaget, eller cashar den, men jag som är knegare behöver lägga en del på abis. Tidigare har jag lagt upp det som ska läggas upp på en "klassisk" avbetalning, med ett "slutdatum". Försäljarmannen tyckte nu att jag skulle lägga upp det på en kortare tid med ett restvärde då abisen var klar.
Fördelar/nackdelar med det, förutom the obvious att det blit lite dyrare om värdet då jag byter nästa gång motsvarar det uppskattade restvärdet? Månadskostnaden blir typ det samma.
Ekonomiskt spelar det sannolikt inte någon roll. En avbetalning med restskuld går i regel att förlänga efter att det första perioden är slut. "Fördelen" med restskuld är som tidigare nämnts att säljaren hoppas sälja en ny bil till dig om 36 månader...
 

Trulli

Cartier
Bortsett ifrån att nya Continental GTn påminner om en Audi rätt mycket (Av förklarliga skäl) så är jag helt förälskad.
Jag har alltid tyckt att Bentley är för "seniorer" :D men dom har fått till den riktigt grymt. Och Bentaygan likaså..

Kvinnan i mitt liv står fast vid sin åsikt dock.... "Gubb-bil" :eek::eek::eek:


Absolut ingen gubbil, den är grym. Kanske den bästa interiören som går att få nu. Jag skulle lätt kunna ha den bilen, men med en liten knodd och bilbarnstol så blir det lite opraktiskt. Jag hade den gamla generationen och det var lite omständigt. Jag övervägde Mullsannen förra året och gav ett skarpt bud på ett försäljningsuppdrag hos Autoropa. Ägaren tog inte budet. Kanske lika bra det, eftersom det är kapitalförstöring på hög nivå :rolleyes:

Bentaygan är däremot alldeles för mycket Touareg.

fullsizeoutput_4fd_zpssoqnuole.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
@Trulli

Du hade någon form av matta eller dylikt i garaget på vintern om jag kommer ihåg det rätt. Vad var det du hade.

Golvet ser ut som faen hos oss ....
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Absolut ingen gubbil, den är grym. Kanske den bästa interiören som går att få nu. Jag skulle lätt kunna ha den bilen, men med en liten knodd och bilbarnstol så blir det lite opraktiskt. Jag hade den gamla generationen och det var lite omständigt. Jag övervägde Mullsannen förra året och gav ett skarpt bud på ett försäljningsuppdrag hos Autoropa. Ägaren tog inte budet. Kanske lika bra det, eftersom det är kapitalförstöring på hög nivå :rolleyes:

Bentaygan är däremot alldeles för mycket Touareg.

fullsizeoutput_4fd_zpssoqnuole.jpeg
Ja, j-vlar vad den var fin invändigt.:) De flesta premium-/lyxtillverkarna har mycket att lära här!
bentley-continental-gt-2017-interior-w2.jpg
Bentley-Continental-gear-patrol-12.jpg
 

Trulli

Cartier
@Trulli

Du hade någon form av matta eller dylikt i garaget på vintern om jag kommer ihåg det rätt. Vad var det du hade.

Golvet ser ut som faen hos oss ....

Jag köpte Linoliummatta på rulle, 2x7m. Bra eftersom de finns i alla möjliga färger så man kan matcha golvet. Som du ser blir det skitigt. Tyvärr hitta jag inte på någon som var bredare än 2m, jag skulle gärna haft 2,5m eftersom snön som rasar ner från hjulhusen stänker lite. Jag har lagt små tunna plastlister under kanterna så att mattans kanter håller sig lite uppvikta och vattnet kvar på mattan. Sen tar jag bara en gummiskrapa och skrapar ut vattnet.

fullsizeoutput_ee6_zpsmsu46ega.jpeg
 
Senast ändrad:

limerose

Omega
Ska precis beställa en Merca E200d Fleet edition som tjänstebil, någon som rullar runt i den och har några eventuella synpunkter på att välja något annat? =) Åker runt i en BMW 320d men behöver större pga familj, och man har ju inte jättemycket att leka med på 7,5pbb.
 
Bonusgrabben är 8 barre nu. Så han bör väl slippa barnstol snart.. Eller (?) :D Jag får googla....
Det är ett riktigt monster, jag har alltid gillat Bentleys linjer, men först nu tycker jag dom tilldelar en bredare kundkrets.
Jag körde inte, men satt och klämde, kände och åkte med en sväng i Autoropas demo i somras.. Vilken kärra alltså. Och ljudet (högtalarna) är helt makalalöst bra.

Absolut ingen gubbil, den är grym. Kanske den bästa interiören som går att få nu. Jag skulle lätt kunna ha den bilen, men med en liten knodd och bilbarnstol så blir det lite opraktiskt. Jag hade den gamla generationen och det var lite omständigt. Jag övervägde Mullsannen förra året och gav ett skarpt bud på ett försäljningsuppdrag hos Autoropa. Ägaren tog inte budet. Kanske lika bra det, eftersom det är kapitalförstöring på hög nivå :rolleyes:

Bentaygan är däremot alldeles för mycket Touareg.

Ja, j-vlar vad den var fin invändigt.:) De flesta premium-/lyxtillverkarna har mycket att lära här!

Jag håller med. Nya GTn är på en helt annan nivå än vad den varit tidigare.
Nu kanske t.o.m Rolls (Wraith etc) chaufförer kan tänka om.


Kul och tråkigt på sanna gång - jag gillar GT-racing och att man racear ’gatbilar’ samtidigt som jag tycker att LMP1 och tidigare Grupp C hör hemma på Le Mans.


Jag förstår din poäng. LMP bilarna kör väl redan nu om sisådär 40 bilar per varv under 24 timmars. Men det är det som är lite charmen med kan jag tycka..

Sen läste jag i artikeln att det hittills bara var Glickenhaus som bekfräftat att dom skall köra med en hypersportbil.
Vore roligt om Bugatti m.fl körde. Likt Gran Turismo PS4 ;)

Ja vad jag kan minnas så var det en svart utanför Italienska skafferiet (givetvis på en lastplats där han inte fick stå ;))


Kan omöjligt ha varit jag ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tack, skall kolla in det!

Golvet ser ej så trevligt ut :(, funderat på att köra med presenning och trekanslister jäms tre kanter men det lär gå hål rätt fort i presenning.

Kollar upp linoleummatta

Jag köpte Linoliummatta på rulle, 2x7m. Bra eftersom de finns i alla möjliga färger så man kan matcha golvet. Som du ser blir det skitigt. Tyvärr hitta jag inte på någon som var bredare än 2m, jag skulle gärna haft 2,5m eftersom snön som rasar ner från hjulhusen stänker lite. Jag har lagt små tunna plastlister under kanterna så att mattans kanter håller sig lite uppvikta och vattnet kvar på mattan. Sen tar jag bara en gummiskrapa och skrapar ut vattnet.

fullsizeoutput_ee6_zpsmsu46ega.jpeg
 
Kommer Lmp2 vara kvar och köra på samma varvtider som "toppklassen"?
Inte direkt utveckling att värsta klassen ska köra ca6 sek saktare på kval än ifjol.
Toyota Lmp1: 3.15.377 kval2018.
Lmp2 : 3.24.842 kval 2018
Hyperbilarna siktar på 3.22 på kval.

Ingen aning faktiskt.
Men vad jag förstått så skall samtliga övriga klasser finnas kvar.

Men "hypersport" klassen skall väll ersätta LMP1 i Le mans ?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Ja, hyper ska bli den värsta, bilarna kommer säkert bli riktigt grymma men det tar ju bort lite av tjusningen med le mans om toppklassen ska bli jämnbördig med lmp2. Omkörningar/varvningar är ju en stor del av sporten..

Ingen aning faktiskt.
Men vad jag förstått så skall samtliga övriga klasser finnas kvar.

Men "hypersport" klassen skall väll ersätta LMP1 i Le mans ?
 
Ja, hyper ska bli den värsta, bilarna kommer säkert bli riktigt grymma men det tar ju bort lite av tjusningen med le mans om toppklassen ska bli jämnbördig med lmp2. Omkörningar/varvningar är ju en stor del av sporten..

Kommer finnas omkörningar så det räcker till.
Tänk om några år när flera av dom största tillverkarna börjar medverka....

F1 blir ju mer och mer lamt för varje år, hade varit kul med en ny serie ;)
 
Vad har folket här för åsikter på touchpaneler?
Har själv en s.k haptisk panel i bilen.

Och även om det ser snyggt ut (När det är rent åtminstone) så tar det ju all fokus ifrån vägen.
Är jag oldschool? Eller är det fler än mig som saknar dom gamla hederliga rattarna för temperatur, infotainment osv. (Placerade runt växelspaken.
 
Topp