• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ronnie Coleman körde Viper förut :D

Kanske därför han inte kan gå nu ...

På tal om långa människor och små bilar, såg ett klipp på en gigantisk bodybuilder som var typ 2.20 lång och han hade kommit fram till att den bil som fungerade bäst för honom var en Audi A3!
Så bara för det är en liten bil behöver inte betyda att man sitter illa om man är väldigt lång :) dock lär där ju inte vara mycket plats kvar i baksätet..
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex

1D82F9F3-02EC-4D2F-B5E3-9AF0EC3FF895.jpeg
 

Edin

Panerai
Måste ju passa perfekt.. om du plockar ur förarstolen ;)
Du är heller inte en bortskämd tant på Östermalm
På tal om långa människor och små bilar, såg ett klipp på en gigantisk bodybuilder som var typ 2.20 lång och han hade kommit fram till att den bil som fungerade bäst för honom var en Audi A3!
Så bara för det är en liten bil behöver inte betyda att man sitter illa om man är väldigt lång :) dock lär där ju inte vara mycket plats kvar i baksätet..

Haha!
Nä är varken en tant eller kort. Men helt klart funkar det att köra en liten bil. Kör ju en Polo(w) nu. Men ska man köra längre sträckor är det lite jobbigt i mindre bliar då man sällan kan ställa in stolen lika bra som i större bilar. Stolen är ju likt bilen mindre.
 

meo_swe

Audemars
Ni som kan bilar!
Besiktigade precis mitt härke till bil.
Fick nedslag på 4 punkter (varav två lampor) och måste ombesiktiga inom en månad.
Ojämn bromsverkan samt yttre styrled Höger och vänster.
fått KF hos mek på ca 5000 (och någon hundring extra för besiktning), är det rimligt?
Lämnar bilen på onsdag i sådana fall
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Går lite lätt i bilbytartankar
@Richie är du nöjd med din, only honest answers :D

IMG_20190121_143949.jpg
Jag säger kör!
Är egentligen BMW-fanboy från början men efter 4st var det dags att vidga mina vyer :) (velade dock och funderade faktiskt på en M2 innan det blev Rs3an)
Men den har levt upp till förväntningarna än så länge, väldigt nöjd!
Det är en perfekt daily-driver om du frågar mig... Quattron i kombination med effekten och det underbara ljudet ifrån 5an är allt man behöver :D
Och den är ruggigt snabb...
 

Trulli

Cartier
@Trulli

Fick syn på följande
https://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/golvplattor-och-mattor/mattor/gummimatta-375003/

Var 20% rabatt under helgen.
Oklart hur det kommer funka, får testa :). Kommer troligtvis bli problem när hjulen svängs..

Såg inget vidare ut innan...
20190120_100928.jpg


20190120_141035.jpg

20190120_184211.jpg

20190120_153012.jpg

Mattan har små räfflor som jag hoppas skall hjälpa när det är dags att borsta rent
20190120_152145.jpg

Det kommer helt klart bli mycket bättre. Jag hade något liknande tidigare, men det jag störde mig på är att det även droppar mitt under bilen där inte mattan ligger.
Jag hade inte räfflade mattor tidigare och det borde hindra smältvatten att rinna utanför mattan, iaf om det är lite vatten.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det kommer helt klart bli mycket bättre. Jag hade något liknande tidigare, men det jag störde mig på är att det även droppar mitt under bilen där inte mattan ligger.
Jag hade inte räfflade mattor tidigare och det borde hindra smältvatten att rinna utanför mattan, iaf om det är lite vatten.
Jag har sådana mattor och minsta ojämnhet så tyvärr rinner det utanför dem. Säkert bättre än utan men ingen toppenlösning.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ha, kool. Bilden är tagen utanför vårt hus i frankrike. Inte för att någon bör bry sig men kan tillägga att det är rätt kul att se sportbilar med kortege dra förbi utanför.
Var är bilden tagen? Känner igen mig så väl men kan inte placera det...

Edit: Om du känner att det är ok att göra platsen känd.
 
Topp