• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jo, jag fick tag på dem igår. Tyvärr inget rakt o bra svar. De tog mig på allvar och var korrekta. Rådde mig att polisanmäla. Stängde av mitt abonnemang. Nu får jag snart nytt bankkort och sen ny pinkod...

Okej
Bra svar av dom. :rolleyes:
Sa dom inget om tekniska fel ?
Detta kommer nog att läggas ner, Men nu har du gjort det du kan göra. :)

Detta är mitt råd.
Skapa ett separat person konto till (man kan ha flera till just detta syfte)
Lägg in en mindre summa på det kontot då ligger det inte på ditt Bankkort ''Visa'' ''Mastercard''.

Känner inte till vilken bank du har men vissa har aviseringar via Sms då det händer något på kontot.
Sedan vet jag inte om den App du använder tillåter detta ?

Hoppas du slipper mer strul :)

//Simon

Jo, jag fick tag på dem igår. Tyvärr inget rakt o bra svar. De tog mig på allvar och var korrekta. Rådde mig att polisanmäla. Stängde av mitt abonnemang. Nu får jag snart nytt bankkort och sen ny pinkod...

Om det är ett bedrägeri så är det verkligen någon som går i gång på "många bäckar små" får du mer info framåt håll oss gärna uppdaterad.

RS6 som privatbil, Dahlbäck Racing byggd & 730hk
638DFDB5-EA14-4C6D-9E7E-C0E26F693E36.jpeg

Hemma bygget som ska gå på bana i sommar. 1200hk Audi A4.
125D8E12-236D-4366-9407-4F05AB06412F.jpeg

Dahlbäck Har gått igenom motorn, Milltek helsystem, custom programvara :)
I A4an sitter de en 2.8l 24v VR6 med topp från Golf R32 tillsammans med en EFR9180 snurra, E100 bränsle & ett MaxxECU styrsystem, i korta drag.
Hur funkar RS6an som daily car?
Tyvärr kör jag fortfarande 5000 mil/år varför den typen av bil inte känns riktigt möjlig, min förhoppning är dock att halvera den sträckan och då kanske RS6 ligger inom räckhåll.

Hur funkar RS6an som daily car?
Tyvärr kör jag fortfarande 5000 mil/år varför den typen av bil inte känns riktigt möjlig, min förhoppning är dock att halvera den sträckan och då kanske RS6 ligger inom räckhåll.
Den är helt magisk faktiskt. De är nog den mest all around prestandabil jag kan tänka mig. Och vid långkörning går den att få ner till 0.8-0.9 så de är ändå försvarbart. :)

Ska snart åka hem i min gamla Peugeot från 2004 eftersom frugan har finbilen, en 07 CR-V. Är inte alls sjukt avundsjuk och känner inget ha-begär över en RS6. Nä, ja inte bitter. :D

Btw, ni som har koll. Behöver "ny" bil. Budget ca 130k. Önskelista: Bra awd, möjlighet till diff-lock eller liknande, lagom markfrigång, bensinare, relativt billig att äga. Mitt enda alternativ som jag hittat är Subaru XV. Körde fast med CR-V'n i snön och det vill jag inte göra om. Ett hjul per axel spann, mycket nytta av den "fyrhjulsdriften" man fick då.

Har denna vecka fått ett sug på en BMW 550m d 2015-2017.

Någon här som kör en eller kört dem? Har bara kört 535 d och den var minst sagt trevlig. Kända problem?

Ni får gjärna avråda mig så jag kan lägga pengar på nya klockor ;)

Vad hade ni valt mellan R-design och Inscription på nya V60 och varför?

Jag har haft två S90 hyrbilar (dock splitternya, jag var första kund på båda, så ingen var mer sliten än den andra), i en månad var.
En med Inscription och en med R-design.
Jag gillade Inscription mycket mer, interiören och komforten (både fjädring och säten) på bilen tyckte jag var bättre med Inscription.

Gissar att det är samma på nya V60n då den känns som en något mindre version av V90n.

De stjäls hela tiden. Billigaste försäkring för mig är 34k på 550d och då är jag halvgubbe med eget garage.
Försökte slå den men fick bara tillsvars att de inte kunde lämna pris ;) lite som vanligt. Jag får ringa min försäkringsgubbe i morgon.

Jag har haft min Mercedes G klass i nu snart två år och vill egentligen ha en G63... men, bränslekostnader och försäkring sticker iväg, samt inköpspriset.
Så tänkte mig något emellan.

Har denna vecka fått ett sug på en BMW 550m d 2015-2017.

Någon här som kör en eller kört dem? Har bara kört 535 d och den var minst sagt trevlig. Kända problem?

Ni får gjärna avråda mig så jag kan lägga pengar på nya klockor ;)
Körde en 16' i ca två år, supertrevlig på alla sätt och vis. I längden var det jag störde mig mest på att fjädringen var åt det hårdare hållet. Inga bekymmer om man plöjer motorväg och liknande men jag tyckte den var mardröm inne i stan.
Fick strul med radarn av någon anledning, BMW fick beställa verktyg från Tyskland för att kunna åtgärda, anledningen till att jag nämner det är för exakt samma grej hände med bilen den ersatte.

Så det enda konkreta jag kan komma med är att du bör provköra ordentligt.:)

Ska snart åka hem i min gamla Peugeot från 2004 eftersom frugan har finbilen, en 07 CR-V. Är inte alls sjukt avundsjuk och känner inget ha-begär över en RS6. Nä, ja inte bitter. :D

Btw, ni som har koll. Behöver "ny" bil. Budget ca 130k. Önskelista: Bra awd, möjlighet till diff-lock eller liknande, lagom markfrigång, bensinare, relativt billig att äga. Mitt enda alternativ som jag hittat är Subaru XV. Körde fast med CR-V'n i snön och det vill jag inte göra om. Ett hjul per axel spann, mycket nytta av den "fyrhjulsdriften" man fick då.
Svårt! Letade själv länge efter en tysk bil med euro6 motor, awd, låga mil, bensin och minst 180hk. Budget 300k. Fick ge upp bensin...

Körde en 16' i ca två år, supertrevlig på alla sätt och vis. I längden var det jag störde mig mest på att fjädringen var åt det hårdare hållet. Inga bekymmer om man plöjer motorväg och liknande men jag tyckte den var mardröm inne i stan.
Fick strul med radarn av någon anledning, BMW fick beställa verktyg från Tyskland för att kunna åtgärda, anledningen till att jag nämner det är för exakt samma grej hände med bilen den ersatte.

Så det enda konkreta jag kan komma med är att du bör provköra ordentligt.:)
Tack för ett bra svar!!
Har svårt att se att det inte skulle vara en bra bil. Men bra att få lite info om problem då de kan komma att kosta en klocka eller två.
Är effekten riktigt bra? Det borde vara ett skönt drag!
Åker inte tusentals mil per år med privata bilar, men vill åka bra de 1000-1500 mil som det blir.

Tillbaka
Topp