På tal om reklamfilmer så borde denna klassas in som en av de bästa genom tiderna?
Överlägsen:
Pluspoäng för Guy Ritchie directed också
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tal om reklamfilmer så borde denna klassas in som en av de bästa genom tiderna?
Lancia Delta S4 original eller replica?Den som finns i Sverige i std utförande (bilfirma) ska vara en av dom som inte blev en rallybil.
Tror den är blå eller i silver (minns inte)
I Finland finns det några men Spec på dessa vet jag inte då jag inte äger dom
En bild på en Lancia 2016 WRC Denna har jag kört
//Simon
Lancia Delta S4 original eller replica?
Fet i vilket fall.
Hyrde bil via Avis en vecka när jag var uppe i Norrbotten, kom hem igår.
Första, en Toyota CH-R 2019, immade och fryste på insidan av rutorna på några minuter. Två nätter i varmgarage räckte inte. Fick lämna tillbaka den. Bil nr 2, en Kia Ceed kombi, var 2 år gammal, gått 4 000 mil, gammal för att vara en hyrbil. I ett blindtest med en Peugeot från 1997 hade jag inte kunnat se någon skillnad. Vilken skitbil. De som säger att Kia är "bra för pengarna" har nog inte någon aning om vad de pratar om.
Bil nr 3. Toyota Avensis Hybrid, 2019. Sjukt omodern invändigt, men fungerade tillfredsställande iaf.
Jävla skit med Avis och jävla skit med Kia!
Du fick ju dock bara skräp.
Var det Avis i Karesuando eller??
Första, en Toyota CH-R 2019, immade och fryste på insidan av rutorna på några minuter. Två nätter i varmgarage räckte inte. Fick lämna tillbaka den. Bil nr 2, en Kia Ceed kombi, var 2 år gammal, gått 4 000 mil, gammal för att vara en hyrbil. I ett blindtest med en Peugeot från 1997 hade jag inte kunnat se någon skillnad. Vilken skitbil. De som säger att Kia är "bra för pengarna" har nog inte någon aning om vad de pratar om.
Bil nr 3. Toyota Avensis Hybrid, 2019. Sjukt omodern invändigt, men fungerade tillfredsställande iaf.
Asiatiska bilar, exakt vad man kan förvänta sig.
Grattis! Snygg färgkombo.2019 startade med tillökning av familjen
Ny bil vart skoda superb sportline
Hah!
Ska jag fan skriva i enkäten jag fick.
Luleå Airport. (Kallax!)
Nu var det ju Jokkmokks marknad den helgen, så det mesta var uppbokat, men ändå!
Kollegan har haft en hel del problem med sin Optima hybrid men han kan ju ha fått ett måndagsex förstås.Jag funderar faktiskt på en Kia Optima som förmånsbil, nu är den förvisso nästan den enda som kan klämmas in i budgeten (hybrid, max 9.5 basbelopp) men jag tycker ändå att den är helt ok, skulle absolut kunna leva med den. Men 9/10 asiatiska bilar är jättebra för den som egentligen inte tycker om bilar, vill man ha bekymmerslöst ägande är de generellt sett svårslagna.
Är det någon som har erfarenheter av Webastos app? Eftermarknadsvarianten av Volvo On Call. Vill gärna slippa krångla med fjärrkontroll, en app känns smidigare.
Tackar.Grattis! Snygg färgkombo.
Ovanlig(?) färg på en Skoda, påminner om Audi's Nardo grey, kanske t.om är samma eftersom båda tillhör VAG?
Jag funderar faktiskt på en Kia Optima som förmånsbil, nu är den förvisso nästan den enda som kan klämmas in i budgeten (hybrid, max 9.5 basbelopp) men jag tycker ändå att den är helt ok, skulle absolut kunna leva med den. Men 9/10 asiatiska bilar är jättebra för den som egentligen inte tycker om bilar, vill man ha bekymmerslöst ägande är de generellt sett svårslagna.
Är det någon som har erfarenheter av Webastos app? Eftermarknadsvarianten av Volvo On Call. Vill gärna slippa krångla med fjärrkontroll, en app känns smidigare.
Kollegan har och nja, det har vi nog inte märkt. Vi har en XC60 T8, den upplevs som väldigt stabil även om jag inte är 110% imponerad av fyrhjulsdriften på den.Kör en Volvo XC90 T8 idag.
Väldigt vinglig vid acceration vid lite högre hastighet.
Någon mer som kört upplevt det?
Annars ganska intressant bil.
Dubbfria vinterdäck? De har väldigt mjuk gummiblandning och däcksidor. En effekt är att bilen vinglar i fart. Inte farligt men kan kännas obehagligt. Viss förbättring kan fås genom höjt däcktryckMitt arga "irriterad-på-Avis"-inlägg blev säkert väl hårt mot Kia.
Om man ser den som framhjulsdriven med temporär drivhjälp bak så är det lättare att smälta. Men det räcker nog för 98-99% av köparna.Kollegan har och nja, det har vi nog inte märkt. Vi har en XC60 T8, den upplevs som väldigt stabil även om jag inte är 110% imponerad av fyrhjulsdriften på den.
Jo, det är väl så, men den är ganska sen i ingreppet. Vi som har en rejäl backe utanför huset måste välja 4x4-läge manuellt varje morgon.Om man ser den som framhjulsdriven med temporär drivhjälp bak så är det lättare att smälta. Men det räcker nog för 98-99% av köparna.
Samma sak här, intresserad av antingen T8 eller CC T6. Provkörd T8 i förmiddags och gillade den skarpt.Funderar på att byta min XC70 D4 Summum mot en V90CC T5 Pro Edition, nån som har lite input? Bensin framför diesel?
Samma sak här, intresserad av antingen T8 eller CC T6. Provkörd T8 i förmiddags och gillade den skarpt.
Kolla nya RAV4.Jag funderar faktiskt på en Kia Optima som förmånsbil, nu är den förvisso nästan den enda som kan klämmas in i budgeten (hybrid, max 9.5 basbelopp) men jag tycker ändå att den är helt ok, skulle absolut kunna leva med den. Men 9/10 asiatiska bilar är jättebra för den som egentligen inte tycker om bilar, vill man ha bekymmerslöst ägande är de generellt sett svårslagna.
Vi har en XC60 T8, en kanonbil som vi tycker jag få svagheter. Jag gillar designen, komforten och prestandan. Det märks absolut ingen skillnad på prestandan om man kör bilen nyladdad, eller helt oladdad.Samma sak här, intresserad av antingen T8 eller CC T6. Provkörd T8 i förmiddags och gillade den skarpt.
Funderar lite om vinterdäck med 235 är lite sådär. Men tyvker den är lite för vi golf o chassit.Kollegan har och nja, det har vi nog inte märkt. Vi har en XC60 T8, den upplevs som väldigt stabil även om jag inte är 110% imponerad av fyrhjulsdriften på den.
Grymt, tack för input!Vi har en XC60 T8, en kanonbil som vi tycker jag få svagheter. Jag gillar designen, komforten och prestandan. Det märks absolut ingen skillnad på prestandan om man kör bilen nyladdad, eller helt oladdad.
Den är dock inte jättesnål, den ska inte betraktas som en hybridbil man köper för att den är så väldigt snål och ekonomisk, den bör betraktas som en stor suv med 400hk, som tack vare elmotorn är lite extra snål. Vi laddar förvisso inte jätteofta men den drar gärna över litern blandad körning. Men åter igen, det är helt ok för en stor och bekväm suv där man nyttjar prestandan mer eller mindre hela tiden, full gas spar tid!
Sen tycker jag att bilen vi hade innan, V60 AWD, hade en bättre fyrhjulsdrift. I alla fall så länge man inte forcerar systemet och manuellt väljer 4x4-läget.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=79&t=145672Funderar på att byta min XC70 D4 Summum mot en V90CC T5 Pro Edition, nån som har lite input? Bensin framför diesel?
Kollegan har haft en hel del problem med sin Optima hybrid men han kan ju ha fått ett måndagsex förstås.