Johanw
Silver
BMW har iaf programmerbara knappar, om än inte på ratten. Raden vid radion (stationsvalsknapparna) går att programmera som genvägar i iDriven.
Som jag sa Likt 1-8 knapparna idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BMW har iaf programmerbara knappar, om än inte på ratten. Raden vid radion (stationsvalsknapparna) går att programmera som genvägar i iDriven.
Bmw har en del att lära sig när det gäller design av rattar.
När det gäller Diesel så håller jag med dig!True! Och Audi har en del att lära sig när det kommer till att bygga motorer.
Deras bensinare har haft sina problem genom åren också...När det gäller Diesel så håller jag med dig!
Som jag sa Likt 1-8 knapparna idag.
Bmw har en del att lära sig när det gäller design av rattar.
Hängde inte med hur du menade, men pilarna på högersidan vid hjulet byter ju låt framåt/bakåt?Nej...
Liknande ratt i Q3an på jobbet.
Går inte att byta låt via ratten eftersom pilarna ändrar i instrumentet istället.
Scroll hjul är ingen höjdare på en ratt tycker jag, speciellt typ Volvo V70 där jag ofta kom åt scroll hjulet och fuckade upp mycket när man rattade hetskt.
Tycker inte någon knapp på den där ratten är något man använder förutom volym hjulet...
Hängde inte med hur du menade, men pilarna på högersidan vid hjulet byter ju låt framåt/bakåt?
Huvudsyftet med bilden var egentligen att de valt att köra utan massa knappar för farthållaren på ratten, utan har en seperat spak till detta vilket jag tycker är bäst/smidigast!
Hade samma i min BMW E90 335i, fattar inte varför BMW valt att flytta det till ratten? ser bara rörigt ut..
Håller med om att knappar på ratten för farthållare är bättre. Bra när man inte behöver ta händerna från ratten för att använda.Hmmm... Undrar om jag har missat det på Q3an... Känns nästan lite omöjligt att missa det...
Jag föredrar faktiskt knappar för farthållare på ratten.
Jag har inte super mycket emot spaken men skönare med knapparna på ratten
Huvudsyftet med bilden var egentligen att de valt att köra utan massa knappar för farthållaren på ratten, utan har en seperat spak till detta vilket jag tycker är bäst/smidigast!
Hade samma i min BMW E90 335i, fattar inte varför BMW valt att flytta det till ratten? ser bara rörigt ut..
Där jag bor gäller det tyvärr samtliga märken, otroligt irriterande! Men det är så det blir när idioterna som styr kommunen får för sig att sätta rondeller var femte meter.. Garanterat att någon högt upp äger aktier i bolaget som bygger rondeller.De flyttade knapparna till ratten eftersom BMW-ägare är oförmögna till att veta vad ”spakarna” bakom ratten till vänster gör
Tänk på att det priset inte inkluderar försäkring typ 500kr/mån och skatt ungefär lika mycket till. E-pace är väl ungefär lika bra som vilken Tiguan, Kuga, X1, Q3 som helst. Genom att privatleasa slipper du ju oroa dig för restvärdet också vilket brukar vara det starkaste argumentet mot lite udda märken som Jaguar ändå måste sägas vara.Tjena,
Har idag en BMW X1 2014 års modell, tjejen och jag är igentligen nöjda. Men den känns ganska trött när det kommer till teknik osv. Vi har en son på två år, så vi kör bilbarnstol osv.
Imorse klickade jag runt på lite olika bilmärkes hemsidor. Fastnade för Jaguar E-Pace, dom kör en drive på Signature FE D150 AWD Aut. Priser för privatleasing är 3395sek månad, helt okej utrustad bil och 5k mil på 36 månader.
Var ute idag och provkörde den, tyckte det kändes riktigt bra. Ingen misil på vägarna men det duger för oss. Någon som har några erfarenheter om denna bilen? Kan absolut inget om Jaguar...
Trevlig kväll!
Tjena,
Har idag en BMW X1 2014 års modell, tjejen och jag är igentligen nöjda. Men den känns ganska trött när det kommer till teknik osv. Vi har en son på två år, så vi kör bilbarnstol osv.
Imorse klickade jag runt på lite olika bilmärkes hemsidor. Fastnade för Jaguar E-Pace, dom kör en drive på Signature FE D150 AWD Aut. Priser för privatleasing är 3395sek månad, helt okej utrustad bil och 5k mil på 36 månader.
Var ute idag och provkörde den, tyckte det kändes riktigt bra. Ingen misil på vägarna men det duger för oss. Någon som har några erfarenheter om denna bilen? Kan absolut inget om Jaguar...
Trevlig kväll!
Plockar ut ny tjänstedroska idag. Tackvare än mer generös policy än sedvanliga 7,5 pbb, så blev det än V60 T5 R-design.
Spännande att se hur moderna Volvosar står sig mot MB som jag kört och jobbat med på sistone.
Råkade beställa en Volvo idag, 500 hästar, 2800nm, 12-växlad dual clutchlåda
Alltså inte Geely-Volvo, utan dom där stora bilarna. Motorn väger tydligen 1199kg torr.
Får väl inte ens nåt dit va? @demondave
Får väl inte ens nåt dit va? @demondave
0-90 innan förmiddagsfikat! Elektroniskt begränsad där, hastigheten alltså, inge begränsad vid 09:45.
Nu är den ju specad för totalvikt på 64-74 ton beroende på bärighetsklass, så mer där fokus ligger. Men den accar klart snabbare med dual clutch-lådan, helt sinnes känsla att sitta i en lastbil som gör sportbilsväxlingar.
Obegränsat förmiddagsfika. Jag gillart'!
Vilken axelcomboRåkade beställa en Volvo idag, 500 hästar, 2800nm, 12-växlad dual clutchlåda
Alltså inte Geely-Volvo, utan dom där stora bilarna. Motorn väger tydligen 1199kg torr.
Vilken axelcombo
Vad är norgelyft? Styrbar tagaxel? Påbyggnad?Fulluftad 6x2 singelhjulsboggi med 3,40 hjulbas och norgelyft, anpassad till den uppdaterade bruttoviktstabellen som kom med BK4. Rätt lätt bil, rätt mycket fokus på lastförmåga.
Vad är norgelyft? Styrbar tagaxel? Påbyggnad?
Okey, låter Nice. Batteri ovanför tagaxeln eller på vänstersidan?Obegränsad axellyft, så drivaxeltryck på över 20 ton går att få till med lass. Grym hjälp på vintern, men kostar endel och medför innerliner i ramen. Påbyggnaden är typ fast vändskiva och ett gångbord