• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Bmw har en del att lära sig när det gäller design av rattar.
0EF82838-BDBF-4ACA-9E9F-4B3769A8C8BC.jpeg

True! Och Audi har en del att lära sig när det kommer till att bygga motorer.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bmw har en del att lära sig när det gäller design av rattar.
0EF82838-BDBF-4ACA-9E9F-4B3769A8C8BC.jpeg

Nej...
Liknande ratt i Q3an på jobbet.
Går inte att byta låt via ratten eftersom pilarna ändrar i instrumentet istället.
Scroll hjul är ingen höjdare på en ratt tycker jag, speciellt typ Volvo V70 där jag ofta kom åt scroll hjulet och fuckade upp mycket när man rattade hetskt.
Tycker inte någon knapp på den där ratten är något man använder förutom volym hjulet...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nej...
Liknande ratt i Q3an på jobbet.
Går inte att byta låt via ratten eftersom pilarna ändrar i instrumentet istället.
Scroll hjul är ingen höjdare på en ratt tycker jag, speciellt typ Volvo V70 där jag ofta kom åt scroll hjulet och fuckade upp mycket när man rattade hetskt.
Tycker inte någon knapp på den där ratten är något man använder förutom volym hjulet...
Hängde inte med hur du menade, men pilarna på högersidan vid hjulet byter ju låt framåt/bakåt? :)

Huvudsyftet med bilden var egentligen att de valt att köra utan massa knappar för farthållaren på ratten, utan har en seperat spak till detta vilket jag tycker är bäst/smidigast!
Hade samma i min BMW E90 335i, fattar inte varför BMW valt att flytta det till ratten? ser bara rörigt ut..
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hängde inte med hur du menade, men pilarna på högersidan vid hjulet byter ju låt framåt/bakåt? :)

Huvudsyftet med bilden var egentligen att de valt att köra utan massa knappar för farthållaren på ratten, utan har en seperat spak till detta vilket jag tycker är bäst/smidigast!
Hade samma i min BMW E90 335i, fattar inte varför BMW valt att flytta det till ratten? ser bara rörigt ut..

Hmmm... Undrar om jag har missat det på Q3an... Känns nästan lite omöjligt att missa det...

Jag föredrar faktiskt knappar för farthållare på ratten.
Jag har inte super mycket emot spaken men skönare med knapparna på ratten :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Hmmm... Undrar om jag har missat det på Q3an... Känns nästan lite omöjligt att missa det...

Jag föredrar faktiskt knappar för farthållare på ratten.
Jag har inte super mycket emot spaken men skönare med knapparna på ratten :)
Håller med om att knappar på ratten för farthållare är bättre. Bra när man inte behöver ta händerna från ratten för att använda. :)
 

Belfort

Omega
Huvudsyftet med bilden var egentligen att de valt att köra utan massa knappar för farthållaren på ratten, utan har en seperat spak till detta vilket jag tycker är bäst/smidigast!
Hade samma i min BMW E90 335i, fattar inte varför BMW valt att flytta det till ratten? ser bara rörigt ut..

De flyttade knapparna till ratten eftersom BMW-ägare är oförmögna till att veta vad ”spakarna” bakom ratten till vänster gör :hilarious:
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
De flyttade knapparna till ratten eftersom BMW-ägare är oförmögna till att veta vad ”spakarna” bakom ratten till vänster gör :hilarious:
Där jag bor gäller det tyvärr samtliga märken, otroligt irriterande! Men det är så det blir när idioterna som styr kommunen får för sig att sätta rondeller var femte meter.. Garanterat att någon högt upp äger aktier i bolaget som bygger rondeller.
Det har dock gjort att man läser bilarnas rörelse väldigt bra och man kan förutspå om idioten bakom ratten ska svänga eller inte. :rolleyes:
 

Ramtelin

Omega
2-Faktor
Tjena,

Har idag en BMW X1 2014 års modell, tjejen och jag är igentligen nöjda. Men den känns ganska trött när det kommer till teknik osv. Vi har en son på två år, så vi kör bilbarnstol osv.

Imorse klickade jag runt på lite olika bilmärkes hemsidor. Fastnade för Jaguar E-Pace, dom kör en drive på Signature FE D150 AWD Aut. Priser för privatleasing är 3395sek månad, helt okej utrustad bil och 5k mil på 36 månader.

Var ute idag och provkörde den, tyckte det kändes riktigt bra. Ingen misil på vägarna men det duger för oss. Någon som har några erfarenheter om denna bilen? Kan absolut inget om Jaguar...

Trevlig kväll!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tjena,

Har idag en BMW X1 2014 års modell, tjejen och jag är igentligen nöjda. Men den känns ganska trött när det kommer till teknik osv. Vi har en son på två år, så vi kör bilbarnstol osv.

Imorse klickade jag runt på lite olika bilmärkes hemsidor. Fastnade för Jaguar E-Pace, dom kör en drive på Signature FE D150 AWD Aut. Priser för privatleasing är 3395sek månad, helt okej utrustad bil och 5k mil på 36 månader.

Var ute idag och provkörde den, tyckte det kändes riktigt bra. Ingen misil på vägarna men det duger för oss. Någon som har några erfarenheter om denna bilen? Kan absolut inget om Jaguar...

Trevlig kväll!
Tänk på att det priset inte inkluderar försäkring typ 500kr/mån och skatt ungefär lika mycket till. E-pace är väl ungefär lika bra som vilken Tiguan, Kuga, X1, Q3 som helst. Genom att privatleasa slipper du ju oroa dig för restvärdet också vilket brukar vara det starkaste argumentet mot lite udda märken som Jaguar ändå måste sägas vara.
 

Veratio

Cartier
Tjena,

Har idag en BMW X1 2014 års modell, tjejen och jag är igentligen nöjda. Men den känns ganska trött när det kommer till teknik osv. Vi har en son på två år, så vi kör bilbarnstol osv.

Imorse klickade jag runt på lite olika bilmärkes hemsidor. Fastnade för Jaguar E-Pace, dom kör en drive på Signature FE D150 AWD Aut. Priser för privatleasing är 3395sek månad, helt okej utrustad bil och 5k mil på 36 månader.

Var ute idag och provkörde den, tyckte det kändes riktigt bra. Ingen misil på vägarna men det duger för oss. Någon som har några erfarenheter om denna bilen? Kan absolut inget om Jaguar...

Trevlig kväll!

Beställde en sådan i januari.

Håller med. Verkar som mycket bil för pengarna.

Skatten är runt 8, så ni tänker på det.

Köpte fälgar från England till bra kurs.

PMa om du har några funderingar, tycker mig ha hyfsat bra koll.


N
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Funderar in på XPEL stenskottsfilm eller åtgärda stenskott med Chipex.

Check it out
Ge mig feedback på vad jag kan göra bättre. Tyvärr hade jag fel fokusinställning på kameran så vissa delar är lite ur fokus.

Tänkte lägga upp lite videos gällande bilen samt annat som kan vara av intresse för den stora massan :). Men det kommer i princip bara vara om bilar eller prylar.

 
Senast ändrad:

WiktorK

Omega
Plockar ut ny tjänstedroska idag. Tackvare än mer generös policy än sedvanliga 7,5 pbb, så blev det än V60 T5 R-design.

Spännande att se hur moderna Volvosar står sig mot MB som jag kört och jobbat med på sistone.
 

Tapiren

Cartier
Plockar ut ny tjänstedroska idag. Tackvare än mer generös policy än sedvanliga 7,5 pbb, så blev det än V60 T5 R-design.

Spännande att se hur moderna Volvosar står sig mot MB som jag kört och jobbat med på sistone.

Jag gillar Volvos nya design, både exteriört och interiört.

Nog för att menysystemet är värdelöst...men jag gillar dem ändå.

Hur är den?
 

demondave

Rolex

RobertD

Ingenting
2-Faktor
0-90 innan förmiddagsfikat! :) Elektroniskt begränsad där, hastigheten alltså, inge begränsad vid 09:45.

Nu är den ju specad för totalvikt på 64-74 ton beroende på bärighetsklass, så mer där fokus ligger. Men den accar klart snabbare med dual clutch-lådan, helt sinnes känsla att sitta i en lastbil som gör sportbilsväxlingar.

Obegränsat förmiddagsfika. Jag gillart'!
 
Topp