Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, blir det läge så hör jag av mig!Riktigt trevlig! Fan va kul de ned entusiast waggen. Köplats 1 vid sälj!
64 för det skicket MÅSTE vara ett kap, vilken tidskapsel!
Tvåton på Mercor med Zaccoplanken (eller kallas dom bara det på W124?) funkar riktigt bra, kul att se röd tvåton. Vill minnas någon grönmetallic kombination på just W124 som funkade oväntat bra.
Någon mer som sett G-Class Brabusen som rullar runt Stockholm city? Riktig Brabus eller bara "moddad"?
Såg den igår, men hann inte fota.
Spelar bara normal volym de första 50 timmarna eller så.
Vissa påstår att det blir bättre ljud av det men jag själv märker ingen märkvärdig skillnad. Och om du knappt vet om det begreppet så tvivlar jag starkt på att du märker något heller
Provlyssna då. Inte svårare än så. Men som sagt jag tycker orginal är bra och jag anser mig vara ljudintresserad.HAHAHA! Antagligen inte.
Denna är ju begagnad så det lär vara "kört".
Den blå-folierade?Någon mer som sett G-Class Brabusen som rullar runt Stockholm city? Riktig Brabus eller bara "moddad"?
Såg den igår, men hann inte fota.
Denna var svart. Är den folierade en Brabus?Den blå-folierade?
Jag är nöjd men absolut inget proffs. Bilen blev ren och det var lätt att använda grejernaÄr du nöjd med grejerna? Funderar på handla lite så jag kan tvätta själv på macken. Jobbat med bilrekond i ett par år så blir oftast besviken när grejerna inte är bra och slutade chansa för ett par år sedan.
Jag är nöjd men absolut inget proffs. Bilen blev ren och det var lätt att använda grejerna
Hämtade precis ut bilen efter att ha satt transparent foliering på fronten, huven, speglarna och runt hjulhusen mot stenskott. Ser riktigt bra ut, skönt att kunna vara lite mindre orolig runt lastbilar osv. Bra jobb av WrapZone
Bodyfence verkar det heta. Har du koll på om det är bra grejer?Vad kör de för film?
Fan, jag som nästan köpte en... Tack för infon. Älskar att jag värderar info från en snubbe jag aldrig träffat högre än typ riktiga tidningars rescensioner.Syftet är bara att den ska ta mig till och från jobbet på ett billigt sätt, så jag kan finansiera något roligare. M5 kanske? Eller någon gammal Porsche?
Jag vill nästan vända på det, är man die-hard miljöentusiast går det att köra den enbart på el men då är den otroligt slö och saknar i princip värme. Kör man den som en normal bil kommer den alltid gå på en blandning av el / bensin och då drar den nog runt 0.3-0.5l/mil. När batteriet är helt slut drar den runt 0.8l/mil om man kör hyggligt normalt, mindre än så är nog orealistiskt. Långresa med högt tempo gör att den blir rejält törstig, runt 1.2l/mil.
Tyvärr måste jag nog säga att den inte är ett realistiskt alternativ, den är långt ifrån bekväm att åka i, jag skulle faktiskt inte ha köpt den om jag varit smart nog att provköra ordentligt. Nu pratade jag med några kollegor som hade den och de var nöjda, så jag litade på det.
Det är dessutom mycket som är omodernt eller lite väl snålt utformat;
-Den har ingen genomlastningslucka, skall man köra exempelvis ett par skidor måste man fälla halva baksätet.
-Appen (som kan styra värme, laddning osv) är helt oanvändbar, den kommunicerar via wifi och då måste man koppla från andra nätverk och sen ansluta till bilens nätverk för att kunna använda den.
-En del funktioner är konstiga/obegripliga/oanvändbara. Till och med säljaren tyckte att "det där med blåtand kan du glömma, den funkar inte på denna modell".
-Passagerarstolen, som inte är elektrisk, justeras i "hack", som på en Corolla från 1988. Inte ett så stort problem i praktiken, men det känns snålt.
Men, det är ingen katastrof, jag ska bara ha den för att köra till och från jobbet, och till det duger den gott!
Ja, kör man fort och pressar den lite blir den ohemult törstig, snabb långresa ger som sagt runt 1.2l/mil. Skulle man köra i ett land där man får hålla 140-150km/h skulle den säkert dra 1.5l/mil.
Det du kan kräva är att bilen lagas enligt tillverkarens anvisningar (dvs lämnas in hos ÅF). Ersättning för potentiellt lägre värde får man inte. Det erkänns inte som ett fel att bilen är lagad så länge det är gjort av ÅF enligt tillverkarens anvisningar.-Hej,
Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.
Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.
Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.
Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.
Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.
Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.
Tacksam för era råd och tips.
Det du kan kräva är att bilen lagas enligt tillverkarens anvisningar (dvs lämnas in hos ÅF). Ersättning för potentiellt lägre värde får man inte. Det erkänns inte som ett fel att bilen är lagad så länge det är gjort av ÅF enligt tillverkarens anvisningar.
Herrejeflar vad tråkigt, förstår dina funderingar hade känt likadant över en sådan pärla-Hej,
Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.
Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.
Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.
Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.
Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.
Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.
Tacksam för era råd och tips.
Herrejeflar vad tråkigt, förstår dina funderingar hade känt likadant över en sådan pärla
No probs mate! En tröst kan vara att ingenting ser ut att behöva riktas, med en riktad bil sover man aldrig gott-Tack Chuck! Det känns bara så oerhört orättvist.
Det kommer en snubbe från ingenstans och förstör min bil. Så säger man sen att den är lagad och så är man tvungen att köpa det för man har inga andra alternativ, fast man vet att bilen inte är som den var innan.
Mycket udda tingest om det är vad jag tror/ser...kanske en Frazer Nash?Denna raritet mellanlandade på jobbet idag innan avresa till Nürburgring.
Någon som vet vad modellen heter?
Bara att vara noggrann vid lackmatchning. Dom får fixa om det är dåligt.-Hej,
Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.
Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.
Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.
Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.
Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.
Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.
Tacksam för era råd och tips.
Bara att vara noggrann vid lackmatchning. Dom får fixa om det är dåligt.
Vaf är det för däck du har på ?
Ok. Är det inte Kina däck? Känna lite B till en sån fin bil.-Tack.
Däcken är Landsail.
Ha ha, mig kan du lita påFan, jag som nästan köpte en... Tack för infon. Älskar att jag värderar info från en snubbe jag aldrig träffat högre än typ riktiga tidningars rescensioner.
Och kul, @Anders Forsberg ! Åkte mycket röd 190 i slutet av 90-talet, dock en snikis.
Har Bodyfence både på sommarbilen och brukisen. Hur bra som helst.Bodyfence verkar det heta. Har du koll på om det är bra grejer?
https://wrapzone.net/vara-tjanster/stenskottsskydd-2
Fick besked om igår att luckan ska lackas om på garanti. Det är dock inte p.g.a. "stenskotten" som tråden först handlade om utan rosten i falsen mellan rutram och bagagelucka.Just det du citerade nu, dom tre senaste bilderna jag lagt upp, hade jag inte visat upp för BMW när jag la upp inlägget. Jag hittade rosten först igår.
Var på BMW igen imorse och när jag visade det där lät det lite annorlunda, rosten fotades och garantiansvarig skulle återkomma till mig.
Yes! Det stämmer. Riktigt fin bil!Mycket udda tingest om det är vad jag tror/ser...kanske en Frazer Nash?
Fick besked om igår att luckan ska lackas om på garanti. Det är dock inte p.g.a. "stenskotten" som tråden först handlade om utan rosten i falsen mellan rutram och bagagelucka.
Så om två veckor ska den in!
-Hej,
Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.
Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.
Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.
Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.
Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.
Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.
Tacksam för era råd och tips.