• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag hi-jackar tråden lite. Är det nån som har koll på hur nya XC90s standard-ljud är? Inser att det knappast är "wow" men är det ok?
är de samma som i min v90 CC så är det mycket bra, jag är ljudnörd och hade möjlighet att köra B&W ljudet men tyckte inte det var så stor skillnad som det bör va.

Standardjudet är riktigt bra
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Skulle kört på H/K iaf. Standard är inte något vidare

Köpt en begagnad men vet inte exakt vilket paket. (Standard, HK el BW).

är de samma som i min v90 CC så är det mycket bra, jag är ljudnörd och hade möjlighet att köra B&W ljudet men tyckte inte det var så stor skillnad som det bör va.

Standardjudet är riktigt bra

Det finns 3 paket - se ovan. Har du standard eller HK?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Så jävla nöjd med min lill-Merca.
Som en fröjd att köra - inte ett missljud nånstans. Dessutom betydligt roligare än vad de 130 hästarna ger sken av!

841C13F1-FC24-4947-8F93-2D01AD5E1504.jpeg


F725192B-07E0-4642-81EE-567F5A153ABB.jpeg


D62D3D26-5580-46B0-B033-9847B371000E.jpeg


BEF5DE83-5AD7-422A-A524-E239A13AC978.jpeg


Gillar denna profilen. Nästan lite ”Baby-Hammer”!

3FE5A502-CBD4-463D-998C-FBFF53B4CBA9.jpeg


A13E8C26-FA57-474F-B849-F1FBCE93BE6C.jpeg


70239BF8-F4B6-4527-A29C-3CB5926AE78A.jpeg


Också svårt att ogilla!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Köpt en begagnad men vet inte exakt vilket paket. (Standard, HK el BW).



Det finns 3 paket - se ovan. Har du standard eller HK?
Jag har standard. HK hade inte kommit när jag beställde. Men standard är riktigt rent och bra om man spelar in ordentligt.
Men HK är väl säkert värt 10k eller vad det nu kostar.
 

BOTL

Panerai
”Jag ska bara regga mig på det där forumet klocksnack för att köpa en gammal seamaster”
”Ska bara in på Porsche för att kolla lite”
”Måste bara köpa en liten flaska schampoo till bilen, inget annat”
Hopplöst :D

72F5DE85-6B30-42C9-9006-6615AB61D1F9.jpeg
E1D7048F-80D3-4585-A020-8C5EE1784C82.jpeg


Beställde så mycket att jag upptäckte att det fanns ett kolli till att hämta... Kompletterande bild :hilarious:
D8BF2562-09A9-4DA0-8883-D2E5549EE444.jpeg
Är du nöjd med grejerna? Funderar på handla lite så jag kan tvätta själv på macken. Jobbat med bilrekond i ett par år så blir oftast besviken när grejerna inte är bra och slutade chansa för ett par år sedan.
 

kuma-kun

Audemars
Syftet är bara att den ska ta mig till och från jobbet på ett billigt sätt, så jag kan finansiera något roligare. M5 kanske? Eller någon gammal Porsche? :)



Jag vill nästan vända på det, är man die-hard miljöentusiast går det att köra den enbart på el men då är den otroligt slö och saknar i princip värme. Kör man den som en normal bil kommer den alltid gå på en blandning av el / bensin och då drar den nog runt 0.3-0.5l/mil. När batteriet är helt slut drar den runt 0.8l/mil om man kör hyggligt normalt, mindre än så är nog orealistiskt. Långresa med högt tempo gör att den blir rejält törstig, runt 1.2l/mil.

Tyvärr måste jag nog säga att den inte är ett realistiskt alternativ, den är långt ifrån bekväm att åka i, jag skulle faktiskt inte ha köpt den om jag varit smart nog att provköra ordentligt. Nu pratade jag med några kollegor som hade den och de var nöjda, så jag litade på det.

Det är dessutom mycket som är omodernt eller lite väl snålt utformat;
-Den har ingen genomlastningslucka, skall man köra exempelvis ett par skidor måste man fälla halva baksätet.
-Appen (som kan styra värme, laddning osv) är helt oanvändbar, den kommunicerar via wifi och då måste man koppla från andra nätverk och sen ansluta till bilens nätverk för att kunna använda den.
-En del funktioner är konstiga/obegripliga/oanvändbara. Till och med säljaren tyckte att "det där med blåtand kan du glömma, den funkar inte på denna modell".
-Passagerarstolen, som inte är elektrisk, justeras i "hack", som på en Corolla från 1988. Inte ett så stort problem i praktiken, men det känns snålt.

Men, det är ingen katastrof, jag ska bara ha den för att köra till och från jobbet, och till det duger den gott!


Ja, kör man fort och pressar den lite blir den ohemult törstig, snabb långresa ger som sagt runt 1.2l/mil. Skulle man köra i ett land där man får hålla 140-150km/h skulle den säkert dra 1.5l/mil.

Mitsubishis etik och moral gör att jag aldrig skulle sätta mig bakom ratten pa en bil tillverkad av dom.
Skulle hellre köra V4 med dåligt komp och slitna Ungerska däck resten av livet.
 

kuma-kun

Audemars
Mitsubishis etik och moral gör att jag aldrig skulle sätta mig bakom ratten pa en bil tillverkad av dom.
Skulle hellre köra V4 med dåligt komp och slitna Ungerska däck resten av livet.

Utmattningspruckna nav på lastbilar som dom ljög och mörkade om och hellre lät folk dö av hjul som lossnade än att ta sitt ansvar.
När det inträffade för en del år sen så tappade dom 90% av sin försäljning i Japan av personbilar.
Man ser extremt få Mitsubishi i här.
Även fejkat utsläppsvärden rätt nyligen på K-cars.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så jävla nöjd med min lill-Merca.
Som en fröjd att köra - inte ett missljud nånstans. Dessutom betydligt roligare än vad de 130 hästarna ger sken av!

841C13F1-FC24-4947-8F93-2D01AD5E1504.jpeg


F725192B-07E0-4642-81EE-567F5A153ABB.jpeg


D62D3D26-5580-46B0-B033-9847B371000E.jpeg


BEF5DE83-5AD7-422A-A524-E239A13AC978.jpeg


Gillar denna profilen. Nästan lite ”Baby-Hammer”!

3FE5A502-CBD4-463D-998C-FBFF53B4CBA9.jpeg


A13E8C26-FA57-474F-B849-F1FBCE93BE6C.jpeg


70239BF8-F4B6-4527-A29C-3CB5926AE78A.jpeg


Också svårt att ogilla!
Fy vad tufft det är med tvåton utvändigt som på dessa. Hade ingen aning om att det fanns på röda bilar. Får man vara ofin och fråga vad en liknande bil kostar idag?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Utmattningspruckna nav på lastbilar som dom ljög och mörkade om och hellre lät folk dö av hjul som lossnade än att ta sitt ansvar.
När det inträffade för en del år sen så tappade dom 90% av sin försäljning i Japan av personbilar.
Man ser extremt få Mitsubishi i här.
Även fejkat utsläppsvärden rätt nyligen på K-cars.

Typ som Ford Pinto? :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fy vad tufft det är med tvåton utvändigt som på dessa. Hade ingen aning om att det fanns på röda bilar. Får man vara ofin och fråga vad en liknande bil kostar idag?
Inte helt lätt att spika värde på dessa.
En hundranittia kan man säkert hitta från 5.000 kr, eller nåt, på Blocket.
Köpte denna på slagauktion för 64.000 kr. En tusenlapp ner fanns det åtminstone en till som var beredd att ge.
Det var mer ön jag egentligen tänkt bjuda, men så här i efterhand så känns det ändå jävligt rätt.
Tar man med bilens historia, utrustning och miltal så känns det som att det varit rejält svårt att hitta någonting motsvarande.

...och ja, tvåtonspanelerna är så jävla bra! :)
 

demondave

Rolex
Inte helt lätt att spika värde på dessa.
En hundranittia kan man säkert hitta från 5.000 kr, eller nåt, på Blocket.
Köpte denna på slagauktion för 64.000 kr. En tusenlapp ner fanns det åtminstone en till som var beredd att ge.
Det var mer ön jag egentligen tänkt bjuda, men så här i efterhand så känns det ändå jävligt rätt.
Tar man med bilens historia, utrustning och miltal så känns det som att det varit rejält svårt att hitta någonting motsvarande.

...och ja, tvåtonspanelerna är så jävla bra! :)

64 för det skicket MÅSTE vara ett kap, vilken tidskapsel!
Tvåton på Mercor med Zaccoplanken (eller kallas dom bara det på W124?) funkar riktigt bra, kul att se röd tvåton. Vill minnas någon grönmetallic kombination på just W124 som funkade oväntat bra.
 
Topp