• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nytvättad
7609B27E-0B3F-4531-BB5A-773848076BCB.jpeg

6A16C290-22B0-407A-9D32-9815BEB49929.jpeg

E3AD4753-633F-4815-AF85-66BE76705863.jpeg

Roligt att se en JCW, dessutom en LCI. Fixat bort kromet själv eller var det så från fabrik?
 
Detta är tyvärr bara min lånebil. Har en Clubman S. Men blir sjukt sugen på JCW istället :D.
2019 års modell har ett tilläggspaket där kromet ersätta med svart. Riktigt fint utan.

Ja jag har också bara en S, fast en Cooper 5 dörrars, har kommit på mig själv att åka med baksätena nedfällda sedan jag satte på sommardäcken för två veckor sen för att den låter lite roligare (eller ja mer ljud från avgassystemet letar sig in kupen).
 
Hahaha

Körde med vatten, sen prewash och pensel, sen all purpose cleaner och pensel ... Får vara nog :D

Fick bort det värsta, hade ändå spolat golvet några gånger ...
20190414_173126.jpg




Feta fälgar och cykeldäck kommer snart :bag:



Du missade lite på linern till vänster om bromsskivan.


;)
Nu vill vi se bild på fina nya feta fälgar med cykeldäcken monterade!
 
Garanterar de fortfarande restvärdet? Har för mig att så var fallet på Model S
Tror inte din M2 har halverats i pris.....

Men privat så är det en grym kalkyl

Edit:
Screenshot_20190416-065939_Samsung Internet.jpg


Aha! Återstår bara att se om jag kommer ur fossilleasingen redan, kalkylen på en Model 3 Long range i övrigt var trevlig läsning.

Återkommer :)
 
Senast ändrad:
Garanterar de fortfarande restvärdet? Har för mig att så var fallet på Model S
Tror inte din M2 har halverats i pris.....

Men privat så är det en grym kalkyl

Edit:
Screenshot_20190416-065939_Samsung Internet.jpg

Garanterat restvärde är egentligen inget att sträva efter, då garanteras ju maxpriset också.

För företaget är kalkylen också grym. Lågt förmånsvärde ger låga sociala avgifter på förmånen. Serviceposten borde bli rätt låg också.
 
Jag tycker värdetappet är fortfarande en stor osäkerhet vad gäller den typ av bil. Speciellt nu när fler och fler märken kommer med elbilar.

Har du någon input vad gäller service?

Garanterat restvärde är egentligen inget att sträva efter, då garanteras ju maxpriset också.

För företaget är kalkylen också grym. Lågt förmånsvärde ger låga sociala avgifter på förmånen. Serviceposten borde bli rätt låg också.
 
Jag tycker värdetappet är fortfarande en stor osäkerhet vad gäller den typ av bil. Speciellt nu när fler och fler märken kommer med elbilar.

Har du någon input vad gäller service?

Dom teslabilisterna som körde garanterat var nog rätt sura, fick lämna in sina bilar billigt.

Fler elbilar kommer, intresset ökar. Tesla har fortfarande laddnätverket och en uppdateringsbar produkt. Inte orolig direkt.

Service behövs helt enkelt inte längre, Tesla har tagit bort den. Man reparerar om det behövs, ingen årlig service,
 
Dom teslabilisterna som körde garanterat var nog rätt sura, fick lämna in sina bilar billigt.

Fler elbilar kommer, intresset ökar. Tesla har fortfarande laddnätverket och en uppdateringsbar produkt. Inte orolig direkt.

Service behövs helt enkelt inte längre, Tesla har tagit bort den. Man reparerar om det behövs, ingen årlig service,
Då har de ändrat nyligen då? När jag kollade för ett halvårsedan var väl både intervall och pris samma som för fossilbil.
 
Hej! Ber om ursäkt redan nu om detta är felpostat.
Vårsolen värmer och fåglarna kvittrar, jag MÅSTE således ha en trevlig nöjesbil...
Har fått inspiration av alla trevliga bilar i den här tråden :)
Jag är alltså på jakt efter en rolig bil att plocka fram på helgerna, sommarkvällar och ev någon roadtrip.
Har hittills hafts siktet inställt på Audi S5, någon som har erfarenhet av dessa?
Kravlistan är ganska enkel, minst 300hk, sportig, baksäte och max 250k i inköp.
Tacksam för tips! :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp