• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har inte hunnit ta några kort än

20190414_213513.jpg
Snyggt ! , dock tycker jag att mustang ska ha mycket däck, typ som nedan, men vet ej hur det skulle se ut på moderna mustanger, lite svårt med bromsarna också såklart samt stora hjulhus.
IMG_9275-Edit.jpg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tack

Får slänga på drag setup 17" hjul med M/T däck eller dylikt (bak i alla fall) i sådant fall annars blir det svårt med mycket gummi :D

Snyggt ! , dock tycker jag att mustang ska ha mycket däck, typ som nedan, men vet ej hur det skulle se ut på moderna mustanger, lite svårt med bromsarna också såklart samt stora hjulhus.
IMG_9275-Edit.jpg
 

Veratio

Cartier
Tycker att 20" sitter som en smäck där @MaziK , skitsnyggt!

Sen skulle 20" se förjäkligt ut på en sån klassiker som CaptainOats klippte in, men det är en helt annan sorts bil!
 

Norda

Panerai
Hade du möjlighet att köra en "vanligt" M2 också? Hur upplevs competition i jämförelse?
/M2 vanilla ägare i väntan på CS versionen
Den tidigare m2 i jämförelse mot m2 competition är väldigt lika varandra.
Det finns två saker som jag tycker sticker ut i jämförelsen. Tidigare m2 har ett vassare motorljud, partikelfilter och nya regler har strypt ljudet på m2c i jämförelse mot den tidigare.
Däremot så är den snabbare, det är ett annat ”skjuss” i m2 competition. Inte för att m2 var slö tidigare, men det är ändå en märkbar skillnad! :)
 

Puryeah

Panerai
Nån mer än jag som gillar att mixtra med sina bilar? :D dock inga förändringar nu på ett år. Min setup:

MHD steg 2+ 98 oktan
xHp steg 3 (mjukvara för växellådan)
VRSF 3” catless downpipes
VRSF tryckrör i aluminium
VRSF 7” intercooler
D2 sport coilovers
Pirelli P Zero 235/35R19 265/30R19

upload_2019-4-19_16-1-25.jpeg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
En fråga till er som kört/kör sportbilar och kan mycket mer än mig: Audi RS3 från 2012 och framåt, vad ska man titta på och vara extra nogrann med vid köp?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Den har samma motor som m3/4 även chassit är uppgraderat eller?

Den tidigare m2 i jämförelse mot m2 competition är väldigt lika varandra.
Det finns två saker som jag tycker sticker ut i jämförelsen. Tidigare m2 har ett vassare motorljud, partikelfilter och nya regler har strypt ljudet på m2c i jämförelse mot den tidigare.
Däremot så är den snabbare, det är ett annat ”skjuss” i m2 competition. Inte för att m2 var slö tidigare, men det är ändå en märkbar skillnad! :)
 
Senast ändrad:
Topp