• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gjorde precis bilen 30 kg lättare. Mysig patina efter 19 år och hela tråget full med grus.
9E9977DE-92AB-4B92-BDFF-BA78B6675436.jpeg

Helt riktigt :) inte för att jag är ett Miata-fan heller, kanske en Abarth 124 isf när jag blir gubbe och söndagskör med matchande keps ;)

Påskölen som talar nu, ta allt med en skopa salt, förutom det om gamla Boxster.
Blanda inte ihop Boxster med Boxster S är mitt tips i alla fall. S:et gör stor skillnad med större motor, mer effekt, annan styrning, andra chassikomponenter, andra bromsar osv. Ungefär som med Z3 1.8 jämfört med de med sexorna...

Miata NA är en fantastisk bil på många sätt!

Vad gäller 124 Abarth så passar nog keps i de nya men helt klart inte i originalet från 70-talet. Betydligt råare och roligare bil än alla andra som nämnts i de här posterna :D
96A1DC53-4A53-4065-9501-214065987310.jpeg

Blanda inte ihop Boxster med Boxster S är mitt tips i alla fall. S:et gör stor skillnad med större motor, mer effekt, annan styrning, andra chassikomponenter, andra bromsar osv. Ungefär som med Z3 1.8 jämfört med de med sexorna...

Miata NA är en fantastisk bil på många sätt!

Vad gäller 124 Abarth så passar nog keps i de nya men helt klart inte i originalet från 70-talet. Betydligt råare och roligare bil än alla andra som nämnts i de här posterna :D
96A1DC53-4A53-4065-9501-214065987310.jpeg

Jag hör dig, enda Boxstern jag kan tänka mig dock är en 718. Tänk på att jag är 25 år gammal ;) dock älskade jag min Civic Type R jag hade för typ 5 år sen, endast 200 hästar men jävlar vad rolig den var.

Bilar som trillat ned på marken, utan gummi på däcken, bristfällig ljuddämpning av oljudstrumpeten och massa extraplast pålimmat.

Sportchassi, ställbara dämpare med fullt rimlig sänkning om man inte planerat att åka offroad, gummit likaså, ingen stretch alls på det utan rätt däck för fälgarna, avgassystemet är original förutom downpipesen som är ett måste för min programvara, har fortfarande två kattar kvar. Så den är helt ok på den fronten med.

Nån mer än jag som gillar att mixtra med sina bilar? :D dock inga förändringar nu på ett år. Min setup:

MHD steg 2+ 98 oktan
xHp steg 3 (mjukvara för växellådan)
VRSF 3” catless downpipes
VRSF tryckrör i aluminium
VRSF 7” intercooler
D2 sport coilovers
Pirelli P Zero 235/35R19 265/30R19

upload_2019-4-19_16-1-25.jpeg

Är nog garaget.se eller vad de heter du bör Hänga på :D

Smakfull och stilren styling sure. Men det där var ju ingen höjdare. Förstår parallelerna till kebab osv. Här tidigare. .. Sry, bara ärlig. .
Kul du hottat upp prestandan lite iaf :)

Sportchassi, ställbara dämpare med fullt rimlig sänkning om man inte planerat att åka offroad, gummit likaså, ingen stretch alls på det utan rätt däck för fälgarna, avgassystemet är original förutom downpipesen som är ett måste för min programvara, har fortfarande två kattar kvar. Så den är helt ok på den fronten med.
Skulle bara ge dig lite distans till din egen kommentar angående vad som är rätt och inte. Beskrev vad jag inte gillade. Tycker det är kul att du uppenbarligen gillar din bil och lägger tid på den. Att den sedan är förstörd enligt mig är inte speciellt intressant för någon annan än mig själv.

Hemsk var att ta i.. Ändrade :D

Parallellerna till kebab var visserligen om en RS3a tror jag men hade väl säkert fått den om min med :D även fast det mer är svart bil med svarta fälgar i min bok. Helst en Cls 350 med AMG badge.

Skulle bara ge dig lite distans till din egen kommentar angående vad som är rätt och inte. Beskrev vad jag inte gillade. Tycker det är kul att du uppenbarligen gillar din bil och lägger tid på den. Att den sedan är förstörd enligt mig är inte speciellt intressant för någon annan än mig själv.

Förstår att fälgarna exempelvis är en aquired taste, men det finns inget med prestandan som är förstört, där är allt förbättrat, låt oss inte glömma att det är en lekbil! Behöver inte Rolls-komfort och 225/65/R16 då.

Senast ändrad:
Förstår att fälgarna exempelvis är en aquired taste, men det finns inget med prestandan som är förstört, där är allt förbättrat, låt oss inte glömma att det är en lekbil! Behöver inte Rolls-komfort och 225/65/R16 då.
Det jag anmärkte på har väldigt lite med prestanda att göra, mest mode.

Parallellerna till kebab var visserligen om en RS3a tror jag men hade väl säkert fått den om min med :D även fast det mer är svart bil med svarta fälgar i min bok. Helst en Cls 350 med AMG badge.

Hur mkt. får du ut ur den? :)

En sak som jag inte gillar med den gamla MB: n är dimljusen fram. Har alltid tyckt att de verkar vara en ren efterkonstruktion... "Eehh... meine herren - wir haben eine kleine problem..."

De sticker ut som för stora framtänder. Labbade lite snabbt och enkelt i paint.

Original:

33799410388_7a049d39a2_b.jpg

Utan:

40710633233_8475992ba5_b.jpg

Och om man verkligen ville ha dimljus - då kunde man dragit in dem i fronten:

40710633053_517c66ca64_b.jpg

Utan är klart bäst men indragna i fronten är bättre än original. Hade jag idag varit som för 30 år sedan hade jag gjort något åt det. Nu är jag inte det.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp